فلک برگ‌ریزان!

0
فلک بابا لزوما سرخی ندارد بهر مامی چرا که روح لطیف منزه است ز آنچه پدر کبیر مقدر می‌نماید! بنابراین درود بر پدر کبیر و پدران کبیران تا گور نشوند پور و سور پریان عصمت‌قشنگ!
در حال حاضر می‌توان بوسه زد و سجده رفت بهر عصمت بیکران و در عین حال اندک لحظاتی آدم شد چرا که گردنکشی قداره خواهد ای عزیز! به عبارت دیگر من آنم و تو دروازه آن باد هواست گرچه حس لذت بد نیست یک روز و دو روز! همچنین شناگر بودن آب خواهد ای قشنگ تا بسازی گردن آبستن‌نساز! بنابراین مزه‌پراکنی ابتر است گر بدانی بهتر است …
در مریخ همه چیز لزوما دلیل ندارد چرا که عمو و عموزادگان عمری است خدعه کرده‌اند و بدتر از آن خرقه پیچانده‌اند گرد این و آن در حالی که هر چه هست گردن شکسته نیست و بیش از این نیز شعور خواهد ای زرنگ!
به عنوان مثال می‌توان گوشه چشمی به قراردادهای آتی نقره بورس کالای ایران انداخت و از شدت سرخی یخ بشکست و هیچ نگفت چرا که فلک کبیر خنده امروز و دیروز نیست بلکه اشک چشم فردا و فرداهاست ای رفیق!
به عنوان نمونه قراردادهای آتی نقره اردیبهشت علیرغم لحظه‌شماری زمان تسویه کمتر از 10 روز کاری و حباب حیرت‌انگیز و تاریخی باز هم می‌تازد چرا که ریال ابو تمام نمی‌شود تا بچرخد شوکت بهر انگشتری!
براساس قانون بورس کالای ایران؛ نحوه تسویه قراردادهای آتی نقره برحسب قیمت جهانی هر اونس تروا نقره و قیمت دلار بازار متشکل ارزی محاسبه می‌گردد که با احتساب هر اونس نقره حدود 25 دلار و دلار حدود 42000 تومان بازار متشکل ارزی می‌توان قیمت تسویه را حدود 33500 تومان خط‌خطی نمود در حالی که قیمت قراردادهای آتی نقره اردیبهشت در محدوده 50000 تومان معامله می‌شوند!
نکته جالب اینجاست که در صورت محاسبه دلار بازار آزاد حدود 54000 تومان در قیمت تسویه؛ عدد حدود 43000 تومان به دست می‌آید! همچنین در صورت گروکشی دلار 60000 تومانی نیز باز هم عدد 50000 تومان نمی‌شود و محدوده 48000 تومان قابل لمس می‌باشد!
شاید بتوان مبنای تسویه را یک دلار زرنگ‌بازار تصور نمود که بر پایه وزن گردن امیرسالار نوسان می‌نماید. بنابراین پیش‌بینی چنین عبرتی به وسیله یک فلک برگ‌ریزان نمی‌تواند با زمزم و تسبیح نوار گردد چه رسد به کله شویدخالی یک کراوات‌عروس!

گر بدانستم پس آمدن چیست ***** دگربار پرده نمی‌شکفتم بهر بیست

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

دیدگاه بسته شده است