خطابه ادعایی بهلول زمان

0
آقای محسنی اژه‌ای یکی از کاندیداهای حضور در ایالات متحده ایران بود که متاسفانه خط خورد چرا که رطب خورده منع رطب نتوان کرد!
شخصیتی که از روز اول عدم شکل‌گیری تحول در قوه قضاییه را اعلام نمود و بسیار ساده با عناوین انتسابی به خود خوش نبود. به عبارت دیگر یک روحانی به رنگ زمین همواره در نگاه بهلول دانا افسانه نبود چرا که سخن گفتن و گام برداشتن به رنگ زمین الفبای حکمت است.
دلیل خط خوردن رئیس قوه قضاییه بحث ارائه سند برای هر ادعاست که در ظاهر بسیار منطقی و عقلانی است اما در باطن بسیار سنگین و دردناک می‌باشد. بدیهی است که چنین مطلب وارسته‌ای صرفا پیرامون مستکبران و گبرپیشگان عالم صدق می‌نماید و حتی رئیس پیشین قوه قضاییه نیز شامل این بیان گوهربار نمی‌گردد. به عنوان مثال آقای رئیسی یک عمر فرمودند: تحول و باز هم تحول و شخص آقای اژه‌ای در بدو ورود ادعا را باطل نمودند در حالی که ادعاهای هزار و یک شب آقای رئیسی تقریبا هر روز و هر شب در خدمت جهانیان قرار می‌گیرند …
بت اعظم یک نمونه ساده از رویداد بسیار جذاب و با مزه چند روز اخیر را با اسناد و مدارک کامل منتشر می‌نماید تا یک روحانی به رنگ زمین درک نماید که دنیا و آخرت را به چه فروخته است!
پیر بورس در سامانه آتی کالا خود در روز پنجشنبه مورخه سوم آذر 1401 هجری شمسی اقدام به فروش صندوق‌های سکه طلا نمود و در عین حال با باز نمودن موقعیت‌های فروش در نمادهای نقره بار دیگر تفکر استکباری خود را به رخ جهانیان کشید چرا که فرمان تنفس صادر گردیده بود و قاعدتا به تبع آن اوضاع مملکت آرام و آرامتر گردید و در عین حال قیمت دلار آزاد نیز نوسان خاصی نداشت. در چنین برهه حساسی یک بازار پویا علیرغم نوسان بسیار اندک دلار آزاد و اونس جهانی طلا شاهد رکوردشکنی‌های حبابی قیمت سکه بود که جای بسی تقدیر است!
بنده متوجه نشدم که پرتفو استاد تا چه حد استکباری است چرا که پس از شروع ناآرامی‌های اخیر نزدیک به دو ماه دارای موقعیت خرید صندوق‌های سکه طلا بودم و در کمال حیرت با پایان اغتشاشات با کمتر از %5 سود پرتفو استاد نقد گردید در حالی که از یک طرف قیمت دلار آزاد بیش از %10 افزایش یافت و از طرف دیگر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز در حدود %10 افزایش یافت!
نکته جالب اینجا بود که پس از تبدیل موقعیت‌های خرید سکه به فروش نقره در کمال حیرت نه تنها در حدود 2000 تومان حباب نمادهای نقره از بین رفت بلکه حساب کاربری بت اعظم در آستانه حالت مارجین کال (Margin Call) قرار گرفت چرا که در دوره آغاز روند کاهشی قیمت نقره در بازارهای جهانی و ثبات نسبی نرخ ارز آزاد بسیار ساده از یک طرف نرخ دلار سنا به صورت پیوسته در حدود 3000 تومان افزایش یافت و از طرف دیگر به واسطه هیجان کاذب و استکباری بازار سکه، یک حباب در حدود 1000 تومانی جدید شکل گرفت!
ظلم اندک و بسیار ندارد. یک ساختار دستوری به سادگی می‌تواند موارد متعدد و متنوع را خط‌خطی نماید در حالی که توجیه همواره بوده است و خواهد بود …
بهلول زمان هر چه نوشت ادعا نبود و در عین حال کوچکترین لکه را با آغوش باز می‌پذیرد چرا که هیچ بودن عشق است و بس.

بهر ادعا یا خیانت هر چه هست هویداست ***** بهر حکمت نیز هر چه هست هویداست

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

دیدگاه بسته شده است