اشاره اکبر

0
بهلول کبیر خودشان می‌فرمایند که دیر یا زود همه چیز تمام خواهد شد در حالی که تلالو جوهر از مدت‌ها پیش به وضوح نمایان شده بود. پیغمبر عظیم‌الشان اسلام در کوچکترین مسائل اعجاز داشته است در حالی که جوهر همواره پنهان و آشکار نداشت …
به عنوان مثال یکی از نکات جالب سنن‌النبی در بحث خواب، نهی خوابیدن در زمان غروب آفتاب بوده است که در کمال حیرت می‌توان اعجاز آن را با کمی دقت درک نمود. پیامبر اسلام فرموده‌اند که خوابیدن در زمان غروب آفتاب باعث ضعف و سستی بدن می‌گردد! در حال حاضر از نظر علمی اثبات شده است که اثربخشی خواب در سلامت بدن قابل انکار نیست اما تعیین ساعت خواب و قوت و ضعف ساعات مختلف شبانه‌روز بحث دیگری است که ظاهرا کارآزمایی خاصی پیرامون آن منتشر نگردیده است. استاد همه چیز با قاطعیت اعلام می‌نماید که یکی از دلایل اصلی ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا، کرونا و … ضعف بدن ناشی از خوابیدن در زمان غروب آفتاب می‌باشد! همچنین پریشانی شب می‌تواند به واسطه غروب آفتاب رخ دهد چرا که اشک شور صاحب دارد …
از نظر بنده هیچ چیز نعمت نبود چرا که بدیهی‌ترین و ساده‌ترین اصول حتی تنها در زبان مورد تاکید قرار نگرفتند در حالی که اصل زبان معیار به شکل تاریخی و بسیار عبرت‌آموز مزه‌دار گردید تا همگان درک نمایند که معادل‌سازی فضاحت‌بار تمامی ندارد. خالق یا کاشف هر چیز می‌تواند نام فرزند خود را حکاکی نماید در حالی که خدای پارسیان اجازه دارد برای همه چیز معادل تعیین نماید! بنابراین به قول قرآن؛ سلام و درود بر تو که هیچ را همه کردی!
نام‌گذاری اولین گام در راستای حرکت است در حالی که حتی نام‌گذاری نیز خط‌خطی بوده است. به عنوان نمونه لغت «جمهوری» می‌تواند مصداق آرای اکثریت باشد در حالی که ساختار فرمایشی یکی از ساختارهای رایج دنیای امروز بوده است و می‌باشد. بنابراین استفاده از لغت «جمهوری» در یک ساختار فرمایشی دروغ است و دروغ کلید همه پلیدی‌هاست! استفاده از نام یک دین یا مذهب نیز بسیار آتش است چرا که کوچکترین لکه‌ای به نام دین یا مذهب مذکور نوشته خواهد شد.
ایده نام ساختار فرمایشی ایالات متحده آمریکا هر چه هست حداقل در اسم نه تنها دروغ ندارد بلکه قابل احترام و فراگیر است. بدیهی است که برخی مسائل نمی‌توانند به صورت محلی و یا منطقه‌ای تعیین تکلیف شوند در حالی که بسیاری از مسائل می‌توانند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به صورت محلی و یا منطقه‌ای تعیین تکلیف شوند. بنابراین مجالس نمایندگان ایالتی می‌توانند رنگ زمین را تداعی نمایند چرا که زمین محل مناقشه بدیهیات نیست!
بت اعظم زمان را تمام اعلام می‌نماید. بنابراین زمان پایان تاب‌سواری فرا رسیده است و نسخه نرم عقلانیت اشاره اکبر است …
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

دیدگاه بسته شده است