سنگ و تنگ!

0
امام حسن فرموده‌اند که فلسفه خلقت فقر، بیماری و مرگ کاهش «حرص و غرور» انسان بوده است چرا که ثروت، سلامتی و زندگی باعث افزایش «حرص و غرور» می‌گردد. اساسا یکی از مظاهر آتش «حرص و غرور» است چرا که به صورت پیوسته می‌سوزانند …
خون بازی نیست در حالی که حرص و غرور پیوسته در جستجوی جهنم می‌باشند! امتیاز دادن اندک غرامتی است که می‌تواند بهای خون باشد اما فقر، بیماری و مرگ هیچ یک نمی‌توانند ریسمان را آزاد نمایند چرا که آزادی هر چه هست آتش نیست!
انتشار اخبار شبانه‌روزی پیرامون پر پر و خط خط شدن چپ یا راست آرام آرام رنگ جدیدی به خود خواهد گرفت تا مشق روزگار بدون معلم تکلیف گردد! از نظر بنده استعداد ایران امروز برای جنگ داخلی بسیار بیشتر از هر جای دیگر است چرا که تکه تکه هر یک نمی‌دانند که بودن و صرفا بودن مهمترین فریضه است!
در دوره ساسانی، ایران یک امپراتوری بزرگ بوده است در حالی که مفاهیم ساده دین اسلام یک امپراتوری بزرگ را به سخره گرفتند! نکته جالب اینجا بود که اسلام مخالفت خاصی با امور گوناگون نداشت بلکه بیشتر مکتب آزادی و برابری بود تا موارد دیگر در حالی که امپراتوری خشک و سلسله مراتبی ساسانی حتی برای شغل آتی ملت طبقه‌بندی قائل بود و یک به یک حجت را بر همگان تمام کرده بود! در اختیار گرفتن همه چیز و طبقاتی نمودن جامعه لزوما اسلام نمی‌خواست چرا که آزادی و برابری عزیز است و استوار …
امپراتوری بنی عباس نیز همه چیز را فدای ایدئولوژی (Ideology) کرد تا بماند و صرفا بماند اما نماند چرا که ایده‌اش از اساس ظلم بود! پر پر شدن امام رضا ثمره همه چیز بود تا تاریخ همه چیز را منت‌نوازی نماید!
مرور تاریخ صرفا در دوره صفوی خلاصه نمی‌شود در حالی که مدل صفوی نیز به هیچ وجه یک مدل خشک و سلسله مراتبی نبوده است. عجیب است که در ایران امروز حتی سرگرمی‌های جایز نیز بسیار خشک و متمایز خط‌خطی شده‌اند و می‌شوند. به عنوان مثال دوریال و سه‌ریال‌های امروز ایران که جای خود، برنامه‌های خردسالان و کودکان نیز رسما فاتحه حکاکی شده‌اند و می‌شوند.
برادری، برابری، مساوات و … یک به یک حرام شده‌اند تا بودن و صرفا بودن مهمترین فریضه حکاکی گردد در حالی که این ایدئولوژی (Ideology) حقارت و صرفا حقارت است …

پر پر و خط خط رتبه دارد ز سنگ ***** تا یک به یک حرامی نگردد ز تنگ

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

دیدگاه بسته شده است