سپاس فراوان!

0
یک بچه در طول هشت سال پیرامون مسائل گوناگون اظهار فضل نمود و در کمال حیرت تقریبا هیچ یک از موارد پیشنهادی را مورد اقبال مشاهده نکرد. اکنون آخزین دست‌نوشته منگ عالم پیرامون اصلاح و تغییر ساختار جمهوری اسلامی منتشر می‌گردد که همانند سایرین بعید است تاثیر خاصی ایجاد نماید.
یک ساختار ورشکسته خودش می‌تواند همه چیز را درک نماید در حالی که پیچیدگی همانند زرنگی پتهان و آشکار ندارد. استخدام چند برابر ظرفیت بخش‌های مختلف حکومتی و در عین حال خلق یک لشکر بیشمار از نیروهای اطلاعاتی تحسین ندارد چرا که براساس فرمایش رسول خدا آب و نان مقدم بود. همچنین خلق انبوه دستاوردها و حماسه‌ها با جزئیات کامل در اختیار بزرگان است و صرفا مصرف داخلی معنای خاصی نداشت. به عنوان مثال ساخت هواپیمای جنگنده نمی‌توانست تنها به وسیله تغییر زاویه بال صورت گیرد یا ساخت ناوشکن به وسیله تغییر کاربری یک نفتکش میسر گردد.
شمارش همه چیز نمی‌تواند گشایش خاصی ایجاد نماید اما همه چیز عالم وجود در حال تغییر است تا حداقل روند طبیعی طی گردد. ایستادن برای نابودی هنر نیست. بنابراین به سادگی می‌توان ترسیم نمود که در ابتدا به وسیله سرویس‌های اطلاعاتی و سپس به وسیله مردم یک موج فراگیر کشتار و ترور اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. همچنین نمایان شدن همه چیز برای اندک جامعه بزرگسال و در حاشیه میسر خواهد گشت تا حجت بر همگان تمام گردد.
از نظر بنده روند موجود نویدبخش روزهای بسیلر سنگینی خواهد بود و به احتمال زیاد داستان ادامه خواهد داشت تا پس از خلق یک ویرانه یک جهنم نیز حاصل گردد. اساسا لجاجت و اصرار نادرست ویرانگر است. به عنوان نمونه درک عمق فاجعه سقوط هواپیمای اوکراینی یک توهم نیست چرا که اصابت یک موشک به پیکره یک هواپیما در عصر انواع و اقسام ماهواره‌ها و تجهیزات ارتباطی به هیچ وجه نمی‌تواند با اصرار خط‌خطی گردد. نکته جالب اینجا بود که فیلم اصابت به صورت کاملا تصادفی پیش از حادثه به وسیله یک موبایل ضبط شده بود و به سرعت در رسانه‌های مختلف منتشر شده بود که بسیار عجیب بود اما باز هم رسم روزگار مشق کرد عبرت روزگار!
بحث اصلاح و تغییر ساختار جمهوری اسلامی می‌توانست بدون تلفات صورت گیرد چرا که مرور بدیهیات صرفا شیطان اعظم نمی‌خواست تا در واپسین لحظات بار دیگر نطق پیش از دستور ایراد نماید. نکته جالب آمریکایی‌ها ساختار بسیار انتقادی آن‌هاست که علیرغم در دست بودن تقریبا همه چیز به شکل کاملا متمایزی اجازه نمی‌دهند که کوچکترین اشتباهات به بهانه سیاست نادیده گرفته شوند. به عبارت دیگر مشق هیچ بودن در کنار در دست بودن تقریبا همه چیز بسیار نور است چرا که یک دنیای بسیار منظم و پیچیده نمی‌تواند یک قیامت مسخره و احمقانه را حکاکی نماید. بنابراین نمی‌توان بخش غالب مردم را که صرفا بشر هستند و در عین حال به دنبال مشق همه بودن هستند با یک مشت فلان که تقریبا همه چیز را در اختیار دارند و به صورت پیوسته اعلام می‌نمایند هیچ نیستند برابر دانست. در مجموع اصل عدالت حکم می‌نماید که هر کس به اندازه اختیار و امکان مورد سنجش قرار گیرد.
هر چه بود گذشت و عمر دو روز نتوانست رنگ نماید همه چیز را تا هر آن چه نیاز بود لگدمال گردد و در پایان خدا را سپاس بابت درک همه چیز …
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

دیدگاه بسته شده است