بوسه اکرم!

0
خط‌خطی بدیهیات ادیب و خطیب نمی‌خواهد. رسم ضوابط و قوانین نباید به گونه‌ای باشد که پیامدهای منفی غالب شوند چرا که فلسفه ساختارهای فراگیر عموما بهبود کیفیت و یا کمیت زندگی بشر است.
ازدواج و طلاق زن و مرد می‌تواند به وسیله یکسری ضوابط و قوانین بسیار سهل و ارزان صورت گیرد تا در نهایت عطر و طعم زندگی شیرین و آرامش‌بخش تعبیر گردد.
یکی شدن و جدایی زن و مرد می‌تواند به وسیله یک قرارداد تک‌برگی بسیار ساده و ارزان صورت گیرد. به عبارت دیگر می‌توان مردانگی و زنانگی را در یک زندگی عاشقانه به تصویر کشید. بنابراین ضروری است که کلیه اختیارات و غنایم مرد و زن در یک زندگی شیرین نادیده گرفته شود و تنها رسم عاشقی مورد تاکید قرار گیرد.
در بحث ازدواج و طلاق میزان همواره عدالت باشد گواراتر است. در سده‌های گذشته تعریف زن به طور کامل با عصر حاضر تفاوت داشته است. اهمیت دوشیزگی، زیبایی جوانی، تقویت منزلت مادر، اعطای توشه برای بیوه شدن و … یک به یک مورد نظر بوده‌اند. بنابراین به هیچ وجه نمی‌توان حکمت و شعور کتیبه‌ها را به سادگی زیر سوال برد.
در عصر حاضر نخ‌نمایی دوشیزگی، زیبایی ابدی، استقلال زن، هنر چند همسری و … کمالات بیشمار را به تصویر کشیده‌اند. در چنین فضایی خنده‌دار است که کتیبه‌های ارزشمند گذشتگان به یک مشت مفاهیم بلای جان مبدل شده‌اند که حتی توازن و برابری زن و مرد را به برتری هزار و یک کمالات مبدل فرموده‌اند! مفاهیم ارزشمندی همچون شیربها، نفقه، مهریه، تقسیم برابر ثروت زوجین و … به شکل ویرانگری نه تنها استعداد و ظرفیت طلاق را به شدت افزایش داده‌اند بلکه ازدواج و طلاق را به یک بیزنس (Business) تبدیل نموده‌اند که حقیقتا جای تقدیر فراوان دارد!
عجیب است که در عصر حاضر هر زن می‌تواند همانند یک مرد ثروت‌اندوزی نماید و انواع و اقسام مادیات را گرد خود جمع نماید اما هزینه کردن وی در زندگی مشترک جایز نمی‌باشد! اساسا نمی‌توان مرد بودن را به معنای واقعی کلمه حکاکی نمود مگر آن که تنها مرد پول پرقدرت و کثیف را برای یگانه معبود خود خوار نماید!
بحث مهریه که حقیقتا شاهکار است چرا که یک الهه همه چیز تمام می‌تواند برائت و بیزاری خود را به صورت لحظه‌ای اعلام نماید تا مبادا ساحت مقدس عزیز جان ذره‌ای مکدر گردد! به عبارت دیگر مهریه زن به یکی از مهمترین سرگرمی‌های روز مبدل گشته است چرا که صرفا یک زن بدون رنگ خیلی زود عاشق می‌شود و خیلی زود فارغ چه برسد به سیل عظیم کسب و کارپیشگان امروز!
تقسیم برابر ثروت زوجین در زمان طلاق بدتر از مهریه است که در یک ساختار سراسر کنگره مورد تاکید قرار گرفته است! وجود اصل تقسیم برابر ثروت خودش به تنهایی یک انگیزه قوی به منظور طلاق است چرا که ثروت عموما در دستان مردان سگ‌خلق جمع می‌گردد و یک الهه خوش‌خلق می‌تواند با یک ثروت بادآورده نه تنها خود را از بند نجات دهد بلکه یک الیزابت‌تمام را به تصویر کشد تا حداقل ارباب دیروز با تمام وجود درک نماید که کوه به کوه نمی‌رسد اما آدم به آدم می‌رسد!
از نظر بنده می‌توان با توجه به شرایط امروز تعریف جدید ازدواج و طلاق را رونمایی نمود که در آن زن و مرد بسیار آسان و ارزان یکی شدن و جدا شدن را تجربه نمایند تا یکی از بزرگترین و احمقانه‌ترین بلاهای مدرن آرام آرام محو گردد. بنابراین قرارداد ازدواج عبارت است از تعهد طرفین برای یکی شدن و محو شدن بدون کوچکترین هزینه و غرامت قابل توجهی تا رنگ‌بازی به آب‌بازی واقعی مبدل گردد. همچنین طلاق نیز بهتر است به صورت لحظه‌ای و عاری از حکمت صورت گیرد تا خاطره یکی بودن تا ابد نگردد!
دختران و پسران جوان می‌توانند از سنین پایین رنگ دروغ، ریا، نفاق و … را احمقانه فرض نمایند و عشق‌بازی را بسیار شیرین به آغوش گیرند. تنها موضوع قابل دفاع گذشتگان در عصر حاضر اذن پدر برای ازدواج دختر است که بهتر است باز هم نادیده گرفته شود چرا که در یک ازدواج و طلاق آسان و ارزان می‌توان به سادگی کسب تجربه نمود!
شاید این سخن بنده بی‌رحمانه باشد اما منت‌کشی و عزیز بودن زن ذات خلقت فرشته است و آب شدن و محو شدن مرد ذات خلقت سنگ است. بنابراین نمی‌توان انواع و اقسام تلخی‌ها و خواسته‌های بیشمار زن امروز را در مقابل کار و تلاش شبانه‌روزی مرد امروز عقلانی در نظر گرفت چرا که میزان عدالت است …
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

دیدگاه بسته شده است