درمان بیماری های عفونی

0
اظهارنظر پیرامون بیماری‌های عفونی نمی‌تواند توسط یک فرد عادی صورت گیرد اما مرور برخی مسائل بدیهی امکانپذیر می‌باشد. لازم به ذکر است که نباید درمان بیماری‌های عفونی به سخره گرفته شود چرا که در صورت فراهم بودن شرایط مساعد، عفونت می‌تواند به سایر بخش‌های بدن گسترش یابد. به عنوان مثال یک سرماخوردگی ساده می‌تواند به بخش‌های حیاتی بدن سرایت نماید و فرد را به طور کامل درگیر نماید.
به منظور درمان بیماری‌های عفونی می‌توان راه ‌حل‌های متعددی پیشنهاد نمود. در این مختصر نوشته نمی‌توان به همه چیز اشاره کرد اما مرور چند رویکرد ساده خالی از لطف نمی‌باشد.
۱. متناسب با طبع و مزاج هر فرد، سبک زندگی خاصی در نظر گرفته شود. افراد عموما می‌دانند که چه مواردی با بدن آن‌ها سازگاری دارند و چه مواردی با بدن آن‌ها سازگاری ندارند. در گام اول می‌توان موارد آزموده شده را به سرعت در دستور کار قرار داد. در گام دوم بهتر است تعادل بدن حفظ گردد. بدیهی است که می‌توان با بالا بردن مصنوعی دمای بدن به وسیله روش‌های مختلفی همچون افزایش مقدار لباس، دمای بدن بیمار را بالا برد که عرق کردن در چنین حالتی ممکن است نتیجه‌بخش باشد. همچنین با پایین آوردن مصنوعی دمای بدن در هنگام وجود تب می‌توان به وسیله روش‌های مختلفی همچون استفاده از آب سرد، استفاده از مایعات مفید، ادرار نمودن و … بدن بیمار را به تعادل رساند.
۲. کاهش حجم فعالیت‌های مختلف و افزایش زمان استراحت موضوعی است که به طور کامل اثبات شده است. در حقیقت بدن بیمار دارای یک سیستم ایمنی می‌باشد و در عین حال اولین پادتن‌ها توسط این نعمت خدادادی آزاد می‌شوند. بنابراین بهتر است عرصه بر نیروهای دفاعی بدن تنگ نگردد.
۳. هر بیماری می‌تواند یک دوره درمان داشته باشد. مقاومت در برابر بیماری و عدم استفاده از آنتی بیوتیک‌ها می‌تواند بسیار ثمربخش باشد اما تشخیص نوع بیماری چالش برانگیز است. به عنوان مثال در یک سرماخوردگی ساده بهتر است به وسیله برخی روش‌های ساده و در عین حال بسیار کارآمد به تقویت سیستم ایمنی پرداخت.
به منظور درمان بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی، خوردن خیار (در صورت نیاز همراه با نمک) توصیه می‌گردد. همچنین خوردن مواردی همچون عسل، سیب، گلاب و ماست متناسب با حال فرد پیشنهاد می‌گردد. بدیهی است که میل نمودن موارد مذکور نمی‌تواند با یکدیگر و به صورت ترکیبی باشد!
لازم به ذکر است که به صورت کلی خوردن میوه‌های مختلف با یکدیگر در یک زمان مشخص امر صحیحی نمی‌باشد. عدم توجه به برخی مسائل مرتبط با خوردن و آشامیدن تاثیر بسزایی در کمبود یا عدم تعادل مواد مختلف در بدن انسان دارد. نکته جالب اینحاست که برخی از پزشکان انبوهی از میوه‌ها، نوشیدنی‌ها، غذاها و داروها را برای بیمار خود تجویز می‌نمایند غافل از آن که در هنگام استفاده ترکیبی از مواد مختلف، حداقل جذب بسیاری از مواد با مشکل مواجه می‌گردد!
سبک زندگی در عصر امروز به شکلی حیرت‌آور مسائل گوناگون را به یکدیگر گره زده است. ترویج تفکرات تنش‌زا و بدون پشتوانه طعم زندگی را تلخ و یا بدون معنا نموده است. متفکران غربی به منظور افزایش مصرف، متفاوت بودن را ترویج نموده‌اند در حالی که بسیاری از افراد در گروه نرمال قرار دارند و نمی‌توانند تنها با حرص زدن و باز هم حرص زدن متفاوت شوند!
برخی تفکرات رایج در عصر امروز با تجربه انسان سازگاری ندارند. به عنوان مثال علم امروز استفاده از برخی محصولات را جالب نمی‌داند در حالی که با کمی دقت ابعاد جدیدی مشخص می‌گردد. در دورانی که سبک زندگی فردگرا و به دور از آرامش در بشر امروز قابل مشاهده می‌باشد و در عین حال تنش و استرس یکی از پیامدهای آن است، تجویز حذف ماده ارزشمندی همچون نمک مورد تاکید قرار گرفته است.
از نظر بنده می‌توان نمک را برای بسیاری از خانم‌ها تجویز نمود. همچنین می‌توان این ماده ارزشمند را برای سایر اقشار جامعه تجویز نمود اما اثرات منفی آن را به وسیله روش‌هایی همچون زالو انداختن و یا حجامت از بین برد.
در پایان ذکر این نکته ضروری است که بهینه‌ترین راه حل آن است که هر کس متناسب با شرایط جسمی و روانی خود، دستورالعمل‌های خاصی را به منظور بهبود هر چه سریعتر بیماری خود اتخاذ نماید.
بشر می‌تواند به وسیله یکسری روش‌های ساده، نعمت سلامتی را تجربه نماید اما همه چیز زنجیر است و نمی‌توان به سادگی هر چیزی را به دست آورد …
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

Avatar

امیر بهلولی یک کارشناس در حوزه بهداشت و درمان نمی‌باشد و در عین حال اعتقاد دارد که در حوزه علوم انسانی نیز نمی‌تواند تفکرات خود را وحی بسمه تعالی در نظر بگیرد. از نظر ایشان نمی‌توان حوزه پزشکی و بخش‌های مشابه را همانند ریاضیات قلمداد نمود و یک جواب قطعی پیرامون هر مسئله حکاکی نمود. به عبارت دیگر پیچیدگی‌های این حوزه نیازمند تحلیل و بررسی می‌باشند. امیر بهلولی علیرغم تجربه تلخ روز به روز آمپول خانم‌دکتر به واسطه بیماری‌های عفونی مختلف در دوران کودکی خود، بیش از ۱۰ سال است که بیماری عفونی خاصی را تجربه نکرده است و این موضوع در دوران کرونا تمام کرد مهر تدبیر را چرا که علیرغم عدم استفاده از ماسک، الکل و ... موضوع خاصی لمس نگردید. شاید مدل ساده سبک زندگی پدربزرگ‌های سنتی بسیار نزدیک باشد به این همه مار و تسبیح امیردکتر! بدیهی است که آستانه مقاومت بدن در شرایط مختلف می‌تواند متفاوت باشد اما عدم ابتلا به بیماری‌های گوناگون در سال‌های پی در پی نمی‌تواند بدون خدعه صورت گرفته باشد! لازم به ذکر است که ایشان در روستای بزرگی به نام تهران روزگار گذرانده‌اند و می‌گذرانند و در عین حال از نعمت مواد غذایی طبیعی به طور کامل برخوردار نبوده‌اند که جای بسی اعجاز است ...

دیدگاه بسته شده است