میگرن و اثر شفابخش زالو

0
زالو یک جاندار افسانه‌ای است که می‌تواند در درمان میگرن نقش موثری ایفا نماید. حجامت و یا زالودرمانی در بیماران میگرنی، در بیمارانی که خلط خون در بدن آن‌ها غالب شده است و یا دچار غلظت و فشار خون می‌باشند، لازم و ضروری است.
زالودرمانی در علاج میگرن تاثیر چشمگیری دارد. تجربه نشان داده است که اگر هنگام حمله‌‌ میگرنی، پشت گوش‌ها و روی پیشانی بیمار زالو انداخته شود، ظرف چند ساعت سردرد از بین خواهد رفت و تا مدت قابل توجهی حمله جدیدی تکرار نخواهد شد. در این روش زالوها پشت هر گوش و پیشانی بیمار انداخته می‌شوند. تعداد زالوها و دفعات زالودرمانی متناسب با طبع و مزاج فرد تجویز می‌شود اما به طور معمول، حداقل ۳ بار استفاده از زالو تجویز می‌گردد.
لازم به ذکر است که حفظ تعادل بدن یکی از موضوعاتی است که حائز اهمیت می‌باشد. به عنوان مثال زیاد آب خوردن تعادل عمومی بدن را از بین می‌برد و می‌تواند بیماری‌های مختلفی ایجاد نماید. به عنوان مثالی دیگر بسیاری از برنامه‌های تولید شده در صدا و سیما داخل و خارج از کشور آرامش فرد را به چالش می‌کشند. بنابراین ضرورت حفظ تعادل بدن برای افراد عادی اجتناب‌ناپذیر می‌باشد و توجه به این موضوع برای بیماران میگرنی به مراتب مهمتر می‌باشد.
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

Avatar

امیر بهلولی یک کارشناس در حوزه بهداشت و درمان نمی‌باشد و در عین حال اعتقاد دارد که در حوزه علوم انسانی نیز نمی‌تواند تفکرات خود را وحی بسمه تعالی در نظر بگیرد. از نظر ایشان نمی‌توان حوزه پزشکی و بخش‌های مشابه را همانند ریاضیات قلمداد نمود و یک جواب قطعی پیرامون هر مسئله حکاکی نمود. به عبارت دیگر پیچیدگی‌های این حوزه نیازمند تحلیل و بررسی می‌باشند. امیر بهلولی علیرغم تجربه تلخ روز به روز آمپول خانم‌دکتر به واسطه بیماری‌های عفونی مختلف در دوران کودکی خود، بیش از ۱۰ سال است که بیماری عفونی خاصی را تجربه نکرده است و این موضوع در دوران کرونا تمام کرد مهر تدبیر را چرا که علیرغم عدم استفاده از ماسک، الکل و ... موضوع خاصی لمس نگردید. شاید مدل ساده سبک زندگی پدربزرگ‌های سنتی بسیار نزدیک باشد به این همه مار و تسبیح امیردکتر! بدیهی است که آستانه مقاومت بدن در شرایط مختلف می‌تواند متفاوت باشد اما عدم ابتلا به بیماری‌های گوناگون در سال‌های پی در پی نمی‌تواند بدون خدعه صورت گرفته باشد! لازم به ذکر است که ایشان در روستای بزرگی به نام تهران روزگار گذرانده‌اند و می‌گذرانند و در عین حال از نعمت مواد غذایی طبیعی به طور کامل برخوردار نبوده‌اند که جای بسی اعجاز است ...

دیدگاه بسته شده است