نازی کجا و بازی کجا و چرا؟!

0
انسان نمی‌داند که می‌داند هیچ نیست در بساط ریز و درشت کبریا گرچه ز خود خندیده است بس که تشنه تشنه شب دیده است! اساسا نازی کجا هیچ گزاف نباشد تا بداند ز سفره کبریا هیچ نداشت نمره حداقل باشد سال دگر شما باشید میزبان سفره تنها کباب بختیار …
روزه‌داری متناوب باعث ضعف و کاهش قوای جسمی و جنسی می‌شود مگر آن که یکسری اصول مشخص مورد تاکید قرار گیرند گرچه به احتمال قریب به یقین باعث افزایش طول عمر خواهد شد! بنابراین افراط و تفریط در هیچ چیز شایسته و پسندیده خلق نگشته است و همواره پرچمداری با عقل بوده است و خواهد بود بهر بوسه ریز و درشت ارباب چند بدتر از بختیار!
روزه می‌تواند به وسیله وعده سحرگاهی شامل دو یا چند عدد میوه، با رعایت فاصله زمانی یک وعده غذا و در نهایت با لحظاتی درنگ به وسیله یک کاسه شربت متعادل آبلیمو، شکر و آب (معادل تقریبی سه لیوان) آغاز گردد و تا زمان فرا رسیدن سیاهی شب ادامه یابد در حالی که افطار روزه نیز می‌تواند دقیقا مصداق بلا تعبیر گردد چرا که انواع و اقسام بیماری‌ها و احیانا ناخوشی‌ها عمدتا در همین افطار روزه‌داران نهفته است و کمتر اشاره ز سحر گوید چرا تنها نگاه؟! در حقیقت زنجیر روزگار بهر چپ و راست نگوید چرا فقط شما ماندگار تا باشد بگوییم بوسه بوسه تنها مال شما شما!!
گزارش منتشر شده در نیویورک‌ تایمز بهر افزایش طول عمر به وسیله خدعه روزه‌داری چیز جدیدی نیست اما تجویز عام چنین نسخه‌ای به هیچ وجه عاقلانه نبوده است و نخواهد بود چرا که اول از هر چیز؛ افراد بیمار بایستی تا زمان بهبودی کامل حداقل از روزه‌داری پرهیز نمایند گرچه غذای زیاد و در عین حال آب زیاد باعث فساد و تباهی بدن‌هایشان خواهد شد. دوم بهر صاحب‌دلان کوردل این نسخه قابل تجویز نمی‌باشد و تنها رعایت اصل ناهار نخوردن کفایت می‌کند چرا که افراد فاقد اعتقادات مذهبی با حرص خوردن و احیانا غصه خوردن‌های بعضا پی در پی می‌توانند سیستم هورمونی خود را به طور کامل آش حلوا تحویل بگیرند و ناز ناز بسرایند کجاست باز باز هزار روزگار!
در وعده افطار می‌توان به واسطه عدم وجود تشنگی و گرسنگی کم یا زیاد از خرما بهر خدعه و سپس بار دیگر یک کاسه شربت آبلیمو استفاده نمود گرچه دکتر دکتر زود اشاره گیرند ز کلیه و کذا کذا! آنجاست که خواهش خواهش ریز نباید فرمود جانم اشک تب‌سوز تنها دلربا بس که ندیده و نسوخته عیان بافته است مهر تسبیح دانه دانه جانم کهربا! این قبیل اوصاف بهتر نگویم بهر کدام پیرزن و در عین حال شیرزن است تا وقت ناهار نگوید دیگر ز کدام شهر ناز ناز مالیات گیریم بهر خرج سفره هزار هزار!
پس وعده افطار با چند عدد خرما آغاز می‌گردد و با لحظاتی درنگ بهتر است یک کاسه شربت سر کشیدن ز رسم آن کوزه سر کشیدن گرچه این قبیل اوصاف زار همان بهتر که جرعه استکان زود بفرمایند چه ناز و هیچ نگویند کجاست ارباب وای! با رعایت فاصله زمانی می‌توان وعده غذایی افطار را با غذاهای سبک آغاز نمود و سپس با یک یا چند جرعه روغن زیتون خاتمه داد تا هضم و گوارش بفرمایند امروز دیگر که دیده بس که امان نمی‌داد این زادروز حلوا ندیده!
لازم به ذکر است که وعده غذایی افطار بایستی بیشتر لبنیات نباشد و گر بود بایستی اصل پرهیز از ترکیب ترشی‌ها همچون لیمو ترش با لبنیات مورد استناد قرار گیرد. همچنین روغن زیتون نیز بهر وعده لبنیات صرف نظر گردد بهتر است چرا که لبنیات به ویژه پنیر باید گفت چه چیز بهر اوقات شریف شرم خاطر بس که نزده گویید بنازم رقص پای خاطره گرچه پنیر عیان ندارد بزم میش سراسر خاطره و بیشتر زوال عقل بسراید چیست فواره جانم شاتره!
به عنوان مثال می‌توان دو یا سه عدد تخم مرغ و چند عدد سیب‌زمینی به همراه نمک و فلفل سیاه یا بهتر از آن خیارشور و فلفل سیاه به همراه چند برگ نازخدعه‌ای به نام کالباس میل نمود و گر کاهو و نازبلایی به نام گوجه البته به مقدار کم دسترس باشد هیچ نباید گفت چرا و کجا! سپس بعد از سیری نسبی نه مطلق می‌توان نازاکسیری به نام روغن زیتون خدعه نمود که صاف و زلال جلا دهد بهر ریز و درشت جانم چه گوید سراسر تیغ تقصیر روزگار!
به عنوان مثالی دیگر می‌توان پیتزا آن هم از نوع دارای نازخدعه‌ای دیگر به نام سوسیس به همراه سیب زمینی و سس کِچِپ (Ketchup) تناول نمود گرچه زود خانم دکتر فریاد گیرد وای وای! سپس بار دیگر روغن زیتون ناز و باز هم ناز بس که نازش خریدن دارد هزار هزار …
به عنوان مثال پایانی نمی‌توان در وعده افطار از غذاهایی همچون لازانیا یا حتی ماکارونی به عنوان بوسه سبز کبریا یاد کرد چرا که غوطه‌وری در روغن و غیر بمانند، سنگینی بهر روزه‌دار باید گفت نخواهم بیش از این نگاه نگاه سراسر هیچ هیچ بس که سنگین نمره گشته است جانم بوسه شرم کهربا …

روزه ز روزه بوسه جانم ربنا ***** گرچه بوسه ز بوسه جانم کبریا

بس که هلاک هلاک گویند دلربا ***** کجاست آن نازی سراسر بوسه کبریا

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

Avatar

امیر بهلولی یک کارشناس در حوزه بهداشت و درمان نمی‌باشد و در عین حال اعتقاد دارد که در حوزه علوم انسانی نیز نمی‌تواند تفکرات خود را وحی بسمه تعالی در نظر بگیرد. از نظر ایشان نمی‌توان حوزه پزشکی و بخش‌های مشابه را همانند ریاضیات قلمداد نمود و یک جواب قطعی پیرامون هر مسئله حکاکی نمود. به عبارت دیگر پیچیدگی‌های این حوزه نیازمند تحلیل و بررسی می‌باشند. امیر بهلولی علیرغم تجربه تلخ روز به روز آمپول خانم‌دکتر به واسطه بیماری‌های عفونی مختلف در دوران کودکی خود، بیش از ۱۰ سال است که بیماری عفونی خاصی را تجربه نکرده است و این موضوع در دوران کرونا تمام کرد مهر تدبیر را چرا که علیرغم عدم استفاده از ماسک، الکل و ... موضوع خاصی لمس نگردید. شاید مدل ساده سبک زندگی پدربزرگ‌های سنتی بسیار نزدیک باشد به این همه مار و تسبیح امیردکتر! بدیهی است که آستانه مقاومت بدن در شرایط مختلف می‌تواند متفاوت باشد اما عدم ابتلا به بیماری‌های گوناگون در سال‌های پی در پی نمی‌تواند بدون خدعه صورت گرفته باشد! لازم به ذکر است که ایشان در روستای بزرگی به نام تهران روزگار گذرانده‌اند و می‌گذرانند و در عین حال از نعمت مواد غذایی طبیعی به طور کامل برخوردار نبوده‌اند که جای بسی اعجاز است ...

دیدگاه بسته شده است