گرمابه استاد!

0
سبک زندگی (Lifestyle) یک بحث بسیار استراتژیک و سرنوشت‌ساز می‌باشد. همه و همه به دنبال بهترین‌ها بودن بهتر است ز همه و همه بهر نماز و روزه عروس دویدن! بنابراین عقل نرمال بسیار نعمت است بهر تصاحب نعمت نرمال و بسیار شیرین …
به عنوان مثال مدل معماری بدون حصار یکی از عقلانی‌ترین و زیباترین ساختارهاست و سخن گفتن پیرامون ابعاد گوناگون آن می‌تواند در یک مقاله مفصل مورد ارزیابی قرار گیرد در حالی که قانون آزادی حمل سلاح به سادگی نقد می‌گردد. اساسا قانون حق دفاع از حریم شخصی به هیچ وجه بی‌رحمانه نیست و در عین حال نگاره‌ای است از جنس نور اما نظامی‌سازی فضای جامعه نگاره‌ای است از جنس آتش چرا که ترویج فضای رعب و وحشت لزوما با مزه نیست!
نکته وحشتناک قانون آزادی حمل سلاح در ناآرامی‌های غیرقابل پیش‌بینی قابل مشاهده است که یک موج ساده می‌تواند به یک فاجعه ختم گردد. تفاوت امروز با گذشته در حجم تخریب و آسیب سلاح‌هاست چرا که سلاح‌های سرد به سادگی نمی‌توانند باعث بروز فاجعه شوند در حالی که سلاح‌های گرم در یک چشم به هم زدن فلاکت و بدبختی را هدیه می‌نمایند! بنابراین حمل سلاح سرد به مراتب بهتر از حمل سلاح گرم است و قانون ممنوعیت حمل سلاح در شرایط عادی بهترین گزینه به نظر می‌رسد.
بهشت هر چه هست هراس ندارد در حالی که قانون آزادی حمل سلاح در خوشبینانه‌ترین حالت بهانه‌ای است به منظور ترشح کورتیزول و برخلاف عقیده بخشی از جامعه پزشکی نمی‌توان حتی ترشح اندک کورتیزول را مثبت ارزیابی نمود چرا که طول عمر و سلامتی پایدار در افراد با سطح کورتیزول کم و کمتر مشاهده می‌گردد!
بحث امواج ناشی از بروز ترس نیز همانند سایر امواج ساطع شده از مغز انسان کماکان ناشناخته است اما بدیهیات قابل انکار نمی‌باشند. مکانیزم بدن انسان پیچیده‌تر از آن است که با چند پروپزال (Proposal) خط مشی ابدی حکاکی گردد. بنابراین پرهیز از هیجانات منفی یک راز دانایی است و آفرین بر این همه دانایی!
سبک زندگی (Lifestyle) می‌تواند در ابعاد مختلف نعمت یا بلا تعریف گردد. بدون شک سبک زندگی سالاری یک نعمت است اما همه چیز پیمانه دارد. عجیب است که عقل نرمال می‌تواند مورد به مورد به پیش رود در حالی که عقل ناسالم بیشتر هیجان می‌طلبد تا حیات!
مدیریت عمدتا یک هنر است تا مهارت و این موضوع به سادگی در دانشکده‌های مدیریت قابل بررسی است! طبع گرم افراد می‌تواند به روابط گرم آنان ختم گردد و روابط گرم یکی از عوامل طول عمر و سلامتی بشر است.
تجویز سبک زندگی گرم به هیچ وجه بلا نیست اما عدم کنترل حواشی بسیار دردناک تمام می‌شود. به عنوان مثال می‌توان از انبوه گرمیجات استفاده نمود و در عین حال تخلیه حرارت بدن را نادیده گرفت و به سادگی به انواع و اقسام بیماری‌ها و بعضا سرطان‌ها دچار شد. بنابراین همه چیز در کنار هم و با عقل نرمال زیباست!
ابعاد ناشناخته دین اسلام در بحث سبک زندگی یک یا چند مورد محدود نمی‌باشند. در بحث رژیم غذایی یک سبک بسیار عجیب و حیرت‌انگیز پیشنهاد شده است که عبارت است از رژیم غذایی خوشمزه و سالم در کنار مدیریت حرارت مازاد بدن به وسیله تجویز مواردی همچون روابط جنسی مکرر و حجامت!
بدیهی است که در بحث حجامت یک نسخه عام و در دسترس همگان تجویز شده است و به عنوان نمونه اثرات زالودرمانی مشابه حجامت است. همچنین با اندک دقتی می‌توان عمق برخی تجویزها را درک نمود. به عنوان نمونه خوش اخلاقی بسیار توصیه شده است و سخت نگرفتن کاستی‌ها به وسیله تعریف مفهومی به نام قناعت در کنار همت بلند حکاکی شده است. سبک زندگی سالاری در موارد متعددی این قبیل اصول را رعایت می‌کند که جالب است!
مراکز تحقیقاتی می‌توانند در موارد گوناگونی همچون طب اسلامی، مدیریت اسلامی و روانشناسی اسلامی سرفصل پژوهشی تعریف نمایند چرا که موارد ناشناخته کم نمی‌باشند.
به عنوان مثال طب اسلامی برخلاف طب سنتی ایران به هیچ وجه یک مشت اراجیف و بدیهیات نیست. به عنوان نمونه طب اسلامی به دنبال سیاست‌بازی و حد میانه نیست در حالی که طب سنتی ایران بیشتر خدا و خرما توامان را مثبت ارزیابی می‌نماید! مواردی همچون حذف وعده غذایی ناهار، پافشاری بر مصرف انبوه گرمیجات سالم همانند عسل، خرما، انجیر و …، بحث حیرت‌انگیز پیرامون تفاوت مصرف آب سرد و گرم، پرهیز از بیهوده راه رفتن، تاکید بر خوشمزه بودن و سالم بودن رژیم غذایی به منظور خلق احساس لذت، توصیه بسیار بر روابط جنسی مکرر و لذت‌بخش، حجامت، تاکید عجیب پیرامون نان جو، توصیه بسیار بر مصرف نمک، ساعت‌های قوت و ضعف خواب، اثر حیات‌بخش مسواک زدن و اصل استفاده متعادل از گوشت‌ها و سبزیجات می‌توانند به عنوان سرفصل‌های پژوهشی طب اسلامی بار دیگر مورد تاکید قرار گیرند.
لازم به ذکر است که طب مزخرف و بدون محتوای تقریبا همه چیز در کنار یکدیگر خودش اعجاز دارد و صرفا تعداد گرمی‌ها و سردی‌ها را شماره نمودن بهر عقوبت این و آن قشنگ است! به عبارت دیگر این آن را خنثی نماید و آن این را به درد یک ساختار ورشکسته می‌خورد که همانند سایرین این را با آن ترکیب نماید تا حکمت بیش از پیش پیمانه گردد!
به عنوان نمونه بزرگان طب سنتی ایران مصرف سردیجات در طول شب را منع می‌نمایند چرا که طبع شب سرد است در حالی که موارد متعددی وجود دارند که بهترین زمان مصرف آن‌ها شب است! سیر یکی از مواد غذایی بسیار ارزشمند است که به واسطه بوی ناخوشایند بهتر است صرفا در وعده غذایی شام مصرف شود در حالی که اساتید نه تنها مصرف سردیجات را در طول شب منع می‌نمایند بلکه مصرف سیر خام را مکروه تجویز نموده‌اند در حالی که اثرات سیر پخته به هیچ وجه همانند سیر خام نمی‌باشد!
به عنوان نمونه دیگر می‌فرمایند قبل از خواب این و آن را به تعداد موهای فرق سر میل نمایید تا چنین و چنان شود و اگر نشد باز هم ادامه دهید تا فرجی شود! بدیهی است که دو ساعت پیش از خواب بهتر است چیزی میل نگردد تا به جز خواب راحت، دستگاه گوارش آرام و آرامتر و احیانا رابطه جنسی فرح‌بخش، خلق عمو نیز پیرامون عدم حس زرنگ مکدر نگردد …

خرم از آنم که ندانستم منت از اوست ***** حیرت از آنم که ندانستم حکمت از اوست

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

یک پاسخ قرار دهید