ویزیت رایگان!

0
ویروس کرونا هر چه هست به طور کامل تهاجمی است. درگیر شدن بخش‌های مختلف بدن به واسطه این ویروس قابل چشم‌پوشی نیست اما دلایل وقوع آن نیز قابل تامل است.
به منظور مقابله با ویروس کرونا می‌توان یکسری پروتکل‌های زیستی را در دستور کار قرار داد که برخلاف پروتکل‌های مورد تاکید در دنیای کرونایی به هیچ وجه نمایشی و احیانا زیانبار نمی‌باشند. پروتکل‌های مورد تاکید بخش اعظم نظام بهداشت و درمان به هیچ وجه ثمربخش نبوده‌اند و این موضوع به وضوح قابل مشاهده می‌باشد.
پروتکل‌های جناب بهلول بزرگ نیز یک یا چند مورد نمی‌باشند اما مهمترین آنها عبارتند از:
• مدیریت فشارهای اهورایی
• مرور مکتب‌نوازی پیرامون خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها
• نفس کشیدن در هوای زمین
• خوابیدن بر روی ابرها
بنده بیش از 10 سال است که سرماخوردگی، آنفولانزا، کرونا و یا هر نوع بیماری عفونی دیگر را تجربه نکرده‌ام در حالی که در دوران کودکی انواع و اقسام بیماری‌های عفونی و ضعف را تجربه کرده بودم. نکته جالب داستان اینجاست که سبک زندگی اجرایی در سال‌های اخیر به هیچ وجه تکامل خود را تجربه نکرد که ذکر دلایل این موضوع به دست‌نوشته حاضر ارتباطی ندارد اما با اجرای یکسری پروتکل‌های زیستی نعمت سلامتی در آغوش کشیده‌ شد.
علم پزشکی بیشتر تحلیل‌پذیر است تا فرمول‌محور. بنابراین به سادگی می‌توان مبانی گوناگون طب مدرن، طب سنتی، طب اسلامی و … را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. در بحث کرونا به وضوح می‌توان برتری طب سنتی، طب اسلامی و یا … را مشاهده نمود در حالی که طب مدرن به هیچ وجه نتوانست اصل موضوع را تشخیص دهد.
ویروس کرونا یک نوع ویروس سرماخوردگی است که گیرنده‌های آن دستکاری شده‌اند. بنابراین می‌توان این ویروس را به یک ویروس سرماخوردگی وحشی تشبیه نمود که دقیقا می‌تواند تمام انسان‌ها را درگیر نماید اما برخی افراد پس از انواع و اقسام جهش‌های این ویروس کماکان موضوع خاصی را تجربه نکرده‌اند که این رویداد نمی‌تواند تصادفی باشد.
بنده در روزهای ابتدایی نمی‌توانستم ماسک، الکل و … را تهیه نمایم. به همین دلیل ترس و سایر داستان‌های رایج را نادیده گرفتم. عمر گذشت و به زمان کنونی رسید در حالی که از همان ابتدا یک نوع بیخیالی پیرامون کرونا مورد تاکید قرار گرفت تا بدون ماسک، الکل، واکسن و … علیرغم حضور کامل در فضاهاییی همچون مغازه خوار و بارفروشی محیط کار، مترو و … به هیچ نوع بیماری عفونی دچار نشوم. بدیهی است که این موضوع به هر دلیلی می‌تواند نقض شود اما حرف این است که عدم ابتلا به بیماری‌های عفونی مختلف نمی‌تواند تصادفی باشد.
بدن انسان یک شاهکار است در حالی که تقریبا هیچکس به ساختار بسیار عجیب خود توجه نمی‌کند. یک ساختار بسیار منظم و قابل انعطاف حیرت‌آور است چرا که همه چیزش زمینی است!
برخورد با یک موجود زمینی نمی‌تواند اهورایی باشد چرا که زمین اصول و قواعد خاص خود را می‌شناسد! مکتب‌نوازان مدرن و خردمند همه چیز را تدبیر می‌نمایند تا در نهایت همه چیز اهورایی گردد! در مجموع بازی با بدن انسان همانند بازی با زمین است که دیر یا زود ثمرات گرانبها آن قابل مشاهده می‌گردد.

مدیریت فشارهای اهورایی

در علم پزشکی بحث‌هایی همچون استرس، خستگی و یا … به طور کامل بررسی شده‌اند در حالی که در دوران کرونا دقیقا عکس علم پزشکی رفتار گردید به گونه‌ای که اعلام انواع و اقسام آمارهای کرونایی و تزریق پیوسته کورتیزول به آحاد مختلف جامعه به عنوان شاهکار بشر متمدن و با کمالات امروز ثبت گردید.
به عنوان مثال به منظور درک اثر فلاکت‌بار موضوعاتی همچون استرس، خستگی و یا … به سادگی می‌توان افراد دور و نزدیکی را از نظر گذراند که پس از یک بحران روحی به انواع و اقسام بیماری‌ها، سرطان‌ها و یا … دچار شده‌اند و احیانا همانند سایرین یک تپه خاک را در آغوش کشیده‌اند. بنابراین اولین و بزرگترین اشتباه نظام بهداشت و درمان دنیای امروز؛ تزریق فلاکت‌بار هورمون کورتیزول در بدن بشر دوپا بوده است و می‌باشد …

مرور مکتب‌نوازی پیرامون خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها

نوع مواد غذایی و آشامیدنی‌های بشر به طور کامل بر عملکردش موثر می‌باشند. مصرف انواع و اقسام مواد تنش‌زا در کنار سبک زندگی باز هم تنش‌زا تعلدل بدن انسان را به چالش می‌کشد. حجم، نوع، طبع و … مواد غذایی مورد استفاده بسیار حائز اهمیت می‌باشند. همچنین شرایط بدن در زمان دریافت مواد غذایی نیز از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. به عنوان مثال فرهنگ تجملگرایی حکم می‌نماید که در یک وعده غذایی از انواع و اقسام غذاها عبرت‌آموزی گردد در حالی که در وهله اول جذب مواد غذایی گوناگون نامشخص است. در وهله دوم درگیر شدن سایر ارگان‌های بدن به فعالیت مبارک هضم و دفع انبوه مواد ورودی موضوع دیگری است. در وهله سوم نحوه برخورد با این سبک از زندگی جالب است چرا که عموما پس از یک دنیا خردورزی تا واپسین لحظات از همه چیز بهره بردن لزوما دردناک نمی‌باشد!

نفس کشیدن در هوای زمین

نعمت نفس کشیدن نرمال می‌تواند برای مدت کوتاهی نادیده گرفته شود اما چشم‌پوشی از آن برای ساعت‌های متمادی یکی دیگر از تجویزهای فلاکت‌بار بشر امروز می‌باشد. نکته جالب اینجاست که بخش قابل توجهی از جامعه پزشکان ماسک زدن‌های طولانی را ثمربخش نمی‌دانند و در عین حال به واسطه کاهش سطح اکسیژن ورودی به بدن این رویداد مبارک و با کمالات را زیانبار ارزیابی می‌نمایند که این موضوع کماکان محل مناقشه است …

خوابیدن بر روی ابرها

توجه به نعمت خواب مناسب و کافی به طور کامل بر سلامتی انسان موثر می‌باشد. یک خواب خوب داروست در حالی که حرص زدن و باز هم حرص زدن کیمیای گمشده است!
در مجموع بحث کرونا می‌تواند به وسیله مدیریت تعادل بدن به طور چشمگیری محو گردد اما بشر امروز خودش همه چیز را می‌داند! بنابراین ما را همان بس که ز کمالات خود پیمانه ساختیم …
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

Avatar

امیر بهلولی یک کارشناس در حوزه بهداشت و درمان نمی‌باشد و در عین حال اعتقاد دارد که در حوزه علوم انسانی نیز نمی‌تواند تفکرات خود را وحی بسمه تعالی در نظر بگیرد. از نظر ایشان نمی‌توان حوزه پزشکی و بخش‌های مشابه را همانند ریاضیات قلمداد نمود و یک جواب قطعی پیرامون هر مسئله حکاکی نمود. به عبارت دیگر پیچیدگی‌های این حوزه نیازمند تحلیل و بررسی می‌باشند. امیر بهلولی علیرغم تجربه تلخ روز به روز آمپول خانم‌دکتر به واسطه بیماری‌های عفونی مختلف در دوران کودکی خود، بیش از ۱۰ سال است که بیماری عفونی خاصی را تجربه نکرده است و این موضوع در دوران کرونا تمام کرد مهر تدبیر را چرا که علیرغم عدم استفاده از ماسک، الکل و ... موضوع خاصی لمس نگردید. شاید مدل ساده سبک زندگی پدربزرگ‌های سنتی بسیار نزدیک باشد به این همه مار و تسبیح امیردکتر! بدیهی است که آستانه مقاومت بدن در شرایط مختلف می‌تواند متفاوت باشد اما عدم ابتلا به بیماری‌های گوناگون در سال‌های پی در پی نمی‌تواند بدون خدعه صورت گرفته باشد! لازم به ذکر است که ایشان در روستای بزرگی به نام تهران روزگار گذرانده‌اند و می‌گذرانند و در عین حال از نعمت مواد غذایی طبیعی به طور کامل برخوردار نبوده‌اند که جای بسی اعجاز است ...

دیدگاه بسته شده است