حق همیشه با خانم‌هاست!

2
یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی، فراهم نمودن امکانات گوناگون به منظور برتری یافتن خانم‌ها نسبت به آقایان می‌باشد.
پسرها پس از سپری نمودن دوران مدرسه خود می‌توانند وارد دانشگاه شوند که با توجه به ساختار جالب و حیرت‌انگیز ایران امروز، مقدم بودن دخترها در موضوعات مختلف را مشاهده خواهند نمود. به عنوان مثال نمره گرفتن دختران این مرز و بوم به مراتب ساده‌تر از پسران گستاخ می‌باشد. بدیهی است که در چنین شرایطی، معدل دختران بهتر خواهد شد و در زمان استخدام، از نظر یکی از فاکتورهای قابل استناد مقدم خواهند بود!
پس از دریافت مدرک راهگشا نظام آموزش عالی کشور، پسران مجبورند به خدمت مقدس سربازی مشغول شوند در حالی که دختران می‌توانند حداقل دو سال زودتر به بازار کار وارد شوند.
پس از اتمام خدمت مقدس سربازی، پسران باید به دنبال پیدا نمودن یک شغل بروند در حالی که با توجه به شرایط جالب ایران امروز، دختران به دلایل مختلف دارای اولویت در مشاغل سخت و طاقت‌فرسا می‌باشند! در چنین شرایطی می‌توان نقش‌آفرینی بانوان را در مشاغل گوناگون مشاهده نمود. در حقیقت بانوان می‌توانند در صورت تمایل در تمام مشاغل فعالیت نمایند اما مردان نمی‌توانند در هر شغلی حاضر شوند. به بیان ساده‌تر، مردان نباید به ساحت پاک و طاهر بانوان نزدیک شوند و در عین حال بانوان می‌توانند در میان مردان حاضر شوند!
نکته جالب داستان اینجاست که بها دادن به زن‌ها در ساده‌ترین مسائل هم نمود پیدا می‌کند. به عنوان مثال خانم‌ها می‌توانند در واگن آقایان حاضر شوند چرا که واگن آقایان یک واگن عمومی است نه اختصاصی در حالی که آقایان نمی‌توانند از واگن خانم‌ها استفاده نمایند!
به یاد دارم که چند دختر جوان وارد واگن آقایان شدند و به صورت حیرت‌انگیزی راه برایشان باز شد و در عین حال در کمال احترام بر روی صندلی نشستند. در آن زمان بود که درک کردم احترام به خانم‌ها نشانه فرهنگ و شخصیت است!
پس از ازدواج، دختران نباید هیچ هزینه‌ای انجام دهند و در عین حال نفقه گرفتن، حق بدیهی آن‌ها می‌باشد! موضوع مهریه هم که جای بحث ندارد چرا که هر مردی وظیفه دارد به پاس زحمات شبانه‌روزی و طاقت‌غرسا همسرش، اندوخته داشته یا نداشته خودش را به صورت کاملا یک‌طرفه به یگانه معشوقش نثار نماید تا عشق زوجین به معنای واقعی کلمه تجلی یابد!
عقل بزرگترین نعمتی است که به بشر عطا شده است. به صورت کلی خانم‌ها دارای توانایی کمتری نسبت به آقایان در مسئولیت‌های اجتماعی می‌باشند. توانایی اجرایی خانم‌ها عموما پایینتر از آقایان می‌باشد. این موضوع در مشاغل مختلف به سادگی قابل مشاهده است. بالاترین ضریب خطا و فقدان مهارت در رشته‌های پزشکی، مهندسی و مدیریتی به خانم‌ها اختصاص دارد. توانایی جراحان زنان و زایمان یکی از رایج‌ترین مثال‌هایی است که مورد تاکید قرار می‌گیرد چرا که خانم‌ها حتی در درمان همجنس خود نیز نمی‌توانند مهارت آقایان را به نمایش بگذارند.
انسان معمولا هرگاه ساختار طبیعت را تغییر داده است دیر یا زود ثمرات گرانبها خلاقیت خود را مشاهده نموده است. ساختار طبیعت به گونه‌ای است که جنس نر از لحاظ قدرت و توانایی انجام کارهای فیزیکی برتر آفریده شده است و در عین حال جنس ماده از لحاظ زیبایی و خصوصیات منحصر به فرد جذاب آفریده شده است. در چنین شرایطی می‌توان به انتخاب طبیعت احترام گذاشت.

حق همیشه با خانم‌هاست!

در حال حاضر انباشت سرمایه در خانم‌ها به شکل فزاینده‌ای در حال افزایش می‌باشد. پیش‌بینی بنده بر این پایه استوار است که ابعاد مختلف مسائل اجتماعی بسیار خاص و پیچیده خواهند شد که یکی از موضوعات نه چندان خوشایند، بحث نفرت آقایان نسبت به خانم‌ها خواهد بود.
ریشه بسیاری از مشکلات فعلی کشور به الهه ناز شدن خانم‌ها برمی‌گردد. در جامعه‌ای که اسطوره‌های پوشالی آن یا زن هستند یا زن‌نما، می‌توان به گل نشستن یک جامعه را با ساخت فیلم‌هایی همچون «پدرسالار» مشاهده نمود تا گرایشات زن‌سالاری در قالب تفکرات روشنفکرانه در سطح جامعه تزریق شوند. در چنین شرایطی می‌توان بروز صفات زنان را در مردان مشاهده نمود. به عنوان مثال غصه خوردن و حرص زدن بابت ترقی دیگران تا حدی جدی می‌شود که اعضای یک خانواده به جز پدر و مادر از پیشرفت یکدیگر شادمان نمی‌شوند! عقل حکم می‌کند که از ترقی نزدیکان و دوستان حمایت گردد چرا که در بدبینانه‌ترین حالت، این موضوع یک فرصت است. هر قومی یکسری خصوصیات قابل تحسین دارد. ترک‌ها از پیشرفت و ترقی یکدیگر حمایت می‌کنند که نتیجه آن عموما به دست آوردن ثروت و قدرت توسط آن‌ها می‌باشد.

هر چیزی دلیلی دارد!

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

2 دیدگاه

  1. امیر بهلولی
    امیر بهلولی روی

    امروز وقتی توی مترو دیدم ی نفر برا ی زن جوون بلند شد، یاد یکی از بچه‌های دانشگاه افتادم که برا پیرمردا بلند نمیشد ولی برا هاچخانوما ی دنیا فرهنگ و شخصیتُ به تصویر می‌کشید ..

یک پاسخ قرار دهید