افاضات اینجانب / نوروز 95

0
* نظر به اینکه عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه پدیده فرزندفروشی در کشور رو به افزایش است، گفته است که باید دستگاه‌های حمایتی و نظارتی در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند. اینجانب پیشنهاد می‌کنم جهت کنترل این پدیده، سامانه‌ای به نام “پفک” (پدیده فرزند فروشی کشور) طراحی و ساخته شود تا این پدیده کنترل شده و مالیات بر ارزش افزوده لازم از این خانواده‌ها دریافت شود!
* نظر به اینکه شرکت خودروسازی دایملر آلمان ۸۴۰ هزار خودروی مرسدس‌ بنز و دایملر را به علت احتمال نصب ایربگ معیوب در آن فراخوانده است، اینجانب پیشنهاد می‌کنم با توجه به عدم اعلام فراخوان‌های شرکت‌های داخلی به علت عدم ایراد و خرابی در خودروهای ساخت داخل و با توجه به رفع تحریم‌ها، این شرکت‌های مطرح داخلی در آلمان نمایندگی دایر کنند تا آلمانی‌ها از داشتن خودروهای خود حتی بدون ایربگ نیز خدا را صد هزار مرتبه شاکر باشند و توقعشان را از شرکت دایملر آلمان کم کنند!
* نظر به اینکه در تحقیقی آمده بود که انگلیسی‌ها با ایرانی‌ها نقاط مشترک زیادی همچون روحیه طنز و نوشیدن چای دارند و همچنین ایرانی‌ها به صورت جدی به پیک‌نیک می‌روند و حتی در این کار از انگلیسی‌ها بهتر هستند، اینجانب پیشنهاد می‌کنم آماری هم از تعداد گازهای پیک نیک ایرانی‌ها و ابزار وابسته به آن ارائه شود تا ثابت شود که انگلیسی‌ها کلا در این زمینه نیز هیچ حرفی برای گفتن ندارند!
* نظر به اینکه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته است که در وزارت‌خانه به‌ طور جدی نیازمند یک همکاری نزدیک با دانشگاه‌ها هستیم، اینجانب پیشنهاد می‌کنم ایشان جهت روشن شدن افکار عمومی اعلام کنند که با کدام دسته از دانشجویان همکاری نزدیک داشته باشند، چون تعدادی از دانشجویان به دنبال فیلترینگ کامل اینترنت هستند و عده‌ای دیگر به دنبال برداشتن کامل آن!
* نظر به اینکه در حالی خبرهایی مبنی بر ورود مستر کارت به کشور مطرح شده که مسئولان مستقیم امر تجارت خارجی از عرضه کارت های اعتباری و مالی بین المللی و طرح‌های مشابه آن به کشور اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند، اینجانب پیشنهاد می‌کنم مسئولان ذیربط چشمان تیزبین خود را بازتر کنند و علاوه بر محدود کردن ورود مستر کارت‌ها و اعلام ممنوعیت فروش آنها به بانوان، جلوی ورود میسیزکارت‌ها را نیز بگیرند تا خدای نکرده این کارت‌های اعتباری باعث انحراف افکار عمومی جوانان کشورمان نگردد!
* نظر به اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی گفته است که امروز ما حدود 400 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی کلنگ‌زنی شده در کشور داریم و این در حالی است که اعتبار سالیانه کشور در حوزه عمرانی حدود 20 تا 30 هزار میلیارد تومان است که با این میزان اعتبار اجرای تمام طرح های مذکور حدود 30 سال طول می‌کشد، اینجانب پیشنهاد می‌کنم جهت انجام این پروژه‌ها در دو سال آینده گزینه‌ای به نام مالیات کلنگ‌زنی در کلیه قبوض آب، برق، گاز، تلفن ثابت و همراه درج شود تا این قسمت نیز همانند سایر اقلام مندرج در قبوض، هزینه‌اش تامین شود!
* نظر به اینکه رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با اشاره به افزایش قیمت گوشت گفته است که بارندگی و مشکل در حمل و نقل موجب افزایش قیمت گوشت شده است، اینجانب پیشنهاد می‌کنم ایشان در فصول تابستان نیز علت افزایش قیمت گوشت را عدم بارش باران و گرم بودن هوا اعلام کنند!
* نظر به اینکه محمود احمدی‌نژاد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه توصیه شما به نامزدهای انتخابات پیش‌رو از جریان‌های سیاسی مختلف چیست، گفته است که نامزدهای انتخابات هم در دوره نامزدی با هم دوست باشند و با هم بعد از ازدواج، همدیگر را دوست بدارند، اینجانب پیشنهاد می‌کنم ایشان به عنوان مشاوره خانواده در ازدواج و طلاق منصوب شوند تا به صورت ضربتی تمامی مشکلات موجود در این امر حل و فصل شده و دیگر ازدواجی صورت نگیرد که قرار باشد طلاقی اتفاق بیفتد!
* نظر به اینکه رسانه ونزوئلایی گزاش داده است که اهالی یکی از مناطق شمالی کلمبیا پس از مواجهه با صحنه شناور شدن تعداد بسیاری از اسکناس‌های 50 هزار پزویی بر روی آب‌های رودخانه سانتاندر برای جمع‌آوری اسکناس‌ها به داخل آب پریدند، اینجانب پیشنهاد می‌کنم جهت ایجاد شور و نشاط در جامعه بخشی از پول‌های آزاد شده را در یکی از رودخانه‌های داخلی نه خارجی، ریخته تا مردم کمی از این حال و هوا در بیایند!
چاپ شده در ماهنامه طنز و کاریکاتور بچه مشد – نوروز 95

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

فرهاد ناجی

فرهاد ناجی متولد سال 1362 هجری شمسی است که یکی از طنزنویسان فعال کشور می‌باشد. ایشان در جشنواره‌های مختلف طنزپردازی رتبه‌های برتر را کسب نموده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به کسب رتبه اول در هفتمین جشنواره سراسری طنز مکتوب اشاره کرد. فرهاد ناجی مولف چند کتاب در حوزه طنز می‌باشد که عبارتند از: یادداشت‌های یک افسر وظیفه، عاقل‌ترین دیوانه، پیشنهادات اینجانب و گوسفندها به بهشت نمی‌روند. یکی از نکات قابل نقد در موسسات فرهنگی ما بحث حق التالیف و حق التحریر می‌باشد که در حال حاضر نه تنها دستمزدی به نویسندگان پرداخت نمی‌گردد بلکه دریافت پول در ازا چاپ دست‌نوشته‌ها به یک گزینه تبدیل شده است. زمانی که یک نویسنده نتواند ساده‌ترین نیازهای مادی خود را تامین نماید، تداوم روند قبلی نمی‌تواند فرهیخته بسازد! آقای فرهاد ناجی دارای تحصیلات آکادمیک در رشته پول‌ساز و کاربردی کامپیوتر و آی‌تی می‌باشد تا بتواند به سادگی سخن بگوید!

یک پاسخ قرار دهید