افاضات اینجانب / نوروز 95

0
* نظر به اینکه معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش از تغییر در کتب درسی زبان انگلیسی پس از ۲۷ سال خبر داده است، اینجانب پیشنهاد می‌کنم این معاونت معادل انگلیسی واژه دیوارنوردی را نیز وارد کتب جدید کرده تا در سال‌های آتی دانش‌آموزان با این اصطلاحات نوین نیز آشنایی لازم رو داشته باشند!
* نظر به اینکه معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفته است که متاسفانه آمارهای هشدار دهنده‌ای همانند وجود 8 میلیون بیمار در بیمارستان‌های کشور نشان‌دهنده این است که وضعیت مردم از لحاظ سلامتی در شرایط خوبی نیست و باید بیشتر به این مقوله مهم رسیدگی شود، اینجانب پیشنهاد می‌کنم جهت حفظ سلامتی روحی و جسمی مردم، قسمتی از پول‌های آزاد شده را بین مردم تقسیم کنند تا این آمارها بدون دستکاری به صورت خودجوش کاهش یابد!
* نظر به اینکه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته است که مناقصه فیلترینگ هوشمند اینستاگرام، تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی برگزار شده تا در نهایت این طرح اجرایی شود و بتوان به صورت هوشمند بر محتوای این شبکه‌های اجتماعی نظارت کرد، اینجانب پیشنهاد می‌کنم این مناقصه انجام نگیرد چون همانند خصوصی‌سازی به شرکت‌های شبه دولتی واگذار و به صورت هوشمند 99 درصد این شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده و تنها صفحه ورودی آن برای کاربران به نمایش در خواهد آمد!
* نظر به اینکه رئیس کمسیون فرهنگی اجتماعی دبیرخانه کلانشهرهای کشور از وجود 25 هزار کارتن خواب در تهران خبر داده و گفته است که اقدام فرهنگی برای فردی که گرسنه است و نمی‌تواند معاش خانواده‌اش را تامین کند، معنا ندارد، اینجانب پیشنهاد می‌کنم بودجه مراکز مهم و حیاتی فرهنگ‌سازی فعلی که تا این لحظه عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند چند برابر کنند تا بتوانند در سبد فرهنگیشان نان غنی‌سازی شده فرهنگی را نیز بین مردم توزیع نموده و مردم را به وسیله آن به راه راست هدایت کنند!
* نظر به اینکه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفته است که دولت و سازمان گردشگری باید جلوی سفر مردم به ترکیه را بگیرند چون پولی که مردم خرج سفر به این کشور می‌کنند به جیب داعش ریخته شده و صرف مسلمانکشی می‌شود، اینجانب پیشنهاد می‌کنم این عضو کمیسیون، کشورهای دیگری که به صورت مستقیم مسلمانکشی یا بهتر بگویم ایرانی‌کشی می‌کنند ولی کسی از سفر مردم به آنجا جلوگیری نمی‌کند را هم ببیند و اعلام نماید!
* نظر به اینکه رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از ابلاغ ممنوعیت بلندمرتبه‌سازی خبر داده است، اینجانب پیشنهاد می‌کنم مسئولان ذیربط ممنوعیت بلندمرتبه‌سازی آدمها را هم تصویب و اجرایی کنند!
* نظر به اینکه به گزارش ایسنا یک کارشناس در حوزه مسکن گفته است که امروز با توجه به حجم بالای خانه‌های خالی و نبود مشتری، مالکان دیگر نمی‌توانند قیمت‌ها را به آسمان برسانند و انتظار مشتری داشته باشند، اینجانب پیشنهاد می‌کنم مالکان منبعد به جای رساندن قیمت به آسمان آن را به فلک برسانند و سرمایه خوابیده‌شان را افزایش دهند، چون در هر صورت مردم توان خرید مسکن را مخصوصا در کلانشهرها نخواهند داشت!
* نظر به اینکه محققان دانشگاه پیام نور موفق به ابداع و ثبت اختراع ماسک دهان و بینی ساخته شده از نانو الیاف در اداره ثبت اختراعات آمریکا شدند، اینجانب پیشنهاد می‌کنم با توجه به بروز استعدادهای نهفته دانشجویان ما در عرصه آلودگی شدید هوا در شهرهای بزرگ، کلیه آلودگی‌های زیست محیطی به همین منوال و با شدت بیشتر ادامه پیدا کند تا بتوانیم اختراعات بیشتری به مجامع بین المللی ارائه و رتبه علمی خود را در جهان ارتقاء بخشیم!
* نظر به اینکه معاون وزیر بهداشت تاکید کرده است که وضع پذیرش دانشجوی خارجی در رشته‌های پزشکی در ایران چندان مطلوب نیست که این نشان می‌دهد هنوز نتوانسته‌ایم خود را در این زمینه به خوبی نشان دهیم، اینجانب پیشنهاد می‌کنم ایشان فعلا خود را در داخل نشان دهند و وضع دانشجویان پزشکی داخلی را بهبود بخشند تا برای تحصیل در این رشته‌ها به کشورهای هند و فیلیپین مهاجرت نکنند!
* نظر به اینکه یکی از کارشناسان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت به فارس گفته است که در یک مرغداری متروکه در شیراز بیش از 60 هزار لیتر آبلیموی تقلبی، 60  کارتن آناناس تقلبی و تاریخ مصرف گذشته، بیش از 200 هزار برچسب آماده نصب انواع محصولات غذایی و بیش از 100 هزار کارتن با برچسب شرکت‌های تولیدی مختلف کشف شده است، اینجانب پیشنهاد می‌کنم هموطنان عزیز منبعد در هنگام خرید کلیه اقلام خوراکی حتی با برند شرکت‌های معتبر، وصیت‌نامه خود را نوشته و خود را آماده هر گونه حوادث مترقبه و غیرمترقبه نمایند!

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

فرهاد ناجی

فرهاد ناجی متولد سال 1362 هجری شمسی است که یکی از طنزنویسان فعال کشور می‌باشد. ایشان در جشنواره‌های مختلف طنزپردازی رتبه‌های برتر را کسب نموده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به کسب رتبه اول در هفتمین جشنواره سراسری طنز مکتوب اشاره کرد. فرهاد ناجی مولف چند کتاب در حوزه طنز می‌باشد که عبارتند از: یادداشت‌های یک افسر وظیفه، عاقل‌ترین دیوانه، پیشنهادات اینجانب و گوسفندها به بهشت نمی‌روند. یکی از نکات قابل نقد در موسسات فرهنگی ما بحث حق التالیف و حق التحریر می‌باشد که در حال حاضر نه تنها دستمزدی به نویسندگان پرداخت نمی‌گردد بلکه دریافت پول در ازا چاپ دست‌نوشته‌ها به یک گزینه تبدیل شده است. زمانی که یک نویسنده نتواند ساده‌ترین نیازهای مادی خود را تامین نماید، تداوم روند قبلی نمی‌تواند فرهیخته بسازد! آقای فرهاد ناجی دارای تحصیلات آکادمیک در رشته پول‌ساز و کاربردی کامپیوتر و آی‌تی می‌باشد تا بتواند به سادگی سخن بگوید!

یک پاسخ قرار دهید