ایده سایت مرجع و منحصر به فرد علمی

0
دست‌نوشته حاضر بیانگر یک موضوع موهومی و خیال‌گونه نیست بلکه یک ایده ساده و در عین حال بسیار کارآمد در ابعاد مختلف می‌باشد. ساده بودن یک پیشنهاد به معنای توخالی بودن آن نیست چرا که گاهی اوقات می‌توان بدون هزینه خاصی تنها با استفاده از یکسری بدیهیات به روزگار لبخند زد.
صنعت نشر ایران علیرغم دستاوردهای توخالی خود بهتر است به پرورش جانداران گوناگون بپردازد تا ارتقا کمی و کیفی علم و فرهنگ. بنده ایده بدیهی حاضر را در سال 1394 هجری شمسی ارائه نمودم در حالی که کوچک و بزرگ به سرقت آن پرداختند! در یک کشور جهان سوم نمی‌توان بر روی دیگران حساب نمود چرا که سخن گفتن آسان است اما عمل کردن ساده نیست!
بیش از %50 ایده حاضر در این دست‌نوشته منتشر می‌گردد که بدون شک به منظور قانع نمودن تمام ناشران کشور کافی بوده است و می‌باشد!
اجرای ایده‌های مختلف عموما به سرمایه اولیه نیاز دارند در حالی که این ایده شاید در تمام دوران کاری خود تنها به اندازه یک درصد بودجه تبلیغاتی ناشران پرتیراژ کشور سرمایه بخواهد و در عین حال شهرت و ثروتی قابل توجه برای ناشر مجری این طرح ایجاد می‌نماید.
در نوشته حاضر تقریبا تمام بحث‌های مطرح شده برای برخی از ناشران کشور به منظور اجرای این طرح بیان می‌شود که عبارتند از:
  • تاسیس یک شرکت.
  • انتخاب نام دامین و ثبت مالکیت سایت.
  • تمرکز بر فعالیت‌های علمی در حوزه‌های مختلف.
  • تخصیص بهینه انجمن‌های علمی.
  • عقد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های گوناگون.
  • اعطا جوایز سالیانه با نام برند شرکت.
پایه و مبنای اصلی پیشنهاد حاضر یک سایت ساده است که به عنوان مثال دارای اجزای مختلفی به شرح زیر می‌باشد:
  • در صفحه اصلی، پس از تشکیلات مختلف، تمام کتب ناشر مجری این طرح به صورت ایمیج گوگل در دسته‌های مختلف طبقه‌بندی می‌شوند که در این صفحه هیچگونه تبلیغاتی قرار نمی‌گیرد. بدیهی است که با کلیک بر روی کتاب مربوطه به صفحه کتاب مورد نظر هدایت صورت می‌گیرد. صفحه هر کتاب این سایت با تمام سایت‌های رایج تفاوت دارد و فرآیندهایی در آن لحاظ می‌گردد که کلیک‌خور سایت را به شدت افزایش می‌دهد.
  • ساده‌ترین درآمد این سایت از بخش دنیای کتاب آن می‌باشد که تقریبا تمام کتب موجود را شامل می‌شود و به صورت یک فروشگاه اینترنتی به فروش کتاب می‌پردازد.
  • بخش دیگر این سایت بوستان مقاله آن می‌باشد که شامل مقالات در سه دسته مقالات X (نام برند شرکت)، مقالات رایگان و مقالات خریدنی می‌باشد. مقالات X شامل مقاله‌هایی است که به عنوان مثال از مقاله‌های ویکی‌پدیای انگلیسی کامل‌تر خواهند بود و تک تک آن‌ها توسط دانشجویان کارشناسی ارشد یا مقاطع بالاتر در رشته‌های مختلف تدوین می‌شوند و در پایان نام نویسنده یا نویسندگان قید می‌گردد. بدیهی است که این مقالات جزء مقالات بنیادی و پایه‌ای در علوم مختلف می‌باشند و با گزارش‌ها و مقالات روزنامه‌ها تفاوت دارند. مقالات رایگان و مقالات خریدنی نیز مقالات تدوین شده توسط افراد دارای مدرک مربوطه در رشته‌های مختلف علمی می‌باشند که به عنوان مثال می‌تواند تمام پایان‌نامه‌های کشور را تحت پوشش قرار دهد.
  • در تمام صفحات بخش مقالات با نام برند مورد نظر، یک یا چند نوار تبلیغاتی به حالت دلخواه و مورد توافق در دستور کار قرار می‌گیرند که به منظور بارگذاری تبلیغات مختلف با قیمت‌هایی بسیار نازل می‌باشند. به عنوان مثال شرکت کارگزاری Y در سایت‌های مختلف به صورت ماهیانه n میلیون تومان تبلیغات دارد و سوال بنده اینجاست که آیا این شرکت در مقاله‌ای با عنوان شرکت‌های کارگزاری حاضر نیست به عنوان نمونه 50 هزار تومان برای تصاحب یکی از خانه‌های نوار تبلیغاتی مذکور پرداخت نماید؟!
این سایت دارای بخش‌های مختلف و جذابی می‌باشد که بدون شک در یک سیستم منظم و دارای پشتوانه تنها پس از یک سال بعد از شروع به کار، رنک آن به زیر 10 ایران خواهد رسید که شاید برای دستیابی به چنین رتبه‌ای، ده‌ها میلیارد تومان سرمایه مورد نیاز باشد!
به امید آن که افراد علاقه‌مند به دنبال اجرای این ایده بروند تا یک مرجع علمی مهم و موثق در رشته‌های گوناگون ایجاد گردد و در عین حال دانشجویان و اساتید درگیر این پروژه متناسب با رشته تحصیلی خود دست به قلم شوند.
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

یک پاسخ قرار دهید