آب‌نبات راز و گریه دیگر چه کار؟!

0
هنر خلقت میوه زمین و آسمان سازد عجب دارد هزار هزار گرچه ریز و درشت هم نباید گفت زار زار چرا که آفرینش راز به شرط ناز بوسه است و سراغ به رسم نمکدان چرا و آب‌نبات کجا؟! بنابراین هنر خلقت ناز می‌تواند بوسه گردد هزار هزار و هیچ آب پاکی نباشد بهر سردی زار زار …
یکی از نازترین هنرهای بشر آشپزی بوده است و خواهد بود. امروز آشپزی سلامت‌محور، توریست‌محور و سایر اشکال فهم آدمیزاد راز راز خواهد هزار هزار تا بگویند چرا هنوز گویید کبریا قهر جان؟! اشراف کبیر کبیر در کنار مهمانداران پیتزا پیتزا نگفتند چرا غیر هم نباشند خاک پای شما و این شد که بیشتر پاریس مهمانی گرفتند هر چه می‌دوختند و باخت‌ها پیتزا خدعه می‌فرمودند کجاست چشم و چراغ ما؟!
فرانسوی‌ها در بحث آشپزی دارای رویکرد جالب رتبه‌بندی سرآشپزها و رستوران‌ها می‌باشند و این یکی بوسه گشته است کم و بیش باشد رضا! بحث رتبه‌بندی ستاره‌ای و به تبع آن شهرت و ثروت حاصل زحمت همانند قوانین جوانمردی قراردادهای فوتبالی نیست که جوهر زار تلف نمایند و بفرمایند راز نگاه به رسم راز راز خدا بیامرزد پیشینیان!
خلق یک نظام رتبه‌بندی، بوسه‌نگاری و … در طیف هنرهای خانه به خانه می‌تواند به وسیله ژن بازماندگان جناب شرلوک هلمز خدعه گردد چرا که راز اندر راز قضاوت پیرامون هنرهای گوناگون نیازمند حس و حالی کارآگاهی است و هزینه اجرا و مدیریت یک تشکیلات جهانی نمی‌تواند رایگان صورت گردد بهر جهانیان! پس یک امپراتوری می‌تواند نظام فال‌بینی هنرهای خانه به خانه را شفاف و راز به راز خلق و مدیریت نماید تا هیچ نساخته روضه گیرند این شد هنر!
بدیهی است که در بحث آشپزی بایستی بازرسان اهل هر کشور اختصاصی مورد تاکید قرار گیرند و سایرین به صورت تصادفی با هزینه اضافی میزبان دعوت شوند. همچنین برخلاف مدل فرانسوی همه چیز بایستی به صورت کاملا شفاف و واضح طبقه‌بندی و منتشر گردد ریز به ریز و سال به سال نیز چند چوب و تخته خدعه شوند به رسم جناب کارآگاه فقید نگاه! خلق برند مذکور می‌تواند با آشپزی شروع شود و به مرور حوزه‌هایی همچون عکاسی، طراحی، معماری و خیاطی را شامل شود تا هنرهای قابل لمس و در عین حال ناز رایج و فراگیر شوند در پهنای جهان ربات‌ها و کبریا داند هزار هزار دگر …
دوستان شر نگیرید چرا که هنوز این ناز مهر تایید نگرفته است پیش چشم کبریا که زود لب به وای گرفته‌اید و ادامه دهید آن گویم که زبان به میخ گیرید زار زار! پس ساکت لطفا …
انواع هنر از آشپزی و عکاسی گرفته تا معماری و خیاطی بایستی رتبه‌بندی و بوسه‌نگاری داشته باشند چرا که هنر هنر چند کبود و سیاه هزارقصه نیست بینهایت زار زار تا ز تلسکوپ فلان بفرمایند نگاه در حالی که هنر هنر ناز حداقل یک بوسه دارد بعد هزار هزار راز! حال در عصر هوش مصنوعی و ربات‌ها چه زیبا می‌توان راز راز پتک نمود هزار هزار تا دست آخر بگویند این هم سپاس بس که دور گشته بودیم ز دریای راز!
انصاف باشد هنر هنر  زار جملگی سماق سماق ناز شرح می‌گردد بهر همگان تا جمال قشنگ زود نفرماید نماز فشنگ بس که هزار هزار نگفته است دیگر چه کار؟! جالب است بهر حداقل اشتغالزایی؛ حتی انیمیشن‌ها نیز نگفتند چند شماره ذخیره و باز هم سفره زار نگاشتند این هم سرنوشت ماست در حالی که توقع چه باید داشت ز چند رعناشناس پیتزا چه کار!
یکی از نازترین بوسه‌های کبریا؛ هزینه و باز هم هزینه در حوزه‌های آموزش هنرهای گوناگون است گرچه تازه پشت تلسکوپ بیرون شوند و چاره گویند باشد فقط مال شما! قماش سفید برفی و سیندرلا هیچ نباید خرده گرفت چرا که عمری هیچ هیچ انگشت ز لب رنگ باخته‌اند در آغوش ستاره ستاره کبریا و جای پیچ پیچ نگفتند کجاست چاره چاره دلربا …

هنر هنر بگو باشد آفرین کتک ***** تا زود نگشتم خسته بهر کتک

هیچ هم ندارند چند خدعه راز ***** بس که زار زار گویند کتک

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

دیدگاه بسته شده است