بوسه عشق دنیا نخواهد هزار هزار!

0
بشر در طول تاریخ همواره خانواده را پایه و مبنای اول تربیتی چکش کرده است در حالی که کمیت و کیفیت تربیت فرزندان به هیچ وجه یکسان صورت نمی‌گیرد. بنابراین در عصر حاضر می‌توان یک نظام تربیتی و آموزشی مدرن، شفاف و بسیار مقدس بوسه نمود تا بعد عمری حلاوت و شیرینی فرزندان خانواده و جامعه با تمام وجود لمس گردد.
نقل است که پیامبر اسلام پیرامون تربیت فرزندان یک توصیه بسیار ساده و در عین حال سالارتمام خط‌کش نموده‌اند که سال‌هاست در مخزن الاسرار پدرسالار خاک خورده است چرا که یار نبود بهر شلاق ای فرزندان! آن چتر خورشید بعد عمری پرده گشاده است بهر یار یار یک مادر نیامرز در حالی که این و آن نیز دل دارند به جان سوسن‌طلا …
کتاب چتر خورشید عبارت است از مجموعه خاطرات و نظرات شخصی یگانه خورشید زمان پیرامون دوران خردسالی و اوایل دوران کودکی رضا بهلولی؛ برادر جناب استاد که به هر دلیل دو روی کاملا متفاوت در پیش چشم گشود در حالی که ظاهر داستان چرا و چگونه ندانست چیست!
رضا در دوران خردسالی و اوایل کودکی بسیار متفاوت و خاص چشم‌نوازی می‌کرد در حالی که رستم مادر همان شد که باید می‌شد! در میان بحث‌های مختلف حتی موضوع زیبایی چهره دوران خردسالی رضا می‌توانست یک بچه مغرور و بسیار تلخ حکاکی نماید و در عین حال انواع و اقسام انحرافات را بدیهی پرونده نماید اما به لطف درایت یک سالار پدرتمام نه تنها مسائل حاشیه‌ای به طور کامل محو شدند بلکه یک خردسال و کودک مردنما حکاکی گشت که تقریبا هر کس می‌خواست هم نمی‌توانست تمایز این بچه با سایر بوسه‌مامی‌ها را انکار کند!
مدل اخلاق و رفتار یک بچه‌رئیس در دنیای واقعی مسخره است اما یک بچه‌مرد نه تنها بسیار شیرین و با مزه بوسه می‌نماید همه چیز را بلکه وابستگی و آرامش خاطر خاصی ایجاد می‌نماید که لزوما منحصر به خانواده نمی‌گردد چرا که امید جامعه بهر عقل نعمت خواهد بود گرچه بهر حسد خار خواهد بود در چشم خودسوزان دو عالم. بنابراین دو روز دنیا بهر هر چه هست لزوما تیر نیست هزارشعبه به رسم بوسه هزار شغله!
حوصله تربیت فرزندان یک بحث است و لذت تربیت فرزندان بحث دیگری است چرا که عزیز و استوار بوسه است قدم قدم تا اشک و لبخند سرمایه گردد نفس نفس. منت خورشید نباشد بهر این و آن بلکه چتر است بهر بوسه‌های غرب و شرق. بنابراین سنگ و چوب هر چه باشند هیچ نباید نجوا کنند چه رسد به زر و سیم که هیچ باشند ز حرارت بوسه عشق …
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

دیدگاه بسته شده است