خورشید هزار هزار!

0
تبعات وقوع جنگ هسته‌ای هنوز قابل ارزیابی نیست چرا که بعد از جنگ جهانی دوم، شرایط کره خاکی آرام آرام تغییر کرد و برتری اقتصادی و به تبع آن سایر حوزه‌های غیرنظامی مورد تاکید قرار گرفتند. بنابراین مدیریت افکار در دوران پرچمداری ایالات متحده بیشتر حوزه‌های غیرنظامی بوده است تا نظامی در حالی که پیش از آن چنین عملکردی در دنیای بشر دو پا ثبت نشده بود …
نکته تاریخی دیروز؛ بحث استفاده از سلاح اتمی در هیروشیما و ناکازاکی بود که آمریکایی‌ها دو شهر را با خاک یکسان کردند در حالی که می‌توانستند با انواع و اقسام مدل‌ها قدرت نظامی خود را به نمایش گذارند. شاید قشنگ نباشد اما عذرخواهی زبان؛ داغ را در آغوش بوسه تازه می‌کرد چرا که اولا در دوران جنگ نمی‌توان حرارت آتش اولین را شماره نمود و ثانیا خود امپراتور ژاپن خدای آتش بود. نکته مادربوسه امروز؛ عدم تمایل آتش‌افروزان دیروز نسبت به وقوع جنگ هسته‌ای است در حالی که روس‌ها نیز بعید است تمایل خاصی نسبت به وقوع جنگ هسته‌ای داشته باشند! بنابراین به احتمال زیاد این آن نخواهد شد گرچه آن، مادر نداشت غنچه ‌تمام به تمام!
روس‌ها خودشان می‌دانند که شرایط امروز به هیچ وجه همانند گذشتگان نیست اما هضم یک شکست سنگین با چند لیوان آب میسر نمی‌گردد بهر فالوده‌های ابروطلا! بنابراین علیرغم تاخیر یک سال و نیمی روس‌ها در استفاده از تسلیحات هسته‌ای بعید است مشت آخر قابل کنترل باشد …
بلوک غرب در چند ماه اخیر به دنبال صلح و اتمام جنگ اوکراین بود در حالی که روس‌ها نمی‌توانستند شکست را قبول نمایند. به عبارت دیگر تلاش غربی‌ها برای پایان جنگ اوکراین اغراق نبود اما آتش خودش خورشید خواهد هزار هزار!
در مجموع اروپای سبز بعید است فلاکت و بدبختی یک جنگ فراگیر را تجربه نماید اما بحث جنگ هسته‌ای دور از ذهن نیست …
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

دیدگاه بسته شده است