سلام غنچه خواهد نفس نفس!

0
بحث رژیم غذایی یک موضوع ساده نیست در حالی که انواع و اقسام تجویزها توسط آحاد مختلف جوامع بشری پیرامون چنین مقوله مهمی حکاکی می‌شوند و در نهایت بخش زیادی از مردم نمی‌دانند چه چیز وحی واصله است!
چاقی خوب است اما در حد تعادل و لاغری بد است به ویژه در حد ضعف و ناتوانی. بنابراین سبک غذایی غربی‌ها با اندک تغییراتی می‌شود وحی واصله! مواردی همچون رژیم غذایی دو وعده‌ای پیغمبر اسلام، روابط جنسی فرح‌بخش و عاشقانه، ورزش کردن منظم، رعایت نوبت‌های زالواندازی یا حجامت، تخلیه هیجانات منفی و … هر یک سرفصل‌های یک کتاب هستند که قطب عالم این یکی را نمی‌توانند تقبل نمایند در حالی که موسسات تحقیقاتی گسترده امروزی می‌توانند این قبیل موضوعات را بررسی نمایند تا در نهایت یک الگوی ساده و در دسترس همگان رونمایی گردد.
سخن گفتن پیرامون همه چیز لذت‌بخش نیست اما بوسیدن لزوما درد ندارد! در روزگار گرم، خنک بودن شیرین است و در عین حال در روزگار سرد، متعادل بودن با مزه! اساسا این اختیار است که می‌بوسد خنکی و تعادل را در حالی که همه چیز دیوارکده نخواهد یک به یک و تک به تک …
رژیم غذایی گرم و باز هم گرم می‌تواند خنک شود در میان ستارگان هفت آسمان به وسیله زالواندازی یا حجامت مرتب و متوازن. در حدیثی از امام رضا نقل شده است که به تعداد سالیان عمر، روز در نظر گرفته شود و با فاصله حجامت انجام شود. به عنوان نمونه فرد بیست‌ساله، هر بیست روز یکبار و فرد شصت‌ساله، هر شصت روز یکبار. شاید انتخاب طبیعت پیرامون نعمت خونریزی ماهیانه گزینه مناسبی تا چهل سالگی باشد و بعد از آن نوبت‌های یک ماه در میان گزینه پیشنهادی دانای کل باشد خط به خط قشنگ‌تمام!
یک دکتر می‌تواند همه چیز تجویز نماید اما هیچ یک را خودش پایین و بالا نکرده باشد بهر قشنگی! به عبارت دیگر دکتری که خودش بهر مشق روزگار مریض می‌شود و همانند سایرین یک سبک زندگی منت‌قشنگ دارد بهتر است پیرامون سبک زندگی برتر حداقل چپ و راست سخن نگوید. بنابراین سخن گفتن پیرامون سبک زندگی به هیچ وجه این و آن نمی‌خواهد به جان دکترتمام!
رژیم غذایی سالم و مقوی به سادگی چاقی و زیبایی را به ارمغان می‌آورد مگر آن که خواب و یا سیستم هورمونی بدن با مشکل مواجه باشند. بنابراین علیرغم نسخه بخش غالب جامعه پزشکی نمی‌توان لاغر بودن و احیانا ضعف را هدیه نانوشته دانست و بهر هیچ بوسید!
به عنوان مثال مواردی همچون گندم، برنج و … ظاهرا بیشتر در دسته مواد غذایی شکم پرکن قرار دارند تا مواد غذایی حیات‌بخش و موثر چرا که استفاده مکرر از چنین موادی تغییر خاصی ایجاد نمی‌کند در حالی که استفاده از مواد ارزشمندی همچون سیب‌زمینی، گوشت و … در شرایط عادی به سرعت غنچه را بر روی چهره افراد می‌نشاند! بحث غنچه و سینه سترگ جدا، در گوارش نیز به هیچ وجه یکسان نمی‌باشند خدعه گران چرا که به عنوان نمونه با اندک دقتی می‌توان درک نمود که نان گندم و فرآورده‌های گندم همچون ماکارونی گندم یا لازانیای گندم هضم را مشکل می‌نمایند و زیاده‌روی سبک تمام نخواهد شد در حالی که به عنوان نمونه سیب‌زمینی یک ماده حیات‌بخش و گرانبهاست که زیاده‌روی در مصرف آن صرفا دست و پا زدن بیهوده را محدود خواهد کرد!
بدیهی است که چاقی زیاد آزاردهنده است و به منظور درمان آن می‌توان به صورت آزمایشی یک ماه ناهار نخورد و بدون ریاضت به صورت پایدار متعادل گشت. بنابراین بهر درمان چاقی زیاد نه تنها نباید گوش جان سپرد به نجوای مرگ و جراحی‌های بسیار مزخرف لاغری بلکه تازه می‌توان چشید آن که چشیدن خواهد هزار هزار!
در نهایت نکته دکتروار استاد بحث روغن است که ظاهرا طبیعی یا مصنوعی حیات‌بخش نیست. بنابراین سیب‌زمینی، گوشت و … را آب‌پز نمودن، کباب کردن و بریانی کردن جایز است در حالی که سرخ کردن حرام گشت بهر وحی گران گران!
افراد دارای بیماری‌های خاص نیز باید بدانند که سبک زندگی نفس‌خدمت دکتر نخواهد هیچ هیچ مگر آن دسته بیماری‌هایی که ژنتیک تور کرده است خدمت عزیز را. به عنوان نمونه خانم‌ها در سنین پس از 45 سالگی آرام آرام یاد می‌گیرند که حرص خوردن زیاد مادرشوهر نخواهد ناز ناز بلکه عروس خواهد زار زار تا بگیرند بهر روزگار قرص فشار و تب هزار هزار در حالی که حکیم گوید که ای مادر نچرخ بیش از این گرد این و آن بلکه بگیر نبض خود ببین چه است حال امان امان! پس مادرجان به دندان بگیر چند لقمه بهر نفس نفس تا حداقل بتوان نگاهت کرد ای عروس قشنگ قشنگ!
پس از اندرزهای برادرانه رژیم دنبه و سیخ کباب بتوان پیرامون خواب سخن گفت که در کمال حیرت مستقیم رنگ رخسار و غنچه و … بوسه نماید رنگ به رنگ تا مبحث خواب خود یک برنامه شود کامل و رازقشنگ!

زنگ به زنگ کوفتن بهر عادت ***** تب ز تب بوسیدن بهر شفاعت

کدامین باشند خدمت دکترسلام ***** تا آخر نگویی بوسه روی ماهت

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

دیدگاه بسته شده است