سلام آهوزری!

0
تلسکوپ فضایی جیمز وب (James Webb Space Telescope) یک شاهکار مهندسی است که توسط خاص‌ترین و ارزشمندترین متخصصان و دانشمندان طراحی و اجرا شده است و در عین حال سایر پروژه‌های نسا (NASA) نیز به هیچ وجه تمسخرآمیز و توخالی نمی‌باشند اما توجه به این نکته ضروری است که در طول تاریخ بشر همواره دانشمندانی بوده‌اند که حرص علم‌اندوزی همه چیز آن‌ها را در بر گرفته است. بنابراین بدیهی است که برجسته‌ترین و ارزشمندترین متخصصان ملیت‌های مختلف بیشتر در حال و هوای خود باشند تا موارد دیگر …
شمارش ستارگان هفت آسمان همواره امکانپذیر است اما فرصت خدمت و باز هم خدمت همواره میسر نیست! به عبارت دیگر هنر صرفا حرص زدن نیست بلکه لذت بردن پیرامون دستاوردها عینک خواهد گران گران! در مجموع تفکر پیرامون منشا خلقت و بعضا فلسفه خلقت خوب است اما توشه ساختن ز نعمت حیات؛ دنیا دارد که هیچ، آخرت هم نگوید هیچ هیچ …
در حال حاضر شاید بتوان یکسری اوهام پیرامون عملکرد نسا (NASA) مطرح نمود تا شاید جرقه‌ای باشد پیش چشم فرهیختگان و اندیشمندان. مهمترین داده‌های خام عبارتند از:
  • مدیریت آب و هوای کره زمین.
  • تولید مواد گوناگون در فضا.
  • قلم‌ کشیدن پیرامون معضل لایه ازن.
  • تغییر زاویه گردش مریخ به منظور سکونت بشر دو پا.
  • تعریف پروژه‌های اشتغالزایی فضایی در عصر سنگین بیکاری ربات‌ها!
  • ایجاد پایگاه فضایی در مرز منظومه شمسی.
علاف بودن شاخ و دم ندارد و در عین حال پرتکانی بهر همراه ناز چرا و چگونه ندارد! بنابراین گر بخواهد آقاپری گویم برایش هزار هزار تا نگردد بیش از این گهواره آهوزری!

قدح قدح پیش چشمت چکاند ***** تازه گویی پسرجان نباید چکاند

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

دیدگاه بسته شده است