سرماخوردگی، آنفولانزا و یا کرونا؟

0
پس از گذشت نزدیک به دو سال دیگر نمی‌توان به ویروس کرونا همانند یک ویروس ناشناخته نگریست. به عبارت دیگر ابتلا به کرونا تا حدود زیادی شبیه به سرماخوردگی می‌باشد در حالی که عدم آمادگی بدن به منظور مقابله با کرونا با تبعات به مراتب شدیدتری همراه می‌باشد.
ویروس کرونا با شروع فصل سرما خط‌خطی داستان‌ها را بیشتر خواهد نمود. بنابراین می‌توان حکمت و تدبیر را نادیده گرفت و اندکی استوار گام برداشت.

تعادل دمایی بدن

دمای طبیعی بدن انسان در حدود 37 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. بالا و پایین شدن این دما لزوما خطرناک نیست چرا که به عنوان نمونه تب کردن یک نوع مکانیزم دفاعی است. همچنین فشار خون پایین که در خانم‌ها رایج‌تر است لزوما ترسناک نمی‌باشد.
بحث تعادل دمایی بدن عبارت است از تاکید بر ایجاد یا حفظ تعادل در دمای طبیعی بدن. در دوران کرونا می‌توان ضعف‌ها و ناراحتی‌های توام با کاهش دمای بدن را با لباس بیشتر بهبود بخشید و در عین حال تب کردن را به وسیله رویکردهایی همچون ادرار نمودن یا ریختن آب سرد بر روی دست‌ها و یا پاها کنترل نمود.
در مجموع هر کس می‌تواند حداقل با بدن خود مهربان باشد …

تعادل ذهنی

افکار و اندیشه‌های گوناگون همانند یک مشت کفتار به دنبال نابودی طعمه خود می‌باشند. بنابراین خالی نمودن ذهن در اوقات خاصی از شبانه‌روز یک امر استکباری نمی‌باشد. به عنوان نمونه در زمان خواب، رابطه جنسی یا … نمی‌توان به همه چیز اندیشید. همچنین در زمان فوران استرس و هیجان نیز نمی‌توان غذا خوردن را مورد تاکید قرار داد اگرچه نظم ساعت بدن به چالش کشیده شود.
در زمان استرس زیاد می‌تون از خوردن موارد گوناگون چشم‌پوشی نمود و از محلول‌های قنددار و احیانا لذت‌بخش استفاده نمود. یک دمنوش طبیعی، چای سبز، آبمیوه یا … می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

میزان ویتامین D

در مقالات معتبر علمی به سادگی می‌توان تاثیر ویتامین D بر عملکرد سیستم ایمنی بدن را مشاهده نمود. در حال حاضر بسیاری از پزشکان بر این نکته تاکید دارند که افراد دارای سطح ویتامین D مناسب عموما به کرونا مبتلا نشده‌اند …
به منظور افزایش سطح ویتامین D بدن می‌توان از تابش مستقیم نور آفتاب بر روی دست‌ها و یا پاها بهره برد. بنابراین استفاده از کرم‌های ضد آفتاب لزوما چالش برانگیز نمی‌باشند. از نظر بنده، بهتر است حمام آفتاب روزانه در بخشی از محل سکونت افراد مورد تاکید قرار گیرد. لازم به ذکر است که تابش مستقیم آفتاب می‌تواند ثمربخش باشد و مواردی همچون شیشه پنجره‌ها قابل قبول نمی‌باشند.
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

Avatar

امیر بهلولی یک کارشناس در حوزه بهداشت و درمان نمی‌باشد و در عین حال اعتقاد دارد که در حوزه علوم انسانی نیز نمی‌تواند تفکرات خود را وحی بسمه تعالی در نظر بگیرد. از نظر ایشان نمی‌توان حوزه پزشکی و بخش‌های مشابه را همانند ریاضیات قلمداد نمود و یک جواب قطعی پیرامون هر مسئله حکاکی نمود. به عبارت دیگر پیچیدگی‌های این حوزه نیازمند تحلیل و بررسی می‌باشند. امیر بهلولی علیرغم تجربه تلخ روز به روز آمپول خانم‌دکتر به واسطه بیماری‌های عفونی مختلف در دوران کودکی خود، بیش از ۱۰ سال است که بیماری عفونی خاصی را تجربه نکرده است و این موضوع در دوران کرونا تمام کرد مهر تدبیر را چرا که علیرغم عدم استفاده از ماسک، الکل و ... موضوع خاصی لمس نگردید. شاید مدل ساده سبک زندگی پدربزرگ‌های سنتی بسیار نزدیک باشد به این همه مار و تسبیح امیردکتر! بدیهی است که آستانه مقاومت بدن در شرایط مختلف می‌تواند متفاوت باشد اما عدم ابتلا به بیماری‌های گوناگون در سال‌های پی در پی نمی‌تواند بدون خدعه صورت گرفته باشد! لازم به ذکر است که ایشان در روستای بزرگی به نام تهران روزگار گذرانده‌اند و می‌گذرانند و در عین حال از نعمت مواد غذایی طبیعی به طور کامل برخوردار نبوده‌اند که جای بسی اعجاز است ...

دیدگاه بسته شده است