تلالو اسلام ناب!

0
مبانی دین اسلام بسیار عمیق پایه‌گذاری شده‌اند اما نمی‌توان هر موضوعی را به زبان آورد. دین اسلام دارای ابعاد مختلفی می‌باشد که بخش‌های آشکار و پنهان متعددی را شامل می‌شود. بدیهی است که نمی‌توان درباره هر موضوعی اظهارنظر نمود اما برخی موضوعات کاملا قابل تشخیص می‌باشند.
در حال حاضر اسلام محمد (ص) به ابزاری تبدیل شده است که منافع خرد و کلان برخی افراد را تامین می‌نماید. حرف بنده این است که چرا حقیقت قصه‌های خرد و کلان خود را در پشت پرچم اسلام مخفی می‌نماییم در حالی که گذشت زمان همه چیز را مشخص می‌نماید. پیامبر اسلام چه قدر جالب می‌قرمایند که انسان منافق و دروغگو، اعتبار و آبرویش از بین خواهد رفت!
هر چیزی دلیلی دارد و افراط و تفریط خوب نیست. بدیهی است که ایران امروز با اسلام حقیقی فاصله زیادی دارد در حالی که تفکیک مسائل مختلف و قضاوت صحیح امر ساده‌ای نمی‌باشد. تفکرات و باورهای مردم از موج‌های مختلف تاثیر می‌گیرند و در بیشتر اوقات، عقلگرایی جایگاه خاصی ندارد. به عنوان مثال بخش عمده‌ای از مردم امروز، محمدرضا پهلوی را یک شاه توانمند می‌دانند. از نظر بنده، محمدرضا پهلوی به هیچ وجه خاص و متمایز نبوده است بلکه آمریکایی‌ها هستند که بسیار خاص و قابل تحسین عمل می‌نمایند. شاه مرحومی که از کودکی به دنبال دکتربازی بوده است، در دوران حکومت خود با کوچکترین جرقه‌ای، احساس خستگی می‌کرده است و کشور را به حال خود رها می‌نموده است!
محمدرضا پهلوی الگویی شبیه به الگوی عربستان فعلی را در ایران اجرا می‌نمود با این تفاوت که ایران محمدرضا در مقابل شوروی سابق ایستاده بود. شاید بیان این مطلب جالب نباشد اما فرضیه تغییر حکومت پهلوی به جمهوری اسلامی به وسیله موج‌سواری آمریکایی‌ها دور از ذهن نیست. در مجموع قضاوت درباره مسائل مختلف امر ساده‌ای نمی‌باشد.
جمهوری اسلامی یک حکومت نسبتا مستقل می‌باشد اما بهای بیشتری برای استقلال خود نسبت به وابسته بودن پرداخت نموده است. در مجموع عملکرد جمهوری اسلامی نیز به گونه‌ای نبوده است که بتوان از آن حمایت نمود.
جانفشانی و ایثار یکی از ارزشمندترین مدال‌هایی است که می‌تواند بر گردن یک جامعه آویزان باشد اما هر چیزی اگر خوب است بهتر است برای همگان باشد! همچنین تحمل انواع و اقسام فشارها اگر خوب است بهتر است برای کوچک و بزرگ باشد! پیامبر اسلام در زمان‌های مختلف، خودشان همه چیز را لمس می‌نمودند در حالی که هر چیزی گفتن ندارد!
در روزگاری که همسران و فرزندان و سایر عزیزان برخی افراد در آمریکا و کانادا و سایر بلاد کفر روزگار می‌گذرانند، بهتر است بیش از دنیای فانی، آخرت جاودان را جستجو نمود!
از آنجایی که حفظ حکومت اسلامی یکی از فریضه‌های واجب می‌باشد می‌توان برخی موضوعات را نادیده گرفت. به عنوان مثال می‌توان برخی تخلفات را نادیده گرفت چرا که دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین از هر فرصتی برای ضربه زدن به حکومت علوی استفاده می‌نمایند!
می‌توان دارایی‌های اشخاص حقیقی و حقوقی را غصب نمود چرا که پیامبر اسلام نیز پس از فتح مکه احتمالا عذری داشته‌اند وگرنه مصادره اموال طاغوتیان را در دستور کار قرار می‌دادند!
در جامعه اسلامی نمی‌توان همه چیز را آزاد نمود اما انصاف نیست که مردم را از مشاهده جلوه‌های طبیعت منع نماییم چرا که خداوند زیباست و زیبایی‌ها را دوست دارد! اگرچه حضرت فاطمه (س) به منظور شرکت در اموری همچون نماز جماعت نیز در جامعه اسلامی حاضر نمی‌شده‌اند اما نمی‌توان نیمی از نیروی کار را نادیده گرفت و در عین حال برچسب عقل را بر پیشانی خود چسباند! به عبارت دیگر می‌توان نقص‌های اسلام را برطرف نمود و یک الگوی متعالی و بسیار مترقی از تمدن اسلامی را به نمایش گذاشت!
بهتر است برخی ابعاد اسلام نیز در سایه قرار گیرند. به عنوان مثال می‌توان برخی رویکردهای سوسیال‌ها را در دستور کار قرار داد تا جامعه اسلامی بیش از پیش خاص و متعالی گردد! می‌توان به اهالی بازار گوشزد نمود که تنها درصد مشخصی را بر روی اجناس خود لحاظ نمایند و در عین حال مطالبه‌گری نسبت به کسبه و اهالی بازار را به مردم آموخت تا مال حرام وارد سفره کسبه و تجار نگردد!
در جامعه اسلامی دروغ با بلف تفاوت دارد چرا که بلف در راستای نیل به اهداف متعالی جامعه اسلامی تعریف می‌گردد اما دروغ یک امر زشت و قبیح می‌باشد!
خوشبختانه در جامعه امروز مثال‌های متعددی به منظور مشاهده تلالو اسلام ناب وجود دارند که یکی از جالب‌ترین آن‌ها پرداخت سود علی‌الحساب به سپرده‌گذاران حج تمتع می‌باشد! لازم به ذکر است که برخی افراد معتقد هستند که نمی‌توان درآمد ناشی از سفر حج را به حکومت فعلی عربستان پرداخت نمود اما در هر حال افراد مختلف دارای نظرات متفاوتی می‌باشند. به همین دلیل بهتر است موضوعات تخصصی مورد توجه قرار نگیرند و موضوعات واضح و مبرهن به آرامی از نظر گذرانده شوند …
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

یک پاسخ قرار دهید