بافت فرسوده و راه‌ حل مورد توافق

0
موضوع مورد توافق بین صاحبنظران، تخریب کلی ساختمان‌ها و منازل موجود در بافت‌های فرسوده می‌باشد به جز در مواردی که آثار تاریخی یا توریستی خاصی موجود باشند که در آن صورت مرمت آثار مذکور در دستور کار قرار می‌گیرد.
آقای روحانی در صحبت‌های خود همانند شهردار تهران به موضوع بافت فرسوده و پتانسیل این مناطق به منظور تولید مسکن اشاره فرمودند که تقریبا همه صاحبنظران با پیگیری و اجرای رویکرد مذکور موافق می‌باشند.
ادامه اجرای پروژه مسکن مهر توسط دولت یازدهم با نقدهای جدی مواجه شد که نتیجه آن عدم اتمام بخش قابل توجهی از واحدهای نیمه‌تمام در دوره چهار ساله دولت یازدهم بود. لازم به ذکر است که دلیل اصلی عدم اتمام واحدهای مسکن مهر در دوره اول دولت یازدهم، سیاست‌های ضد تورمی دولت یازدهم بود که به احتمال زیاد با اجرای سیاست‌های پولی انبساطی توسط تیم دولت دوازدهم، این واحدها پس از سال‌ها انتظار به دست متقاضیان خواهد رسید.
نویسنده این مطلب نیز قبول دارد که اجرای طرح مسکن مهر کار اشتباهی بوده است اما به راستی چرا مردم باید بهای سیاست‌های غلط را پرداخت نمایند؟ آیا نمی‌شود سرمایه اجتماعی را حفظ نمود و در عین حال احداث پروژه‌های جدید را از دستور کار خارج نمود؟ آیا صاحب خانه بودن، دلیل اصلی اتخاذ چنین رویکردی بود؟
مسئولین ما از مردم بوده‌اند و هستند. بنابراین باید مردم را از خودشان بدانند. اجرای سیاست‌های پولی انقباضی عموما دردناک و ناگوار است اما گاهی اوقات چاره‌ای جز اجرای برخی سیاست‌ها وجود ندارد. بحث نویسنده مطلب حاضر این است که با روی کار آمدن تیم اقتصادی دولت دوازدهم، اتمام هر چه زودتر واحدهای باقی مانده از مسکن مهر و حرکت به سمت نوسازی بافت‌های فرسوده کشور عقلانی‌ترین رویکرد می‌باشد.
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

حسین قاسملو

حسین قاسملو متولد سال 1370 هجری شمسی می‌باشد که در مقطع کارشناسی خود، در نهایت رشته اقتصاد را برگزید و در مقطع کارشناسی ارشد نیز رشته اقتصاد را ادامه داد. کسب رتبه 3 کنکور ارشد و ورود ایشان به دانشگاه صنعتی شریف انتهای کار نبود به گونه‌ای که به عنوان یکی از بنیانگذاران شرکت‌های بمز و تاپ، هدف نهایی خود را کارآفرینی و کسب و کار ناشی از آن قرار داد. حسین قاسملو دارای سابقه چندین ساله در بازار بورس تهران می‌باشد که بدون شک در انتخاب گرایش مالی توسط ایشان بی‌تاثیر نبوده است.

یک پاسخ قرار دهید