ماه بهر حرف بزرگ سند گشت کبریا!

0
ناز ناز هزار گردد بهر زار زار قماش توبه‌هزار، هیچ نباید گفت شلاق‌هزار کجاست تا راحت شود ز عالم چند خدعه چه کار بلکه سیاه سیاه باید گفت دیگ کجاست بهر آبگوشت حلیم حلیم سراسر گربه چه کار گرچه اسمش توبه است و ذاتش حقه گفته است کنار بس که راز راز دوختنه‌اند همین است کار کار!
دنیای چند انگشت‌نما ذره وجدان داشت هیچ نمی‌گرفت رسم تازیانه بهر شربت رازیانه و غیر هم می‌گفتند بفرمایید این است خدمت صادقانه تا بگویند ز درس درس کبریا آموختیم منت دلربا! باشد آن روز که چیز چیز فرمودید و خوش بودید ز فلان فلان چه گوید کبریا چرا زود پنجره ساختید استخر دروازه‌فلان گرچه ندانستید دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد آغوش گرم حنانه چرا؟!
بعد آنچه گذشت حالا پاسخ سوال چه بود ای نفس نفس قربان چه کار؟! ندانید باشد پس سیب بگیرید دست به دست و هیچ نمیرید سرد به سرد تا شاید کبریا دیر دیر بگوید شیر شیر! انصاف نباشد زار زار چند خرما خرمای شوهر چه کار و زرشکان هم بقچه نگیرند ز دست بهتر است اما جبر کبریا یا ختم دلربا؟!
باشد بهر طفلان معصوم روز دگر آزمون جان مادر ردیف خواهد کرد دانه دانه گنجشک آره آره تا بهر جان کبریا هلاک هلاک گویند رضا رضا! آخر بزرگ و کوچک ندانید چیست بس که خنده خنده گویید پرنده پرنده گرچه نگویید دونده دونده بهر نشان خزنده خزنده …
دستگاه گوارش انسان یکی از آیه‌های کبریاست و ساده تن دهد به هر قواره تا بگوید نباشم آستین بدقواره! بنابراین عواملی همچون استرس، خواب، آب و غذا بدون نگاه تیشه زنند به ریشه و غیر نگویند بفرما بهر شیر بیشه! پس اینان لزوما خون سیاه نگویند بفرما این هم کبود سیاه تا بدانی ربنا روز ازل شنید وای وای یک سیاه کبودتمام بس که امروز و فردا گفت تمام تمام!
در بحث دندان نباید گفت ای کاش اول زبان چرا که درد دندان هر چه هست آیت است بهر درد شکار رندان! نمک که گویند فلان بهر دندان رضاست و داغ و یا یخ بهر دندان فاتحه می‌باشند به رسم نقش و نگار یک ماه‌تمام! همچنین خون کثیف به مرور هزاردرد بسازد عیان و یکی دندان بگوید سلام ای نیش قداره عیان!
امام رضا یک توصیه ساده بهر دندان یادگار گذاشته‌اند که بعد خوردن شیرین شیرین کبریا تکه نان بگیرید ز نیش حیا تا نگویید کجاست سیب فنا! به عنوان نمونه نان و کره و عسل بهر کوچکترین ناخوشی‌های شب‌ترانه بوسه است در دستان خرماترانه تا یک صبحانه عسل عسل بگیرد زود زود شماره جانم آمدم سفره برقراره! در چنین رخداد سرسزایی می‌توان چند لقمه آخر نان خالی بلغور کرد و داخل دهان چرخاند گرچه چربی کمتر محو گردد ز چند خرده نان و شاید زرشک سفره بسوزاند چرب قداره چه کار!
استفاده از نی در موارد قابل استفاده حلال است اما اختراع رازواره نوشابه با نی یا بدون نی حرام گشته است تا بدانند دو روز سلام سلام نباید گفت نگاه نگاه! به عنوان نمونه نوشیدن چند وجب روغن زیتون زهر مار بعد از چند لحظه درنگ بهر اتمام شام قوت جان به وسیله نی می‌تواند خدعه اعظم پتک گردد بس که کیمیاست و باز گفته نشود مایعات مگر ضرورت بهر شام و بعد شام حرام گشت تا سحر تشنه تشنه دندان تمیز دو یا چند عدد میوه آن هم از یک نوع گوارا گردد بهر جان غنچه نگاه!

عید زار نباید گشت نمره کبریا ***** تا روز پس شب نگویند کبریا

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

Avatar

امیر بهلولی یک کارشناس در حوزه بهداشت و درمان نمی‌باشد و در عین حال اعتقاد دارد که در حوزه علوم انسانی نیز نمی‌تواند تفکرات خود را وحی بسمه تعالی در نظر بگیرد. از نظر ایشان نمی‌توان حوزه پزشکی و بخش‌های مشابه را همانند ریاضیات قلمداد نمود و یک جواب قطعی پیرامون هر مسئله حکاکی نمود. به عبارت دیگر پیچیدگی‌های این حوزه نیازمند تحلیل و بررسی می‌باشند. امیر بهلولی علیرغم تجربه تلخ روز به روز آمپول خانم‌دکتر به واسطه بیماری‌های عفونی مختلف در دوران کودکی خود، بیش از ۱۰ سال است که بیماری عفونی خاصی را تجربه نکرده است و این موضوع در دوران کرونا تمام کرد مهر تدبیر را چرا که علیرغم عدم استفاده از ماسک، الکل و ... موضوع خاصی لمس نگردید. شاید مدل ساده سبک زندگی پدربزرگ‌های سنتی بسیار نزدیک باشد به این همه مار و تسبیح امیردکتر! بدیهی است که آستانه مقاومت بدن در شرایط مختلف می‌تواند متفاوت باشد اما عدم ابتلا به بیماری‌های گوناگون در سال‌های پی در پی نمی‌تواند بدون خدعه صورت گرفته باشد! لازم به ذکر است که ایشان در روستای بزرگی به نام تهران روزگار گذرانده‌اند و می‌گذرانند و در عین حال از نعمت مواد غذایی طبیعی به طور کامل برخوردار نبوده‌اند که جای بسی اعجاز است ...

دیدگاه بسته شده است