خواهری هزار هزار!

0
سپاس بوسه دارد به کام ای شیپور حنانه‌دوست در حالی که ناسپاس ابرو دارد به دام ای گیتار مستانه‌دوست! خط به خط ابرو نباید بکرد گرچه تب ز تب بوسه نباید بکرد! پس گر خواهی نشوی پسر عصیان‌زری، اندرز باید بگیری ای عبرت گوهرزری!
رگ به رگ سعادت، شقاوت نشاید ای برادر گردن‌پسند تا شفاعت نگردد بوسه ای شوهر حنانه‌پسند! پر سیمرغ ز که خواهی وقت به وقت تا دست آخر بگردی عموی جادوپسند! این یکی را ز خواهر ببوس ورنه خورشید نبوسد عبوس!
شر و خیر سفره دارد باز باز گرچه باز منتها دارد ناز ناز! منتها ندارد راز راز تا نسوزی به چنگ زار زار! سر بالا بگیر و نگو هیچ نگویم به ساز، دانی چرا؟! دل خواهر بگردد سنگدانه ابرونماز تا دگربار نگوید خورشید باش ای زیبانماز!
چند سال است که ناسپاسی در علفزار فرنگ خدعه ندارد به رنگ در حالی که لگدپرانی عروس و در عین حال خروس عروس هیچ نحواهد جز سوره خواهرپسند! ای برادر هر که را نتوان سلام کرد زار زار تا بگویی رگ به رگ باخته‌ام باز باز! ندانسته سفره باز کردی و دانسته سرمه ناز کردی بهر چه تا بگویی دریا نبود آن که بود!
یک نعمت پدربیامرز گیسو نخواهد طلاکمند و چشم نخواهد زمردپلنگ بلکه گلزار خواهد فرشته‌تمام تا این همه عزیز عزیز نباشند حریر حریر و دست آخر یک که هیچ، هزار هزار شربت بگیرند بهر زهر روزگار و گلزار ببوسند دراز به دراز! ای برادر این که مادر گوید به دادش برس، چه باشد اختیار بهر توبه گوهرسرشت گرچه خواهری اندازه دارد بهر گلزار عشق در پیش چشم خورشید عشق! پس ای کادو به سر گوش جان گیر تا نگفته‌ام دردانه‌ای ای گلزار عشق؛ پرده بگشا تمام به تمام تا نباشد هیچ شبهه‌ای، سپس دندان بگیر ز لب ای گلزار بهشت تا ببوسد هر که دردانه‌ای، دست آخر شوهر بگو قلم کشد سر به سر تا بگویی دریا ندانستم چه بود تب به تب …
تظاهرات و ناآرامی‌های فرانسه یک روز و دو روز نیست که یک کشور پیشرفته و خواهرپسند را درگیر کرده است در حالی که رئیس جمهور فرانسه بهر جفنگ حوصله ندارد هزار هزار گرچه شیرشاه تنگ و باز نگوید سنگ و ناز چرا که ناسپاسی عروس دیگر شلاق ندارد به رسم پدربیامرز بلکه خواهرشوهر دارد خروس‌پسند تا هیچ گفته شود هیچ هیچ و دست آخر بوسه شود زرمایه پیچ پیچ …‌‌
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

دیدگاه بسته شده است