تراوش انوار وجود!

0
مدل حکمرانی چین و روسیه تا پیش از جنگ اوکراین متفاوت بوده است در حالی که هر دو کشور یک عملکرد موفق را به نمایش گذاشته بودند چرا که چین از هیچ توانست به بزرگترین امپراتوری بعد از ایالات متحده تبدیل شود و روسیه نیز توانسته بود جایگاه خود به عنوان یک قدرت اقتصادی و سیاسی موثر را تثبیت نماید. بنابراین نگارش تاریخ پیش از جنگ اوکراین و پس از آن یکسان نیست!
روس‌ها با یک اشتباه تقریبا همه چیز را باختند. عبرت‌اندوزی این موضوع رایج نمی‌باشد چرا که وقوع اشتباهات در کارها و فعالیت‌های گوناگون اجتناب‌ناپذیر است. به عبارت دیگر مشق روزگار مهره‌ها را سحر کرد بهر غرور شاه و وزیر تا بازی دو روزه زمستانی، بهار ابدی حکاکی گردد!
بنده در جنگ اوکراین هر چه نطق فرمودم در و دیوار بوده است چرا که پیش از آغاز جنگ همانند یک پیر دکتر با انتشار یک پست چند کلمه‌ای در اینستاگرام وقوع جنگ را رد نمودم چرا که چالش اصلی منطقه روسیه و اوکراین سرماست و حمله نظامی در آستانه بهار همانند طرح گردش یک پیک‌نیک (Picnic) بود! همچنین مدل تجمع نیروهای روس در مرز اوکراین بیشتر شبیه قدرت‌نمایی بود تا خشم شب دو روزه! یک رزمایش نمادین می‌توانست از یک طرف افزایش قیمت کالاهای گوناگون طی چند هفته را به یک درآمد بادآورده تبدیل نماید و از طرف دیگر یک رژه قدرت ترسناک در اروپای سبز تداعی گردد!
پس از آغاز جنگ اوکراین با اعلام عدم درگیری ایالات متحده و ناتو بار دیگر تصور نمودم که این جنگ حداکثر طی یک هفته با تصرف کی‌یف تمام خواهد شد در حالی که این یکی نیز نگاره شد بهر حکمت بی‌نظیر استاد!
پیش‌بینی وقوع جنگ اتمی در تابستان و زمستان نیز باد هوا حکاکی گشت که انصافا قشنگ بود اما این یکی را سپاس و ای کاش آخرین پیش‌بینی بنده مبنی بر وقوع جنگ اتمی بین روسیه و آمریکا نیز محقق نگردد چرا که سراسر باخت خواهد بود برای همگان. احسنت بر این نطق شیوا و حکیمانه!
اظهار فضل استاد پیرامون جهنم احتمالی می‌تواند همانند پیشینیان در و دیوار حکاکی گردد اما وقوع جنگ اتمی ممکن است همزمان با سالگرد آغاز جنگ کلید بخورد که بسیار تلخ خواهد بود. ویرانی‌های جنگ‌های اتمی یک طرف، نابودی کره زمین نیز به هیچ وجه با مزه نخواهد بود …
آمریکایی‌ها به واسطه شکوه و عظمت تاریخی خود می‌توانند ریسک کردن را مورد تاکید قرار دهند اما در جنگ اوکراین به طور کامل پیروز شده‌اند و ادامه این جنگ نمی‌تواند منافع ایالات متحده و جهان را تامین نماید. بنابراین سرگرم کردن طرفداران جنگ به اکتشاف سیارات و عوالم جدید گزینه پیشنهادی خورشید فروزان می‌باشد …

آرزو مکن بهر قامت بلند ***** تا آرزو شوی بهر مناعت بلند

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

دیدگاه بسته شده است