برگ آخر

0
اشتباه محاسباتی روس‌ها زمان آغاز جنگ اوکراین بود در حالی که پشتیبانی غربی‌ها فراتر از انتظارات روند بازی را تغییر داد. تسویه حساب روس‌ها می‌تواند همزمان با شروع زمستان خط‌خطی گردد و در عین حال آتش جنگ گسترش یابد.
شاید تصرف اراضی اتحاد جماهیر شوروی امکانپذیر باشد اما پس از تکرار فتوحات گذشتگان، شمارگان گذشتگان نیز امکانپذیر خواهد بود!
بنده در حدود هشت سال قبل در کتاب «طلا» روند آتی روسیه را سبز ارزیابی نکردم. در حال حاضر نیز پیش‌بینی مذکور را با قدرت سیگنال قوی‌تر اعلام می‌نمایم چرا که چرخ باطل ممکن است به وسیله یک جهنم هسته‌ای پررنگ گردد.
مدل حکمرانی ایالات متحده در ده‌های گذشته فراتر از تصرف اراضی بوده است و همین موضوع باعث خلق یک امپراتوری فراگیر شده است. پیش‌بینی روند آتی ایالات متحده نیز در کتاب «طلا» منتشر گردید و در عین حال پیش‌بینی قیمت طلا نیز عمدتا براساس جایگاه آمریکا حکاکی گردید.
بحث چرخ باطل یک سیاهنمایی یا اغراق نیست بلکه روایتی است از یک واقعیت. یک ساختار متمرکز و دستوری به مرور همه چیز را مورد عنایت قرار می‌دهد. به عنوان نمونه می‌توان یک دانشجوی بچه اقتصاد را از نظر گذراند که به واسطه عدم وجود کتاب طلا به زبان فارسی به دنبال تالیف یک کتاب در این حوزه می‌رود و در نهایت پس از حدود دو سال یک گنجینه کامل در قالب یک کتاب جیبی از انواع و اقسام موضوعات حوزه طلا تالیف می‌نماید که نه تنها در ایران بلکه در اقصی نقاط جهان نیز مشابهی ندارد و در کمال حیرت پس از هشت سال سنگین مجبور می‌شود کتاب‌های خود را خمیر نماید!
نکته خنده‌دار داستان اینجاست که نه تنها در بحث کتاب بلکه در سایر حوزه‌ها نیز همه چیز عبرت‌آموز حکاکی گردید در حالی که در یک ساختار سالاری دیگر نمی‌توان آش را تا این حد شور خط‌خطی نمود.
بنده پس از تجربه دوره مذکور بر روی مدل پیشنهادی مارکس قلم می‌کشم چرا که لمس همه چیز با صرف همه چیز تفاوت دارد. لازم به ذکر است که جمع‌بندی امروز در چند سال اخیر استوار گردید و پیش از آن به هیچ وجه نمی‌توانستم برتری لیبرالیسم بر سوسیالیسم را مورد تاکید قرار دهم.
مدل لیبرالی نیز دارای اشکالات قابل توجهی می‌باشد اما هر چه هست همه چیز نیست …
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

دیدگاه بسته شده است