کمالات بیشمار

0
یک دنیا کمالات حکم می‌نماید که حساس بودن نسبت به همه چیز ضروری است تا هر بالا و پایین ندیده‌ای به عرض اندام نپردازد! اساسا ساده بودن از جنس درایت نمی‌باشد چرا که عقل تنها برای عبرت‌آموزی نیست!
کمالات بیشمار عبارت است از یک مجموعه صفات و گرایشات بسیار گرانمایه و ارزشمند که همه چیز را قابل ستایش می‌فرمایند! با توجه به مستندات علمی قرن بیست و یکم به سادگی می‌توان اثبات نمود که کمالات بیشمار به واسطه تاثیرپذیری سیستم هورمونی بدن به طور مستقیم با سلامت انسان در ارتباط است.
درک عمق داستان نیازمند یک عقل فرازمینی نیست چرا که چند لحظه تامل، ابعاد پنهان بسیاری از مسائل را روشن می‌نماید! به عبارت دیگر تدبیرهای کوچک و بزرگ دقیقا نعمت هستند چرا که عطر و طعم زندگی واقعی را به تصویر می‌کشند!
در دنیای امروزی نمی‌توان پیرامون حس خوب سخن گفت چرا که حراف بودن لزوما سخت نیست! به عبارت دیگر ذهن باز حکم می‌نماید که حفظ داشته‌ها مهمترین رویکرد است!
حس خوب یک موضوع تک‌بعدی یا دوبعدی نیست تا داستان به سادگی حل و فصل گردد. در حقیقت ابعاد مختلف زندگی بشر با یکدیگر مرتبط هستند. بنابراین نوع مدیریت افکار و رویکردهای فردی و اجتماعی در نهایت همه چیز را ریل‌گذاری می‌نمایند.
کیفیت زندگی بیشتر به نوع مدیریت غرایز و رویکردها برمی‌گردد. هر کس متناسب با موقعیت زمانی و مکانی خود با فرصت‌ها و چالش‌های گوناگونی مواجه است اما بخش عمده خروجی نهایی توسط سایرین حکاکی نگردیده است …
سلامت جسم به مقدار زیادی با سلامت روح و روان رابطه دارد. دنیای پس از مرگ باشد یا نباشد خوب بودن و خوب زیستن را زیر سوال نمی‌برد چرا که هورمون‌های حیرت‌انگیز بشر قابل اندازه‌گیری می‌باشند. صفاتی همچون خوش اخلاقی، سخاوت و بزرگواری به صورت مستقیم با هورمون‌های ترشح شده در بدن انسان رابطه دارند و برعکس.
نکته جالب اینجاست که حتی احساس لذت یا نفرت نسبت به خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها به صورت مستقیم بر رشد کودکان و نوجوانان و حفظ هوشیاری و سلامتی بزرگسالان موثر است! در حقیقت برخلاف نظر بت بزرگ همه چیز را نباید خورد چرا که حس لذت خودش یک عامل موثر است و سیستم هورمونی بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این موضوع از پیامبر اسلام نقل شده است و در حال حاضر برخلاف مواردی همچون نهی ماهی خوردن از لحاظ علمی قابل اثبات است.
یک فرد می‌تواند با مدیریت غرایز و احساسات خود به آرامی عطر و طعم زندگی خود را تغییر دهد. به عنوان مثال همواره می‌توان گزینه‌های مطلوب را جستجو نمود و در صورت عدم نتیجه به جنگیدن اندیشید.
زندگی امروز بشر اگرچه بسیار آسان‌تر و جذاب‌تر از گذشتگان شده است اما وجود انواع و اقسام هیجانات منفی و احساسات بیمارگونه معضل کوچکی نمی‌باشند. به عنوان نمونه آمار قابل توجه خودکشی افراد علیرغم مهیا بودن نیازهای روزمره لزوما زمینی نمی‌باشد چرا که یک دنیا ادعا نباید به چنین مسائلی ختم گردد!
در ابعاد مختلف می‌توان زندگی بشر امروز را اهورایی تلقی نمود. به عنوان نمونه یک در هزار دیگر ازدواج‌های سنتی یا مدرن امروزی در موارد متعددی به افزایش سطح سلامتی افراد کمک نمی‌کنند چرا که فلسفه ازدواج مواردی همچون یکی شدن، عشق‌بازی، افزایش حس مطلوب و … است در حالی که شمارش نگاره‌ها میسر نمی‌باشند! از نظر بنده ازدواج افراد بهتر است با نگاه متفکرانه الهه‌ها مورد ارزیابی قرار نگیرد تا سکوی ازدواج یک دنیا کمالات را تحسین برانگیز قلمداد نفرماید …
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

Avatar

امیر بهلولی یک کارشناس در حوزه بهداشت و درمان نمی‌باشد و در عین حال اعتقاد دارد که در حوزه علوم انسانی نیز نمی‌تواند تفکرات خود را وحی بسمه تعالی در نظر بگیرد. از نظر ایشان نمی‌توان حوزه پزشکی و بخش‌های مشابه را همانند ریاضیات قلمداد نمود و یک جواب قطعی پیرامون هر مسئله حکاکی نمود. به عبارت دیگر پیچیدگی‌های این حوزه نیازمند تحلیل و بررسی می‌باشند. امیر بهلولی علیرغم تجربه تلخ روز به روز آمپول خانم‌دکتر به واسطه بیماری‌های عفونی مختلف در دوران کودکی خود، بیش از ۱۰ سال است که بیماری عفونی خاصی را تجربه نکرده است و این موضوع در دوران کرونا تمام کرد مهر تدبیر را چرا که علیرغم عدم استفاده از ماسک، الکل و ... موضوع خاصی لمس نگردید. شاید مدل ساده سبک زندگی پدربزرگ‌های سنتی بسیار نزدیک باشد به این همه مار و تسبیح امیردکتر! بدیهی است که آستانه مقاومت بدن در شرایط مختلف می‌تواند متفاوت باشد اما عدم ابتلا به بیماری‌های گوناگون در سال‌های پی در پی نمی‌تواند بدون خدعه صورت گرفته باشد! لازم به ذکر است که ایشان در روستای بزرگی به نام تهران روزگار گذرانده‌اند و می‌گذرانند و در عین حال از نعمت مواد غذایی طبیعی به طور کامل برخوردار نبوده‌اند که جای بسی اعجاز است ...

دیدگاه بسته شده است