ویروس سرنوشت‌ساز

0
پیش‌بینی یک امر قطعی نمی‌باشد. بدیهی است که تحقق پیش‌بینی‌های مختلف به معنای چشم‌بندی نیست. بنابراین می‌توان اعتراف نمود که همه چیز با عقل استاد قابل بررسی نمی‌باشد.
عوامل موثر بر قیمت طلا یک موضوع گسترده می‌باشد. ارزش دلار آمریکا تاثیر زیادی بر قیمت طلا دارد. با توجه به بحران ناشی از کرونا، کشورهای مختلف با افزایش هزینه‌ها و به تبع آن کسری بودجه مواجه شده‌اند که انتشار پول و تزریق آن باعث کاهش ارزش پول و افزایش قیمت طلا شده است.
بنده بیماری کرونا را یک عامل بسیار کلیدی نمی‌دانستم در حالی که همانند یک بلا زندگی بشر را درگیر خود کرده است. بیماری که در حالت عادی با بخش زیادی از جامعه کاری ندارد اما درگیر نمودن حداقل 10 درصد از مردم به طور کامل چالش برانگیز می‌باشد. به احتمال زیاد شرایط جهان پیچیده‌تر خواهد شد چرا که در صورت حل شدن بیماری کرونا نیز نمی‌توان پیرامون مسائل مختلف اظهارنظر کرد.
نفت به مراتب مهمتر از طلا می‌باشد اما جذابیت و سابقه طلا به هیچ وجه با نفت قابل مقایسه نیست. بنده طی سال‌های گذشته چند بار قیمت نفت را به درستی پیش‌بینی کرده بودم اما در دوران بیماری کرونا پیش‌بینی استاد به طور کامل نقض شد چرا که قیمت نفت منفی شد!
پیش‌بینی قیمت طلا بنده نیز توسط یک ویروس بالا و پایین ندیده نقض شد و در عین حال پیچیدگی تحلیل قیمت طلا بیش از پیش نمایان شد. در حال حاضر نمی‌دانم روند آتی قیمت طلا چگونه خواهد بود اما قیمت طلا با ارزش دلار رابطه نزدیکی دارد …
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

یک پاسخ قرار دهید