تدریس دین یا سیاست؟!

0
دانشگاه‌های علوم سیاسی می‌توانند از برخی افراد به عنوان خبرگان عرصه سیاست رونمایی نمایند. خبرگانی که در اوج زیرکی، مخالفان خود را منزوی می‌نمایند و در عین حال به مسیر خود ادامه می‌دهند.
در حال حاضر هر چیزی به شکل خاصی ارزیابی می‌گردد تا حیات پاک و مطهر بزرگواران عالم ادامه یابد. می‌توان انواع و اقسام برچسب‌ها را به سایرین نسبت داد چرا که هر طایفه‌ای می‌تواند تنها خودش را یگانه خورشید بشریت معرفی نماید.
نمی‌دانم برخی افراد چگونه چشم بر همه چیز می‌بندند و تنها منافع خود را جستجو می‌نمایند. فردی که در روز شهادت امام جواد (ع)، با زیرکی زمینه‌سازی برای ظهور را به ایران امروز پیوند می‌دهد و در هر چند جمله‌ای که در کمال سخنوری به زبان می‌آورد، حداقل یک جمله به صورت غیرمستقیم در حمایت از جمهوری اسلامی بیان می‌نماید و در عین حال بر هیچ نام تهییج‌کننده‌ای تاکید نمی‌نماید، خوب بودن و اوج سادگی خود را به نمایش می‌گذارد! چه قدر هنرمندانه مخالفان را منحرف شده معرفی می‌نماید و رایج‌ترین انحرافات علما و بزرگان دینی را انحرافات سیاسی اعلام می‌نماید در حالی که انسان را مات و مبهوت سخنوری خود نموده است!
از نظر بنده، بزرگترین نعمتی که می‌تواند به هر فرد عطا گردد، نعمت هوش و ذکاوت می‌باشد.
بچه‌های علوم سیاسی در دانشگاه‌های ایران امروز بدون هیچگونه اغراقی تنها در شب امتحان، جزوه مطالب را جمع‌بندی می‌نمایند و در روز امتحان، نمرات درخشان را در برگه امتحانی خود خلق می‌نمایند در حالی که خاص‌ترین ترفندها در عملکرد برخی افراد قابل مشاهده می‌باشد.
جمهوری اسلامی برخلاف ظاهر ساده و لطیف خود به هیچ وجه بدون آلایش نمی‌باشد. گاهی اوقات نمی‌توان چیزی را تغییر داد اما می‌توان به واسطه سخن گفتن به بهبود شرایط امیدوار بود!
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

یک پاسخ قرار دهید