کشف عناصر جوشی جدول مندلیف

0
طی یک کشف خارق العاده بالاخره توانستیم عناصر 119 تا 123 جدول مندلیف را که سال‌ها دانشمندان اروپایی و آمریکایی موفق به کشف آن نشده بودند را کشف و به جهانیان عرضه داریم. لازم به ذکر است که بیشترین معادن این عناصر جدید کشف شده در کشورمان وجود دارد و سال‌های سال جلوی چشمان تیزبین ما بوده ولی هر بار یادمان می‌رفت آنها را وارد جدول مندلیف کنیم. اینجانب این افتخار را به دست آورده‌ام تا به عنوان سرمحقق این اکتشاف این عناصر را نامگذاری و برای شما تشریح نمایم.
  • عنصر خودجوش
این عنصر سفید رنگ بوده و همیشه در حال جوشیدن است و بیشتر به صورت جامد در دمای بالای صد درجه و در بعضی مواقع به صورت گاز در طبیعت نمود پیدا می‌کند. این عنصر به علت اسیدی بودنش بسیار خطرناک است و باید از دسترس اطفال و غیر اطفال دور نگه داشته شود زیرا اگر به بدن انسان سرایت کند، باعث سوزش‌های شدیدی در بخش‌های مختلف بدن می‌شود. نوع گاز آن در صورت استشمام، چشم انسان را دچار اشک و سوزش‌های شدیدی می‌کند. این عنصر برخلاف نظریه بعضی دانشمندان که اعتقاد داشتند بدون انرژی می‌جوشد، تحقیقات اینجانب نشان می‌دهد که این عنصر با استفاده از انرژی‌های نهان و غیرقابل مشاهده به علت تزریق مداوم انرژی، همیشه در حال جوشش و بخار شدن است. لازم به ذکر است که نگهداری از این عنصر در لوله‌های آزمایشگاهی کاری بس خطرناک است چون فعل و انفعالات آن و میزان جوشش این عنصر غیرقابل پیش‌بینی بوده و هیچ رابطه ریاضی و شیمیایی برای درک میزان جوشش آن وجود ندارد، بنابراین توصیه می‌شود در ظروف چندلایه و دور از دیوار نگهداری شود.
  • عنصر زودجوش
این عنصر از خانواده عنصر خودجوش بوده و تنها فرق آن زمان و میزان دریافت انرژی جهت جوشیدن است. البته تحقیقات نشان داده این عنصر حتی بدون دریافت انرژی هم می‌جوشد که جای بسی شگفتی دارد و به همین دلیل برخی از دانشمندان این عنصر را با عنصر خودجوش اشتباه گرفته و آنها را از یک خانواده می‌دانند.
  • عنصر زورجوش
همانطور که از نام این عنصر پیداست این عنصر به زور می‌جوشد و تا به جوش آید یا خودش را می‌کشد یا جوش آورندش را! پس تا زمانی که پا روی دم این عنصر نگذارند خطری برای کسی ندارد.
  • عنصر نجوش
این عنصر بیشترین فراوانی را در بین عناصر مذکور در طبیعت دارد و کلا با انرژی یا بدون انرژی نمی‌جوشد بلکه از حالتی به حالت دیگر تغییر پیدا می‌کند. به این علت این عنصر به صورت جامد، مایع و گاز دیده می‌شود و با توجه به زمان و مکان به اشکال مختلفی در می‌آید. به طور کلی این عنصر را می‌توان عنصری خنثی به حساب آورد که بخار ندارد و با ترکیب با عنصر خودجوش و زودجوش واکنشی نشان نمی‌دهد.
  • عنصر کله جوش یا کله قرمه سبزی
این عنصر یک عنصر خاص از عنصر نجوش است ولی همواره باید از عناصر خودجوش و زودجوش دور نگه داشته شود چون ترکیب این دو عنصر باعث انفجار و حرکات آتش‌فشانی خواهد شد و آن وقت است که کنترل کردنش کار حضرت فیل هم نیست چه برسد به ما دانشمندان و محققین. بنابراین گروهی از محققین انرژی‌های نهان  اعتقاد دارند که این عنصر را همانند زباله‌های اتمی باید در مکان مطمئنی دفن کرد.

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

فرهاد ناجی

فرهاد ناجی متولد سال 1362 هجری شمسی است که یکی از طنزنویسان فعال کشور می‌باشد. ایشان در جشنواره‌های مختلف طنزپردازی رتبه‌های برتر را کسب نموده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به کسب رتبه اول در هفتمین جشنواره سراسری طنز مکتوب اشاره کرد. فرهاد ناجی مولف چند کتاب در حوزه طنز می‌باشد که عبارتند از: یادداشت‌های یک افسر وظیفه، عاقل‌ترین دیوانه، پیشنهادات اینجانب و گوسفندها به بهشت نمی‌روند. یکی از نکات قابل نقد در موسسات فرهنگی ما بحث حق التالیف و حق التحریر می‌باشد که در حال حاضر نه تنها دستمزدی به نویسندگان پرداخت نمی‌گردد بلکه دریافت پول در ازا چاپ دست‌نوشته‌ها به یک گزینه تبدیل شده است. زمانی که یک نویسنده نتواند ساده‌ترین نیازهای مادی خود را تامین نماید، تداوم روند قبلی نمی‌تواند فرهیخته بسازد! آقای فرهاد ناجی دارای تحصیلات آکادمیک در رشته پول‌ساز و کاربردی کامپیوتر و آی‌تی می‌باشد تا بتواند به سادگی سخن بگوید!

یک پاسخ قرار دهید