ویروس کرونا و چند نکته

0
با ورود به فصل سرما شاهد افزایش نرخ ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا می‌باشیم. به همین دلیل می‌توان چند نکته را مرور نمود و در عین حال برخی رویکردهای موثر را مورد تاکید قرار داد. به عبارت دیگر ویروس کرونا دارای ورژن‌های مختلفی می‌باشد اما ظاهرا نحوه پیشگیری از انواع آن تفاوت چندانی ندارد.
اظهار نظر پیرامون ویروسی که کماکان ناشناخته است جالب نمی‌باشد اما شاید بتوان با کنترل برخی مسائل به سادگی از کنار آن گذشت. بدن انسان بسیار خاص و جالب خلق شده است در حالی که زیبایی این ساختار کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. به عنوان مثال یک سلول بدن همانند یک شهر بزرگ می‌باشد که انواع و اقسام بخش‌ها را در خود جای داده است. بنابراین اظهار نظر و در حقیقت اظهار فضل پیرامون چنین ساختار حیرت‌انگیزی نمی‌تواند تنها براساس توهمات بدون پشتوانه صورت گیرد.
در حال حاضر علیرغم پیشرفت‌های گسترده بشر در حوزه‌های مختلف هنوز اطلاعات دقیقی پیرامون بسیاری از مسائل در دست نیست. علم پزشکی نیز همانند سایر شاخه‌های علمی کماکان نمی‌تواند بسیاری از مسائل را تشخیص دهد. به عنوان نمونه در موضوع ویروس کرونا علیرغم گذشت نزدیک به یک سال کماکان ابعاد مختلف داستان ناشناخته می‌باشد در حالی که تحقیق و پژوهش پیرامون این ویروس در اقصی نقاط جهان در دستور کار قرار دارد.
ویروس کرونا هر چه هست سوالات زیادی را با خود به همراه دارد. از نظر بنده، ظاهرا این ویروس توسط ابرقدرت رقیب غرب تولید شده است و پس از یکسری داستان‌های ابتدایی با روش‌هایی همچون تزریق ماده یا موادی به آب و یا نان و یا … مورد استفاده مردم همانند یک چشم‌بندی از نظرها محو گردیده است!
لازم به ذکر است که ایالات متحده در اواخر جنگ جهانی دوم نیز به هیچ وجه نیازی نداشت که از بمب اتمی در شهرهای هیروشیما و ناکازاکی استفاده نماید چرا که اولا موسولینی و هیتلر از میان برداشته شده بودند و ژاپن پس از تقبل شکست‌های متعدد به طور کامل در موضع ضعف قرار داشت. ثانیا به منظور نمایش قدرت بمب اتمی نیازی نبود که فاجعه انسانی خلق گردد و با یک آزمایش اتمی همه چیز قابل مشاهده بود. ثالثا به جای دو شهر می‌توانست یک شهر ویران گردد. بنابراین تکرار بازی‌های بشر بوده است و خواهد بود …
شناسایی منشا ویروس می‌تواند بسیاری از مسائل را حل نماید اما در حال حاضر چاره‌ای جز مبارزه با ویروس وجود ندارد. به همین دلیل بهتر است اتهام‌زنی و صحبت پیرامون فرضیات از دستور کار خارج گردد و مبارزه عملی با ویروس مورد توجه قرار گیرد.
ویروس کرونا شاید به وسیله روش‌های گوناگون قابل کنترل باشد و بیان این مطلب اغراق‌آمیز نمی‌باشد اما رویکردهای مذکور کماکان ناشناخته هستند. در مجموع برخی تصورات ذکر می‌شوند تا شاید به حل معضل کمک نمایند.

مدیریت فشارهای مختلف

مدیریت فشارهای مختلف می‌تواند در پیشگیری و کنترل بیماری‌های گوناگون بسیار موثر باشد. به عنوان مثال زیاد غذا خوردن تعادل بدن را زیر سوال می‌برد و در نهایت باعث بیماری‌های گوناگون می‌شود. عوامل دیگری همچون خستگی زیاد، استرس زیاد و عدم تعادل‌های درونی می‌توانند در روند شکل‌گیری بیماری‌های مختلف موثر باشند.
به صورت کلی ایجاد یا حفظ تعادل در بدن انسان می‌تواند بسیار راهگشا باشد. زندگی بشر امروز علیرغم مهیا بودن بسیاری از مسائل، عموما بدون نظم مشخص و آشفته می‌باشد. به عنوان نمونه یک روز سبک زندگی حجم غذای نامعلوم، ساعت خواب نامعلوم و … دنبال می‌گردد و در روز دیگر سبک زندگی سنتی و احیانا گیاهی!

ایجاد یا حفظ حس مطلوب

در حال حاضر بیشتر مردم به هر بهانه‌ای ناراحت می‌شوند و غصه می‌خورند در حالی که می‌توان به دنبال بهانه‌هایی برای ایجاد یا حفظ حس مطلوب بود. به عنوان مثال تماشای بازی کودکان و احیانا درگیر شدن با بازی آنان می‌تواند جالب باشد. به عنوان مثالی دیگر می‌توان از پرندگان و حیوانات لذت برد. نکته جالب داستان اینجاست که لذت بردن بشر امروز از پرندگان و حیوانات نیز عموما حس خاصی ایجاد نمی‌نماید!

جنگیدن یا کنار آمدن با مشکلات

دغدغه‌های ذهنی افراد به نوعی مشکلات آن‌ها ارزیابی می‌شوند در حالی که همه چیز لزوما مشکل نیست! به عنوان مثال یک مادر می‌تواند به اندازه‌ای به فرزند خود وابسته شود که با هر بهانه‌گیری فرزندش، پریشانی و تشویش را در خود مشاهده نماید. این موضوع در دوره فعلی بیشتر مشاهده می‌شود و به هر دلیلی مادران زیادی را درگیر نموده است.

ز احوالات بالا و پایین چه دانی ***** که هیچکس را همپای خود ندانی

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

Avatar

امیر بهلولی یک کارشناس در حوزه بهداشت و درمان نمی‌باشد و در عین حال اعتقاد دارد که در حوزه علوم انسانی نیز نمی‌تواند تفکرات خود را وحی بسمه تعالی در نظر بگیرد. از نظر ایشان نمی‌توان حوزه پزشکی و بخش‌های مشابه را همانند ریاضیات قلمداد نمود و یک جواب قطعی پیرامون هر مسئله حکاکی نمود. به عبارت دیگر پیچیدگی‌های این حوزه نیازمند تحلیل و بررسی می‌باشند. امیر بهلولی علیرغم تجربه تلخ روز به روز آمپول خانم‌دکتر به واسطه بیماری‌های عفونی مختلف در دوران کودکی خود، بیش از ۱۰ سال است که بیماری عفونی خاصی را تجربه نکرده است و این موضوع در دوران کرونا تمام کرد مهر تدبیر را چرا که علیرغم عدم استفاده از ماسک، الکل و ... موضوع خاصی لمس نگردید. شاید مدل ساده سبک زندگی پدربزرگ‌های سنتی بسیار نزدیک باشد به این همه مار و تسبیح امیردکتر! بدیهی است که آستانه مقاومت بدن در شرایط مختلف می‌تواند متفاوت باشد اما عدم ابتلا به بیماری‌های گوناگون در سال‌های پی در پی نمی‌تواند بدون خدعه صورت گرفته باشد! لازم به ذکر است که ایشان در روستای بزرگی به نام تهران روزگار گذرانده‌اند و می‌گذرانند و در عین حال از نعمت مواد غذایی طبیعی به طور کامل برخوردار نبوده‌اند که جای بسی اعجاز است ...

دیدگاه بسته شده است