قدم زدن در یک دنیا تدبیر

0
در حال حاضر ویروس کرونا یک دنیا را تعطیل نموده است در حالی که نمی‌تواند بسیاری از افراد را درگیر نماید. به عبارت دیگر یک دنیا می‌خواهد طعم قدم زدن در باتلاق را تجربه نماید و در عین حال با افتخار خردورزی خود را با صدای بلند اعلام نماید. بنابراین پیشنهاد می‌گردد وقوع بحران‌های جدید و فلج‌کننده بعدی به ویژه برای اقشار آسیب‌پذیر نیز اعلام گردد تا کرونای واقعی حمله غیربیولوژیک خطاب نگردد.
سخن گفتن پیرامون بحران‌های آتی کار دشواری نمی‌باشد در حالی که می‌توان با اندکی خردورزی از کنار ویروس کرونا گذشت. به منظور عبور از شرایط فعلی می‌توان در ابعاد خرد و کلان اقدامات متعددی را در دستور کار قرار داد. بدیهی است که رویکرد رایج در کوتاه‌مدت قابل اجرا خواهد بود در حالی که با ادامه روند فعلی، ابعاد جدیدی از ویروس کرونا قابل مشاهده خواهد بود.
روش مقابله چین با ویروس کرونا یک گزینه می‌باشد اما همه مردم دنیا نمی‌توانند از هر چیزی سوپ و آش تهیه نمایند و به حیات خود ادامه دهند. نکته جالب اینجاست که غذاهای سالم و قابل تحسین چینی‌ها عموما سه ویژگی را در خود مشاهده می‌نمایند که عبارتند از: استفاده از هر جاندار قابل تصور، طبخ خام و نیمه‌خام خاص‌ترین جانداران کره زمین و عدم استفاده از هر گونه چاشنی و ادویه به منظور صرفه‌جویی در منابع!
براساس آمارهای منتشر شده، ویروس کرونا نمی‌تواند حرارت و امید افراد را تحمل نماید و در عین حال برای برخی افراد عموما یک مرگ بدون رویارویی را به ارمغان می‌آورد. بحث حمله بیولوژیک از طرف آمریکا هم نمی‌تواند به سادگی تکرار شود چرا که به لطف بچه‌بازی‌های تمام نشدنی آقای ترامپ دیگر نمی‌توان ایالات متحده را مسئول انتشار این ویروس خطاب نمود. بعد از داستان‌های کرونا، عقل سالم با قاطعیت حکم می‌نماید که رئیس جمهور بعدی ایالات متحده، آقای ترامپ نباشند.
به منظور مقابله با ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن می‌توان جامعه را به چند دسته تقسیم نمود و برای هر یک رویکردهای قابل دفاعی را مورد تاکید قرار داد.
  1. افراد بالای 55 سال: این طیف از جامعه به عنوان گروه پرخطر دورکاری را در دستور کار قرار دهند و به وسیله اقدامات مختلفی همچون حفظ آرامش و خونسردی، تقویت روحیه مثبت، مصرف مواد سالم و انرژی‌زا و رعایت ساده‌ترین اصول بهداشتی به افزایش آستانه تحمل خود بپردازند.
  2. افراد 55-40 سال: این بخش از جامعه براساس خوداظهاری به چند دسته تقسیم شوند و به صورت نوبتی با یکدیگر تعویض شوند.
  3. افراد 40-25 سال: این دسته از جامعه براساس سابقه بیماری‌های مختلف و میزان آمادگی بدنی دعوت به کار شوند و در عین حال به افراد کم‌توان مرخصی اجباری و حداقل حقوق مصوب اعطا گردد.
  4. افراد کمتر از 25 سال: در این دسته بهتر است بیشتر سرگرم نمودن در دستور کار قرار گیرد تا موضوع خاصی چرا که افراد حاضر در این گروه سنی اگرچه در اغلب موارد تاثیر خاصی از این ویروس نمی‌گیرند اما می‌توانند ناقل بیماری باشند.
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

یک پاسخ قرار دهید