دو بحث تکراری

0
بررسی دو موضوع «مواد مخدر» و «مسائل جنسی» بهتر است به صورت جدی در دستور کار قرار گیرند چرا که پیامدهای ادامه روند فعلی به سادگی قابل جبران نخواهند بود.

مواد مخدر

در دوره‌ای که می‌توان از مواد مخدر به عنوان یک اهرم به منظور کاهش فشارها و در عین حال حرکت به سمت توسعه پایدار استفاده نمود می‌توان اصلاح این بخش را در دستور کار قرار داد. چند روز پیش بود که تصمیم دولت آلمان مبنی بر جدا نمودن مکان فروش مواد مخدر به وسیله خطوط صورتی در یکی از پارک‌های ابن کشور با واکنش‌های متعددی در خبرگزاری‌های مختلف روبه‌رو شد در حالی که این رویکرد برای برخی افراد فاقد توجیه عقلانی می‌باشد می‌توان به جز بحث مواد مخدر تنها عدم تعصب نسبت به رویکردهای گذشته را قابل تحسین ارزیابی نمود.
در حال حاضر مدتی است که کشور کانادا ماری‌جوآنا را تحت قوانین و ضوابط خاصی آزاد نموده است. ماری‌جوآنا در برخی ایالت‌های آمریکا نیز آزاد است. تجربه سوئیس در بحث مواد مخدر نیز ارزشمند می‌باشد که اظهارنظر متخصصان این حوزه را طلب می‌نماید.
چند سالی است که بسیاری از کشورهای پیشرفته به این نتیجه رسیده‌اند که اولا نمی‌توان با ممنوعیت فعالیت‌های این بخش، تاثیر قابل توجهی بر مصرف و تجارت مواد مخدر ایجاد نمود و ثانیا هزینه‌های سرسام‌آور کنترل و مبارزه با مواد مخدر فاقد نتیجه ملموس است. بنابراین آزادسازی کم یا زیاد این بخش به عنوان یک رویکرد عقلانی و موثر در دستور کار قرار گرفته است.
از نظر بنده، مواد مخدر باید تحت قوانین و ضوابط خاصی آزاد شود تا هر فرد به خوبی درک نماید که با عقل خود می‌تواند خوب یا بد بودن این مواد افیونی را تشخیص دهد. برخی سخنان نیازی به تکرار ندارند اما به راستی چگونه می‌شود که ایران امروز نه تنها درآمد خاصی از بحث مواد مخدر ندارد بلکه هزینه‌های مادی و معنوی سرسام‌آوری را نیز متقبل می‌شود؟ چگونه می‌شود که می‌توان هر نوع ماده مخدر را به سادگی تهیه نمود و در عین حال پرچم مبارزه با مواد مخدر را برافراشت؟ چگونه می‌شود که نظام آموزشی مزخرف ایران نمی‌تواند ساده‌ترین مفاهیم آموزشی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد و در عین حال در کمال صبوری، نادانی را به مخاطبانش هدیه می‌دهد؟!
در دوره‌ای که می‌توان در کمال آرامش یک موضوع مهم را به حاشیه کشاند، انواع و اقسام سازمان‌ها و ستادها به خوداشتغالی مشغول می‌باشند!

مسائل جنسی

بنده بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم که بحث جنسی یا باید باز شود یا بسته و هزار تاسف که بحث جنسی در ایران امروز نه باز است نه بسته!
اگر به شرایط فعلی جامعه امروز دقت شود، عمق مشکل به خوبی درک خواهد شد. داستان به حدی جدی شده است که برخی خانم‌ها حاضرند از همه چیزشان بگذرند تا حداقل لوازم آرایشی را برای خود تهیه نمایند! در جامعه‌ای که مردان آن تشنه هستند نباید از گرایش به جنس مخالف شکایت نمود. بها دادن به زن‌های خوب باعث به گل نشستن یک جامعه می‌شود و در عین حال بسیاری از خانم‌ها جلب توجه را مطلوب می‌دانند!
گرایش به انواع و اقسام زیبایی‌های مصنوعی سال‌هاست که به یک معضل تبدیل شده است. چند سال قبل بود که در یکی از برنامه‌های صدا و سیما از نتایج یک تحقیق در دانشگاه تهران رونمایی شد که عمق داستان را به نمایش می‌گذاشت. جناب آقای محقق می‌فرمودند:
«ما بررسی کردیم و متوجه شدیم که خانم‌ها هوش اقتصادی بهتری نسبت به آقایان دارند و در عین حال بهتر می‌توانند اقتصاد خانواده را مدیریت نمایند!»
بنده اگر در این موضوع سخن بگویم هزار برچسب را برای خود خواهم خرید اما چگونه می‌شود که یک جامعه به گل می‌نشیند و در عین حال مردانش زن می‌شوند؟ در پاسخ به این تحقیق ارزشمند می‌توان بیان نمود که اوج عقلگرایی خانم‌ها، کپی نمودن سخنان افراد موفق و احیانا دنیادیده می‌باشد. همین!
نکته عجیب داستان اینجاست که تفاوت خانم‌ها با آقایان در مسائل اقتصادی را می‌توان باز هم در مسائل جنسی جستجو نمود. یک خانم دلیلی ندارد که وقت و پول خود را برای به دست آوردن فرد دیگر هزینه نماید، در چنین شرایطی یک خانم پول‌هایش را تا مقدار مشخصی و باز هم تاکید می‌نمایم تا مقدار مشخصی پس‌انداز می‌نماید و بدیهی است که پول، پول می‌آورد.
در جواب جناب آقای محقق چند جمله به شرح زیر مرور می‌گردد:
  • بالاترین میزان خرید توسط خانم‌ها صورت می‌گیرد به گونه‌ای که آقایان برای خرید هر چیزی چرا می‌آورند در حالی که خانم‌ها به هر چیزی نه نمی‌گویند!
  • در جامعه‌ای که خانم‌های خوبش شایسته همه چیز باشند، غرور این داستان اندکی عقلگرایی را در فرد ایجاد می‌نماید.
  • کمی دقت به درک حقایق کمک می‌نماید. خانم‌های توانمند عصر حاضر، خصوصیات آقایان را در خود ایجاد می‌نمایند. یک مرد می‌تواند به سادگی خانواده خود را مدیریت نماید اما نسخه احمقانه برخی صاحبنظران امروز نه تنها ثمره خاصی ندارد بلکه تربیت فرزندان را هم بسیار جالب می‌نماید به گونه‌ای که محبت مادرانه و به عبارت بهتر زن‌سالاری و فرزندسالاری عصر فعلی همانند یک بلا مسائل مختلف را تحت تاثیر قرار داده است. در بعد اقتصادی، نسل جدید دارای صفات ارزشمندی همچون مطالبه نمودن انواع و اقسام احتیاجات به عنوان انجام وظیفه والدین، ناسپاسی، عدم خوداتکایی در مباحث مالی، عدم دوراندیشی اقتصادی و ولخرجی می‌باشند.
  • بدون شک جذابیت جنسی خانم‌ها با آقایان قابل مقایسه نیست. به همین دلیل می‌توان به صورت ناخودآگاه این موضوع را به همه چیز تعمیم داد!
نکته جالب داستان اینجاست که مردهای ایران امروز در سبک مدرن زندگی خود، تنها برای لحظاتی ارضا می‌شوند و در عین حال هزینه آن را پرداخت می‌نمایند! سیندرلاهای روزگار هم برای معشوق خود فرشته می‌شوند و در عین حال عشق‌بازی را با خودنمایی‌های توخالی معاوضه می‌کنند تا عمر گوهربارشان دیر یا زود به اتمام برسد!
در حال حاضر داستان آقای نجفی چه قدر جالب یک جامعه را درگیر کرده است در حالی که نمی‌توان شرایط فعلی کشور در بحث جنسی را نادیده گرفت. شاید جذاب‌ترین اخبار امروز ایران بسیار مسخره باشند اما برخی موضوعات از کنترل خارج هستند.
در مجموع شرایط کشور خیلی خوب است. به عنوان مثال برخی خانم‌ها فکر می‌کنند چیزی دارند که دیگران ندارند!
از نظر بنده، بحث جنسی باید کنترل شود و این موضوع به هیچ وجه در یک تکه پارچه یا توری خلاصه نمی‌شود بلکه به منظور اصلاح این بخش باید اول از هر چیزی نظام آموزشی ایران اصلاح شود که متاسفانه رایج‌ترین سرگرمی بخش عمده‌ای از جامعه آماری بزرگسالش، مسائل جنسی می‌باشد. به منظور رفع مشکلات متعدد و متنوع کشور در بحث مذکور می‌توان راه حل‌های گوناگونی پیشنهاد نمود اما بعید است در دستور کار قرار گیرند.
در جامعه‌ای که حکومتش پس از خلق دستاوردهای چندین ساله، مقبولیت خود را از دست داده است، سبک زندگی مخالفان حکومت چه خوب چه بد بیش از پیش در دستور کار قرار گرفته است. بدیهی است که در صورت ادامه وضع موجود، ضرورت دارد که بحث جنسی همانند کشورهای غربی باز شود و در عین حال نقص‌های متعدد این رویکرد کنترل شود چرا که سبک زندگی غربی از وضع موجود ایران به مراتب بهتر است.
شرایط ایران امروز به گونه‌ای نیست که بتوان اجازه داد هر موجی آزادانه به هر طرف که اراده می‌کند، حرکت نماید اما متاسفانه حکومت تنها به دنبال بقای خود می‌باشد در حالی که تاریخ همه چیز را ثبت می‌نماید.

مواد مخدر و مسائل جنسی می‌توانند یک جامعه را نابود نمایند!

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

یک پاسخ قرار دهید