تدبیرهای با مزه توئیتر

0
تعریف آزادی عبارت است از هر چیزی جز آن که بزرگان مصلحت نفرمایند! در چنین برهه‌ای از تاریخ می‌توان ظهور یک اسطوره تدبیر را مشاهده نمود چرا که تلالو عقل و حکمت بصیرت می‌خواهد!
فضای فاخر و گرانمایه توئیتر همه چیز را پیمانه می‌نماید چرا که سطح شعور و خردش فراتر از مردمان زمین است! در دورانی که خودنمایی بیشتر یک عقده‌گشایی است تا یک دنیا کمالات می‌توان به باغچه آسمانی و افسانه‌ای توئیتر نگریست چرا که همه چیزش زیباست!
از نظر بنده، توئیتر یکی از مزخرف‌ترین و احمقانه‌ترین مجموعه‌های موجود می‌باشد که خودش را یک حکیم دانا فرض می‌نماید. الهه‌ای که کمالاتش از جنس زمین نیست و در عین حال همه چیز را تدبیر می‌نماید …
تعلیق کردن حساب‌های کاربران بدون هیچگونه بهانه زمینی یکی از نشانه‌های کمالات بیشمار توئیتر می‌باشد در حالی که توجه به صلح و ثبات و نوع‌دوستی در اقصی نقاط جهان یکی از وظایف فردی و اجتماعی تدبیرپیشگان عالم است!
اظهار فضل و نمایش همه چیز بهتر است تنها به وسیله چند کلمه صورت نگیرد تا هر فلاکت‌پیشه‌ای نتواند بالا و پایین داستان را یکی نماید. به عنوان نمونه کلمه خشونت (Violence) تعریف دارد. بنابراین انشا نوشتن می‌تواند در زمان مقرر صورت گیرد.
در حال حاضر بحث آزادی بیان لزوما نگاره‌ای با عطر و طعم زمین نمی‌باشد چرا که بیان همه چیز جز آن که بزرگان مصلحت نفرمایند خودش یک مکتب است!

عبرت دریایی است حکمت‌آموز ز تدبیر ***** تا ز مکتب عیان گردد آیه تدبیر

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

یک پاسخ قرار دهید