خدعه پرستونگار!

0
اسرائیل نمی‌تواند حکمت‌وار گام بردارد مگر آن که فروپاشی را دیر یا زود به آغوش کشد. به عبارت دیگر پیش‌بینی فروپاشی رژیم اسرائیل کار دشواری نیست چرا که همه چیز پیمانه دارد بهر عصمت پرستونگار!
شاید اجرای مدل غربی در سرزمین فلسطین یک ایده تازه نباشد اما به احتمال زیاد آب سردی است بر چندین دهه درگیری، کشتار و … چرا که اصولی همچون آزادی، برابری و … حیات‌بخش و زمینی برنامه شده‌اند بهر عبرت عدو! بنابراین اعمال یکسری تغییرات گسترده می‌تواند همه چیز را دگرگون نماید در حالی که ادامه روند موجود نیز بشارت خواهد بود تا بگردد تربت عروس بهر جاماندگان …
مدل غربی سبک زندگی عبارت است از آزادی، برابری و … در چارچوب منافع جمعی. قوم یهود از ابتدای پیدایش اسلام نتوانسته است متناسب با تغییرات پیرامونی به روزرسانی شود و این روند تا امروز ادامه داشته است. شاید کم رنگ نمودن دین باعث کاهش تعصب مهاجران اروپایی و آمریکایی شود و به مرور آتش اختلافات و کشمکش‌ها سرد گردد چرا که همین مردم در کشورهای غربی به سبک همزیستی مسالمت‌آمیز روزگار می‌گذرانده‌اند و با ورود به اسرائیل دارای گرایشات خاص شده‌اند!
رژیم اسرائیل خودش را خدای عقل و بسیار پیچیده معرفی می‌نماید در حالی که نمی‌تواند یکسری مسائل بدیهی و بچه‌گانه را حل و فصل نماید. اساسا غرور و تعصب ویرانگر است در حالی که اعتماد به نفس و عدم تعصب هر چه هست یکی از جلوه‌های جادوی عموست!
آمریکایی‌ها یک مدل بی‌سابقه منت شیرشاه را در طول حدود یک قرن اخیر به نمایش گذاشته‌اند که به هیچ وجه حکمت‌وار و پیچیده نبوده است و در عین حال بیشتر عروس‌کش بوده است تا عفت‌نساز چرا که مردسالاری مسالمت‌آمیز اجازه نمی‌دهد عروس و دروس قداره شوند بهر تربت عمو! بنابراین مدل عروس‌پری گرچه دروس می‌طلبد اما همواره زمین است بهر آسمان!
به عنوان نمونه چگونه می‌توان مهاجران سیاهپوست دیروز را بخش پست جامعه امروز آمریکا فرض نمود چرا که نه تنها مواردی همچون یتیم‌نوازی سیاهپوستان یک یا چند مورد نمی‌باشند بلکه حساسیت‌ها نسبت به برخوردهای تبعیض‌آمیز نسبت به سیاهپوستان به مراتب بیشتر از سفیدپوستان است!
از نظر بنده اندک خلاقیت یک مشت ناسزاتمام کافی است پیرامون چندین دهه جنگ، کشتار و … در جغرافیای خاورمیانه به شرط آن که تربت حکمت نگردد منت شوکت!

رسم آفتاب به از منت برنانگار ***** تا آبستن گرفتن نگردد پرستونگار

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

دیدگاه بسته شده است