بررسی چند موضوع

0
در حال حاضر می‌توان با لبخند به اوضاع ایران نگریست. چین هم احتمالا روابط خود با ایران را کاهش خواهد داد. ایران امروز درک می‌کند که طعم انزوای حقیقی چگونه است و تفاوت هالیوود و سینمای ایران در چه چیزی می‌باشد!
یکی از موضوعاتی که بیشتر به چشم می‌آید، نوع چرخش روزگار است. برخی صفات رفاه و آرامش را به ارمغان می‌آورند و بالعکس! به عنوان مثال خوش اخلاقی، احساس مسئولیت نسبت به مسائل مختلف، عدم کم‌فروشی و سخاوت ویژگی‌هایی می‌باشند که شاید کلید رفاه و لذت در این دنیا می‌باشند. آقای ترامپ کم کم قدرت واقعی ایالات متحده را آشکار می‌نماید در حالی که تیتر پرتکرار اخبار جمهوری اسلامی، بحث استیضاح آقای ترامپ بود!
هر فرد می‌تواند به خورشیدی تابان تبدیل شود اما ویژگی‌هایی همچون دروغگویی، کم‌فروشی، تنگ‌نظری و حسد، بدخلقی و ناسپاسی نسبت به همگان، نادیده گرفتن حقوق اطرافیان و خساست توام با سخاوت ریاکارانه فلاکت و بدبختی را به ارمغان می‌آورند. در دورانی که مردم نسبت به یکدیگر حس خاصی ندارند، حرف زدن و تنها حرف زدن، تنها سرگرمی رایج می‌باشد!
ملتی که در صورت داشتن دارایی خاصی از گران شدنش خوشحال می‌شوند و در صورت نداشتن آن حسرت می‌خورند که ای کاش دارایی مذکور را داشتند دیگر سخن گفتن پیرامون نوع‌دوستی و موضوعات مشابه در بین آنان یک امر احمقانه و مضحک می‌باشد. هر کس دوست دارد جایگاه خود را حفظ نماید در حالی که سایر افراد کوچک و کوچک‌تر شوند تا به سادگی بتواند از زندگی خود لذت ببرد! هر کس تا جایی که در توان دارد می‌خواهد از غافله جا نماند تا حداقل بتواند به حیات خود ادامه دهد! در چنین دورانی، لبخند زدن بهتر از اشک ریختن می‌باشد چرا که اشک ریختن و غصه خوردن مشکلی را حل نمی‌نماید اما لبخند زدن زیباتر و پسندیده‌تر می‌باشد.
بنده به یاد دارم که در مراسم خاصی در یکی از کشورهای همسایه، گروه‌های مخالف حتی نتوانستند چند ساعت یکدیگر را تحمل نمایند و به واسطه اختلافات فکری، با یکدیگر درگیر شدند و در نهایت تعدادی از افراد حاضر برای هیچ کشته شدند! ما حق نداریم خودمان را به دلیل مسلمان بودن خوب بدانیم چرا که مسلمان بودن تنها در حرف نیست. زشت‌ترین صفات در برخی افراد مشاهده می‌شوند و در عین حال در کمال بی‌خردی، از چرخش چرخ روزگار ناراضی می‌باشند!
در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی کشور می‌توان چند موضوع را مورد بررسی قرار داد که به شرح زیر می‌باشند:
  • مهاجرت. هر کس می‌تواند با توجه به توانایی و نوع نگاه خود به آینده، این تصمیم مهم را مورد بررسی قرار دهد. موضوع مهاجرت یک امر بسیار مهم می‌باشد. بنابراین بهتر است این موضوع به وسیله عقل مورد سنجش قرار گیرد تا احساس چرا که در موضوع مهاجرت، گاهی اوقات روش‌هایی پیشنهاد می‌شوند که سکانس پایانی زندگی افراد را رقم می‌زند.
  • قدم گذاشتن در بازارهای سودده و پذیرش ریسک‌های مرتبط. شاید در حال حاضر خروج از بازارهای مختلف و نقد نمودن دارایی‌ها بهترین گزینه پیشنهادی باشد اما در شرایط عادی احتمالا پس از ماه مبارک رمضان، بورس تهران گزینه مناسبی به منظور سرمایه‌گذاری خواهد بود.
  • بی‌تفاوت شدن نسبت به مسائل روزمره. به منظور جلوگیری از بیماری‌های مختلف بهتر است نسبت به مسائل روزمره کمی بی‌تفاوت شد.
  • توجه به تولیدات صادرات‌محور. به عنوان مثال صادرات محصولات کشاورزی و فرآورده‌های مرتبط می‌تواند سرنوشت افراد را تغییر دهد. یکی از پیش‌بینی‌های بنده، افزایش شدید قیمت زعفران می‌باشد که در حال حاضر نیز بر این موضوع تاکید می‌نمایم. این پیش‌بینی به پشتوانه دلایل زیادی صورت گرفته است که شاید مقایسه قیمت زعفران در داخل کشور و قیمت این محصول در کشور ترکیه همه چیز را مشخص نماید. در حال حاضر قیمت هر گرم زعفران با فرض هر دلار آمریکا معادل 12 هزار تومان، در داخل کشور در حدود 8 الی 12 هزار تومان می‌باشد در حالی که قیمت این ماده در کشور ترکیه در حدود 60 الی 80 هزار تومان می‌باشد! البته برای درک بهتر داستان شاید نگاه به سایت آمازون گزینه بسیار جالبی باشد. سایت آمازون یک گرم زعفران را در حدود 7 دلار آمریکا به فروش می‌رساند! لازم به ذکر است که بحث بازاریابی زعفران در خارج از ایران به هیچ وجه ساده نمی‌باشد در حالی که همگان جمله‌ای کلیشه‌ای را تکرار می‌نمایند! همچنین بنده یکی از راه حل‌هایی که به منظور درآمدزایی در کتاب «تورم یا حباب تورمی؟» پیشنهاد نمودم؛ بحث پرورش، تجارت و صادرات زالو بود. صنعت زالو می‌تواند یک گشایش در زندگی مردم ایران ایجاد نماید.
  • جنگیدن با مشکلات. هر سختی دیر یا زود می‌گذرد. بهتر است به هر مشکلی همانند یک بلا نگاه نشود. شاهکار آن نیست که در صورت مهیا بودن همه چیز، کار خاصی انجام گیرد بلکه شاهکار آن است که در باتلاق مشکلات، پرواز کردن را مشق نمود!
انبوه مشکلات می‌تواند سرنوشت برخی افراد را تغییر ‌دهد …
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

یک پاسخ قرار دهید