کریم و رحیم!

1
ادیب خطیب جناب بهلول بزرگ از سال 2014 میلادی عنایت فرموده‌اند که اونس طلا تا سال 2030 میلادی با افزایش خاصی مواجه نگردد و حداکثر به مرز 2000 دلار به ازا هر اونس برسد. بدیهی است که قطب عالم حتما چیزی می‌دانسته‌اند که تا این حد افسانه‌‌وار عنایت فرموده‌اند! بنابراین هر کس سخن از حدس و گمان و احیانا تصادفی بودن چنین درایتی به میان آورد، کمال خسران را به گوش جان خریده است!
عوامل موثر بر قیمت طلا یک یا چند مورد محدود نمی‌باشند و در عین حال سخن گفتن پیرامون روند قیمتی این فلز گرانبها در بلندمدت بیشتر هالیوودی است تا صدف‌وار چرا که درشت‌گویی لزوما تحسین ندارد …
نطق جدید تحلیلگر کیتکو لزوما با مزه نمی‌باشد چرا که نه تنها الفبای داستان را نادیده گرفته است بلکه حتی گپ قیمتی طلا و نقره را نیز به شکل فضاحت‌باری خطخطی فرموده است! در صورت افزایش قیمت طلا و نقره بسیار مسخره است که قیمت طلا در حدود 5 برابر گردد اما قیمت نقره در حدود 20 برابر!
عرضه طلا علیرغم پیشرفت‌های چشمگیر بشر در حوزه‌های گوناگون صنعت و معدن کماکان بسیار ناچیز است در حالی که با توجه به وضعیت اقتصاد جهان به هیچ وجه نمی‌توان جایگاه و منزلت تاریخی این فلز گرانبها را مکتب‌وار خطخطی نمود …
آنای عزیز چگونه طلا و نقره 10000 دلاری و 500 دلاری تو را گرد خود کنم تا بگردی رحیم و با مرام! خاک عالم برای سومین بار می‌فرمایند که ای آرزویم چرا افسانه ماه و خورشید را به سخره گرفته‌ای؟!

کریم خدمت ز آرزوی تو نماند دوام ***** تا بگردی ز عبرت رحیم و با مرام

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

۱ دیدگاه

یک پاسخ قرار دهید