پیش‌بینی کاهش قیمت طلا

0
در حال حاضر پیش‌بینی قیمت کالاهای مختلف به شکل خیره‌کننده‌ای در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. تقابل مستقیم ایالات متحده آمریکا و جمهوری خلق چین به هیچ وجه قابل انکار نمی‌باشد. بنابراین رویکردهای آتی نمی‌توانند صرفا اقتصادی باشند.
ایالات متحده در سراشیبی قرار دارد و در عین حال در آستانه یک آزمون پیرامون ارز جادویی خود است. در چنین شرایطی می‌توان حدس زد که فدرال رزرو و خزانه‌داری آمریکا تنها براساس فاکتورهای اقتصادی به تعبیر سرنوشت نپردازند. بنابراین تضعیف ارزش دلار با توجه به شرایط فعلی این کشور در نهایت می‌تواند در وهله اول به کاهش چند درصدی نرخ بیکاری منجر شود چرا که نرخ بیکاری فعلی ایالات متحده در محدوده نرخ بیکاری طبیعی قرار دارد و در وهله بعدی به کمبود نیروی کار منجر گردد که به هیچ وجه عقلانی به نظر نمی‌رسد در حالی که تقویت ارزش دلار می‌تواند حداقل جایگاه فعلی رایج‌ترین و معتبرترین ارز دنیا را حفظ نماید. بنابراین فدرال رزرو همان گونه که اعلام کرده است به دنبال سیاست‌های تقویت ارزش پول ملی خواهد بود. بنده تاکید بر سیاست‌های ضد تورمی توسط فدرال رزرو را از جنس بلف‌های فلاکت‌بار مریخ نمی‌دانم. بنابراین تقویت ارزش دلار و به تبع آن کاهش قیمت کالاهای گوناگون همچون طلا و نقره و فلزات اساسی در بازارهای جهانی را نزدیکترین گزینه پیش‌بینی می‌نمایم.
رهبر چین در سخنرانی گرامیداشت صدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین که چند روز قبل صورت پذیرفت بارها و بارها حفظ و تقویت رفاه را مورد تاکید قرار داد که در نوع خود بسیار جالب بود. در حقیقت اژدهای زرد تازه در حال بیدار شدن می‌باشد اما چینی‌ها کماکان نمی‌توانند همانند آمریکایی‌ها به تقویت ارزش پول ملی بنگرند چرا که ساختار اقتصادی این کشور هنوز وابستگی زیادی نسبت به صادرات دارا می‌باشد. تاکید رهبر چین بر سیاست‌های ضد تورمی می‌تواند حداقل بیانگر کمرنگ شدن رویکرد کاهش ارزش پول ملی در شرایط فعلی باشد.
از نظر بنده، بخش عمده تحولات سرنوشت‌ساز طی سال‌های آتی بیشتر به دو امپراتوری آمریکا و چین ختم خواهد شد. در یک رویارویی مستقیم هر کس به دنبال حفظ نقاط قوت خود خواهد بود. بنابراین ایالات متحده به احتمال قریب به یقین از دلار جادویی خود حمایت خواهد کرد. همچنین چینی‌ها نیز به احتمال زیاد از لاک تعاملی خود خارج خواهند شد چرا که چاره دیگری نخواهند داشت. سایر قدرت‌ها نیز می‌توانند قماربازی در واپسین ساعات را تجربه نمایند در حالی که همه چیز زنجیر است!
رویکرد غالب به احتمال زیاد تمرکز بر افزایش قدرت یاران و همراهان و کاهش تنش با مخالفان کوچک خواهد بود. بنابراین از یک طرف رشد و توسعه مهره‌های کاربردی مورد تاکید قرار خواهد گرفت و از طرف دیگر کاهش تنش‌ها با مخالفان کوچک در دستور کار قرار خواهد گرفت. نتیجه رویارویی فعلی به احتمال زیاد مهمترین فاکتور به منظور تعیین سرنوشت دنیای آتی خواهد بود …
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

یک پاسخ قرار دهید