برنامه اقتصادی کاندیدها و لزوم تعریف دقیق اصطلاحات

0
✳️برنامه اقتصادی کاندیدها، اتخاذ سیاست به نام عدالت و مردم، نتیجه نهایی علیه مردم/ لزوم تعریف دقیق اصطلاحات
💠طی روزهای اخیر، کاندیدهای محترم ریاست جمهوری در راستای مفاهیم مقدسی همچون عدالت، اقدام به بیان برنامه‌های اقتصادی مدنظر خود کرده‌اند.
💠باوجود تفاوتهای سیاسی که بین کاندیدهای محترم وجود دارد، لیکن نسخه‌های اقتصادی آنان به طور مبنایی، تقریبا مشابه و یکسان است.
💠طبق بررسی‌ها، موضوع اعطای یارانه نقدی در ازای رهاسازی و گران کردن قیمت‌ها (به ویژه در حوزه سوخت و انرژی)، نقطهء اشتراک کاندیدهای محترم است که با شعار عادلانه کردن امکانات در حال بیان است‌.
💠صرف نظر از آن‌که این نوع تحلیل‌های سطحی کاندیدها، دچار ایرادات جدی و بنیان‌های موهومی است که سبب ناامیدی از اصلاح بنیادین و بهبود اقتصاد توسط فرد منتخب می‌گردد؛ این سوال مطرح است: آیا اینکه به نام عدالت، مقدار یارانه زیاد شود، اما پس از آن، قیمت‌های سوخت و انرژی چند برابر شده و در گام بعدی، سایر قیمت‌ها و نرخ ارز هم چندین برابر شوند و ماحصل کار، فشار مضاعف بر اقشار مستضعف و له شدن معیشت محرومان باشد، واقعا عدالت است؟!!
🔴ماحصل اجرای سیاست مذکور آن بوده است که تعداد خانوارهای زیر خط فقر از ۷ میلیون خانوار به ۱۰ میلیون خانوار رسیده است؛ آیا وقت آن نرسیده است تا در مورد ماهیت ضد عدالت بودن این سیاست تاملی صورت پذیرد؟
لازم است تا کاندیدهای محترم، مرادشان از عدالت را مشخص کنند‌‌.
💠به نظر میرسد لازم است تا در ابتدا توسط صاحبنظران و اهل فن، چارچوب، حدود و مفهوم عدالت به طور دقیق تبیین شود، سپس سیاست‌های مفید اقتصادی تدوین گردد.
🔴 لذا بهتر است تا آن هنگام، سیاستگذاران و همچنین کاندیدهای فعلی، از ارتباط دادنِ سیاست‌های اقتصادی شاذ و مبتنی بر توصیه‌های مخرّب صندوق بین‌المللی پول (IMF) به مفاهیم والایی همچون عدالت، پرهیز کنند.
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

Avatar

حسین میرزایی یک اقتصاددان جوان است که مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه شهید بهشتی گذرانده است. شاید مهارت متمایز ایشان در حوزه تدریس ‌باشد که در دوره‌های مختلف، تدریس دروس گوناگون را تجربه نموده‌اند. حسین میرزایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی فعالیت داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به فعالیت در بورس اوراق بهادار تهران و شعب بیمه ایران اشاره نمود. ایشان همچنین کارشناس ارزیابی طرح‌های اقتصادی در مطالعات گوناگون بوده‌اند که یک شاخه تخصصی می‌باشد. آقای میرزایی به احتمال زیاد یکی از اساتید آینده کشور خواهند بود که به تبع آن می‌توان مناصب مختلف را برای ایشان پیش‌بینی نمود!

یک پاسخ قرار دهید