معامله در بورس اوراق بهادار تهران

0
به منظور معامله در بورس اوراق بهادار تهران به سادگی می‌توان به یک شرکت کارگزاری مراجعه نمود و پس از تحویل اصل و یا کپی شناسنامه و کارت ملی و همچنین یک مدرک تحصیلی به منظور دریافت حساب معاملات آنلاین به تکمیل فرم‌های مربوطه مشغول شد. پس از تکمیل فرم‌های مورد نظر، به منظور اتصال حساب آنلاین اوراق بهادار به حساب بانکی فرد متقاضی، یک برگه به فرد متقاضی تحویل داده می‌شود که با مراجعه به بانک مورد توافق، در نهایت حساب بانکی متقاضی به حساب آنلاین اوراق بهادار وی متصل می‌گردد.
به منظور برطرف نمودن خطر کلاهبرداری اینترنتی، پیشنهاد می‌گردد که حساب متصل شده به حساب آنلاین دارای رمز اینترنتی نباشد. شاید بهترین روش مبارزه با جرایم ناشی از خالی شدن حساب بانکی اینترنتی، استفاده از یک حساب اینترنتی با مبلغ ناچیز به منظور برطرف نمودن نیازهای روزمره باشد تا استفاده از انواع و اقسام روش‌های امنیتی و حفاظتی. در مجموع می‌توان تراکنش‌های اصلی را در یک حساب فاقد رمز اینترنتی متمرکز نمود و در عین حال از یک حساب اینترنتی با موجودی ناچیز بهره برد.
در حال حاضر دریافت کد بورسی توسط هر شخص حقیقی و حقوقی در مدت کوتاهی امکانپذیر می‌باشد که عموما طی دو روز کاری انجام می‌گیرد و پس از آن می‌توان با کد مربوطه به معامله پرداخت. در حقیقت افتتاح حساب در یک کارگزاری بیشتر شبیه به افتتاح یک حساب بانکی است تا خلق یک دستاورد.
گاهی اوقات می‌توان یک کتاب چاپ کرد و در آن انواع و اقسام مطالب مرتبط را به چاپ رساند اما در بازاری که به صورت واضح همه چیز کنترل می‌شود می‌توان توصیه نمود که به منظور خرید و فروش اوراق بهادار در بورس تهران به ترتیب سیاست آتی بزرگترها، صنعت دارای پتانسیل رشد و شرکت مستعد سرمایه‌گذاری مد نظر قرار گیرند تا یکسری قصه و داستان پوچ و توخالی!
مرور روندها می‌تواند درک داستان را بهتر نماید. به عنوان مثال می‌توان سودده‌ترین شرکت‌ها را در زیر فرش پنهان نمود و پست‌ترین شرکت‌ها را برای مدت مشخصی به همگان نشان داد! چنین کاری می‌تواند توسط بزرگترها صورت گیرد چرا که از امکانات مختلفی برخوردار می‌باشند. در دوره وزارت آقای نعمت‌زاده به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت، گروه خودروسازی و به ویژه چند خودروساز اصلی کشور علیرغم دارا بودن زیان انباشته‌های قابل توجه، بارها و بارها چند برابر شدن قیمت سهام شرکت‌های خود را مشاهده نمودند و نکته جالب داستان اینجا بود که رشد نجومی قیمت‌های این گروه به وسیله افزایش سرمایه‌های پی در پی کمرنگ می‌شد! به یاد دارم که آقای نعمت‌زاده در محدوده چند ماه، دو یا سه بار به کارخانه سایپا رفتند و مصاحبه فرمودند که وضعیت کارخانه بسیار خوب است و شرایط این شرکت بهتر هم خواهد شد و مصابحه مذکور در بخش‌های مختلف صدا و سیما پخش می‌شد و در همین دوره، سهام شرکت سایپا کل بازار بورس تهران را تحت تاثیر قرار ‌داد و بیش از 4 برابر شد در حالی که رشد قیمت آن به وسیله افزایش سرمایه در نگاه سهامداران سایر گروه‌ها کمرنگ شد!
از نظر بنده، یادگیری داستان‌های بورس تهران کار دشواری نمی‌باشد و می‌توان با کمی تلاش به فعالیت در این بازار پرداخت.
نحوه معامله در حساب‌های آنلاین افراد نیز بسیار ساده می‌باشد به گونه‌ای که در چند پلتفرم موجود در کارگزاری‌های مختلف نکته خاصی وجود ندارد و احیانا با مرور راهنما سامانه مذکور مشکل قابل توجهی ایجاد نخواهد شد که در صورت بروز هر گونه تردید می‌توان از کارگزار مربوطه کمک گرفت.
شاید بهتر باشد که هر ایرانی دریافت کد بورسی را در دستور کار قرار دهد تا حداقل از عرضه اولیه‌ها بهره ببرد چرا که به هر دلیلی عرضه اولیه سهام شرکت‌های مختلف در دوره حاضر با سوددهی قطعی مواجه می‌شود.
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

یک پاسخ قرار دهید