هر جا ندیدی چراغ بگو کجاست افسون سراغ!

0
نخود به عنوان ماده‌ای بسیار موثر و عجیب می‌تواند بسیاری از دردهای مفصلی را تسکین و احیانا درمان نماید و بهر وقت دکتر نیز ویزیت نخواهد ده هزار و شاید چند صد هزار گرچه دریای سپاس سپاس شماره بازد ز دنیای جانم چه گوید باز هم نگاه نگاه!
نخود به همراه گوشت و دنبه گوسفندی، سیب زمینی و در عین حال چند لی لی ز رسم ببینمت بهر الف و ب آشپزی یعنی همان ادویه‌ها و چاشنی‌های مورد نیاز غذا نه تنها یک نازبوسه لذیذ و خوشمزه خواهد ساخت بلکه مرهمی زار یا باشد بهر شما ناز تعبیر خواهد گشت به رسم آن همه خواب خواب افسون چرا و عاقبت کجا کجا؟! بنابراین محصول نازخدعه‌هایی تا این حد ساده و در عین حال واضح می‌تواند همچون سبزی سیر حیات‌بخش و گوارا ننگ تقدیر سازد بهر حیا و چرا باشد فنا بس که نسوخته و نچرخانده گویی جانم شما!
به منظور تهیه آبگوشت سرآشپز که بدون اغراق آدمیزاد دست‌پخت گردد نازش گویند هزار هزار تنها کافی است یک قابلمه آب به همراه نخود، گوشت و دنبه گوسفندی و سیب زمینی به مقدار نیاز بر روی حرارت گذاشته شود و همان اول نیز می‌توان نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زیره به آن اضافه نمود تا بوی خوش عطر و طعم ناز نفرمایند کاش گوشتش با پیاز داغ و کذا کذا تفت داده می‌گشت ز رسم سرخ سرخ جان من ته دیگ قورمه سبزی نگاه ..
همچنین می‌توان یک یا دو عدد فلفل سبز خرد شده به همراه یک عدد لیمو عمانی به معجون شفابخش سراسر باد چرا اضافه نمود گرچه جای لیمو عمانی می‌توان از لیمو ترش یا نارنج تازه در زمان سرو غذا استفاده نمود.

آبگوشتم را بگیر و بخور ***** تا بسوزی چرا دست نخور

گرچه این قبیل گویند بمیر ***** بس که آشپزی بنازی بخور

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

Avatar

دیدگاه بسته شده است