هزار هزار خاک پای افسانه زمان

0
بحث نگه‌داری سگ فارغ از احکام ادیان به سادگی رد می‌گردد چرا که یک سگ همانند یک مرد متعصب و بسیار وفادار است که همواره مردانگی افراطی را به تصویر می‌کشد. نحوه برخورد با هر غریبه‌ای نشانگر غیرت افراطی سگ است که پارس کردن‌های پی در پی و احیانا دریدن غریبه یا غریبه‌ها دقیقا مصداق یک مرد بسیار متعصب است.
غربی‌ها در بحث سگ نه تنها اشتباه کرده‌اند بلکه انبوه پیامدها را به آغوش گرفته‌اند چرا که سگ جایگاه مرد در خانواده را به چالش می‌کشد و در عین حال فضای خانواده و جامعه را زمخت و تند می‌نماید در حالی که لذت و آسایش کلید سلامتی و طول عمر است نزد سالار رندان!
دریدن بعضا خوب است اما در بسیاری از اوقات ویرانگر است چرا که در صورت پیروزی کامل نیز دارای تبعات گوناگون روحی و جسمی است. سگ نماد پاره کردن و دریدن هر غریبه‌ای است که نهایت غیرت است و شرم است بهر عزیزان. اساسا دریدن آخرین گزینه است در حالی که سگ نادان عاری شده است ز اندک درنگ و تاملی …
صدای سگ یک صدای ناهنجار و آزاردهنده است و مصداق سگ‌خلق شدن مردان است تا نگردد زمین بوستان گل‌های رنگارنگ! در حقیقت صدای یک مرد عادی همواره زمخت و تند نیست در حالی که صدای یک مرد افراطی عموما آزاردهنده است!
اعجاز داستان اینجاست که دین در دسترس بنده همزیستی با سگ را نهی نموده است در حالی که همزیستی با گربه را مثبت ارزیابی کرده است! امان از این و آن که هوش و حواس گیرند بهر پوشش هیچ!
گربه همانند یک زن عزیز و خانم رفتار می‌نماید که به عنوان نمونه در زمان گرسنگی بسیار مودب و زنانه اظهار نیاز می‌نماید و در عین حال با نگاه و رفتارش یک نوع محبت و آرامش را تزریق می‌نماید. همچنین همواره آماده است که بدون منت خود را در اختیار صاحبش قرار دهد! چنین خصوصیاتی فضای خانواده را تلطیف می‌نمایند …
به صورت کلی زنان دارای صدای لطیف و آرام می‌باشند و مردان دارای صدای مردانه. آوای گربه مصداق صدای آرام و لطیف زن است و غرش سگ مصداق صدای دریدن مرد است! بنابراین به هیچ وجه نمی‌توان تفاوت صدای گربه و سگ را خدعه امیرمادر نامید چرا که بچه دو ساله هم درس نخواهد ز رنگ صدا!
اسلام نگه‌داری پرندگان از جمله خروس را مستحب عنوان نموده است و در وهله بعدی نگه‌داری گربه را مثبت بیان نموده است که این نیز جالب است چرا که یک پرنده هر چه هست مصداق زن و مرد نیست در حالی که گربه مصداق زن خانم و با ادب است!
خیانت زن امکانپذیر است در حالی که خیانت گربه نیز برخلاف سگ غیرعادی نیست! تازه می‌توان پیرامون خیانت مردان صحبت نمود که همواره امکانپذیر است مگر آن که نقضش ثابت شود! به عنوان مثال خیانت یک عموی کلیدقشنگ قطعی است مگر آن که نقضش ثابت شود و در عین حال سیلی زند بهر مادرپری تا نگردد بیش از این حسرت دریاپری …

گر بخواهیم شوکت زمان ***** ترانه نخواهد افسانه زمان

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

دیدگاه بسته شده است