چند جمله پیرامون تراجنسیت‌ها

0
بشر در طول تاریخ با انواع و اقسام معضلات و مشکلات فردی و اجتماعی دست و پنجه نرم کرده است اما در چند دهه اخیر به واسطه باز شدن و عادی شدن روابط جنسی شاهد داستان‌های جدیدی بوده است. بحث تراجنسیت‌ها نیز یک موضوع جدید نیست در حالی که گسترش و ترویج تغییر جنسیت یکی از موضوعات مقدس عصر نوین است و به مرور طیف بسیار محدود تاریخ چند هزار ساله بشر رشد و نمو می‌فرمایند تا در نهایت پس از یک دوره معین همه چیز به تصویر کشیده شود!
تراجنسیت‌ها عموما افسرده هستند که به تبع آن اقدامات خاص خود را دنبال می‌نمایند در حالی که نسخه برخی روانشناسان تجویز عادی‌سازی این طیف از جامعه است که به مرور سنگین و سنگین‌تر خواهد شد. بنابراین نمی‌توان بخش قابل توجهی از تجویزهای روانشناسی لیبرالی را مطلوب ارزیابی نمود چرا که از اساس مقدس تعریف می‌شوند!
مدل برخورد با یک ترنس (Trans) بیشتر پرچمداری است تا راهکار خاصی در صورتی که این بخش از جامعه راهکار درمانی می‌طلبد.
زمین پیرامون مسائل مختلف افراط و تفریط نمی‌شناسد تا رنگ‌بازی و بنگ‌بازی نماز نگردد بهر داشته‌ها. ایالات متحده آمریکا در بحث ترنس‌ها احمقانه عمل کرده است چرا که نه تنها پرچمداران از خودبیزاری را به رسمیت شناخته است بلکه گسترش و ترویج این طیف از جامعه را مورد تاکید قرار داده است! به عبارت دیگر کلنگ‌زنی بنای از پیش مطهر به مرور یک به یک و تک به تک را تطهیر خواهد نمود چرا که سبک زندگی لیبرالی در موارد متعددی از خودبیزاری را مقدس فرض می‌نماید!
از نظر بنده نمی‌توان برخورد خاصی با ترنس‌ها داشت چرا که تصور زندگی یک ترنس (Trans) در فضای جامعه کار ساده‌ای نیست اما رسمیت‌بخشی و ترویج از خودبیگانگی نگاره‌ای است از جنس حماقت. شاید بتوان در شهرک‌های خاص ترنس‌ها بخشی از جامعه تباه شده را رنگ‌آمیزی نمود اما بخش عمده این طیف نمی‌توانند به روند عادی خود بازگردند. بنابراین احداث شهرک‌های کامل برای پاسخگویی به نیازهای این افراد لزوما هزینه نخواهد بود …
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

دیدگاه بسته شده است