مور و شور!

0
ترکیه از آنجایی که شکوه و عظمت امپراتوری عثمانی را فراموش نکرده است دیر یا زود اقدامات گوناگونی را حکاکی خواهد نمود در حالی که همه چیز لزوما حماسه نخواهد بود!
موشک‌باران اقلیم کردستان عراق همانند بسیاری از شاهکارهای دیگر اشتباه بود چرا که تفاوت مدل آمریکایی با مدل انگلیسی برجسته نمودن اختلافات است نه لزوما خلق اختلافات! کردها نمی‌توانند همواره همه باشند و هیچ! به عبارت دیگر سفره کوچک و بزرگ ظلم است و اندک و بسیار سرمایه است بهر همه چیز!
در بحث چین و تایوان بسیار ساده است که غرب اختلاف بین دو طرف را برجسته می‌کند در حالی که چین برخلاف روسیه به دنبال بازی است!
یک حکومت سالار می‌تواند بزرگی و عزت را دیر یا زود به آغوش گیرد در حالی که یک حکومت سراسر نمک همه چیز را مرحمت می‌فرماید تا مبادا ساحت مقدس لکه بردارد! مدل بد بودن سایرین حتی یک مورد هم استثنا نداشت چرا که همه بودن لکه ندارد! حسن روحانی، محمود احمدی‌نژاد، محمد خاتمی و … هر چه بودند خوب نبودند در حالی که همه چیز لکه نداشت!
بحث زهد و ساده‌زیستی آقای خامنه‌ای مورد عنایت قرار نگرفت چرا که رنگ نبود در حالی که بحث بد بودن همگان لکه داشت چرا که عصمت همواره هویدا بود! شمارش همه چیز میسر نیست اما به عنوان نمونه صرفا نام‌گذاری سالیان اخیر سراسر عصمت بود چرا که در دوران فلاکت و بدبختی کرونا چگونه همه چیز جهش یافت؟!
روند موجود نمی‌تواند کماکان نمکی هدایت گردد. شترسواری هر چه هست از موشک‌سواری بهتر است در حالی که آتش قدرت نه تنها پیوسته مست می‌نماید بلکه پیوسته می‌سوزاند. تاکتیک‌پذیری یک تیم از مهارت آن است اما حقارت یک تیم از تمرکز حواس است! یک تیم عادی می‌تواند عادی بازی نماید تا در زمان فرصت خلق موقعیت صورت گیرد. بنابراین اصل اول خاک بودن در کنار همت بلند است نه همه بودن در کنار انبوه شیاطین …
ظلم پایین و بالا ندارد. یک جوان بسیجی با کدام آیین پر پر یا خط خط می‌گردد تا حقارت یک ایدئولوژی (Ideology) بیش از پیش نمایان گردد. یک جوان عمدتا از فضای پیرامونی خود اثر می‌گیرد و فضای مسجد و حسینیه در اغلب موارد چگونه هدایت می‌شود؟!
امام رضا سلام و علیک با یک امپراتوری فاسد را پذیرفت و در عین حال عصمت خویش را حفظ نمود تا همه چیز ظلم نگردد به رنگ دین. به جز جوان بسیجی سایر جوان‌ها باید بمیرند چرا که هر کس با ما نباشد علیه ماست!
عقل حکم می‌نماید که حداقل درصد محدودی پیرامون زندگی پس از مرگ در نظر گرفته شود. در صورت وجود روز قیامت چگونه می‌توان همه چیز را شماره نمود در حالی که همه چیز پیمانه نداشت!
ظلم اندک موری است ز قامت عالم ***** ظلم بسیار شوری است ز نسل عالم
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

دیدگاه بسته شده است