خاک‌بازان تیرگی

0
دست‌نوشته حاضر یک آیه از قرآن کریم نمی‌باشد بلکه نظر شخصی بنده پیرامون روند آتی کشور است. بنابراین هر گونه گمانه‌زنی و احیانا خردبافی لزوما قابل دفاع نمی‌باشد.
در حال حاضر ایران یک دوران تاریخی و بی‌سابقه را تجربه می‌نماید چرا که وجود انواع و اقسام مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و … بیشتر پایانی است بر یک آغاز تا شروعی بر یک پایان. نکته تلخ داستان اینجاست که فروپاشی حکومت نیز می‌تواند به جنگ داخلی و تجزیه منجر شود در حالی که سنگینی سرنوشت پیدا و پنهان ندارد.
ایدئولوژی جمهوری اسلامی شاید طرفدارانی داشته باشد اما پس از گذشت چند دهه می‌توان تعصب را نسبت به همه چیز نادیده گرفت چرا که عقل بزرگترین نعمتی است که به بشر عطا شده است.
انتصاب رئیس جمهور می‌تواند از حالت سلیقه‌ای به حالت استکباری تغییر یابد و دو حزب اصلی هر یک نماینده خود را به دور از هر گونه خردنمایی اهورایی تنها با رعایت یکسری بدیهیات مورد تاکید قرار دهند. در چنین شرایطی می‌توان از یک شورای نگهبان کاملا نرمال بهره برد چرا که بررسی لیست نامزدهای هر حزب نیازمند یک استعلام می‌باشد!
از نظر بنده، شورای نگهبان فعلی خودش یک امپراتوری است و این موضوع با مزه نمی‌باشد. گذشت زمان همه چیز را نمایان خواهد نمود در حالی که عبرت از روزگار همواره میسر نمی‌باشد!
در حال حاضر 7 نامزد برای تصدی کرسی ریاست جمهوری ایران توسط شورای نگهبان احراز تکلیف شده‌اند در حالی که شرایط کشور نه تنها یک فرد عادی را مردود می‌داند بلکه تشنه حضور یک مجری توانمند می‌باشد. در بین نامزدهای فعلی شاید آقایان ابراهیم رئیسی، محسن رضایی و سعید جلیلی به عنوان گزینه‌های اصلی شناخته شوند. اساسا درود بر درایت تا تکلیف‌ عبرت نگردد ز تقصیر!
نویسنده این مطلب با توجه به شرایط فعلی برنامه‌های آقای محسن رضایی را جذاب اما بسیار ویرانگر ارزیابی می‌نماید. به همین دلیل اتخاذ یکسری رویکردهای کاملا واضح و قابل دفاع پیشنهاد می‌گردد. در پایان می‌توان هدف اصلی نگارش دست‌نوشته حاضر را بیان عدم کارایی طرح‌های آقای محسن رضایی اعلام نمود.

اندر تکالیف نباشد لکه‌ای تیرگی ***** پس درود بر خاک‌بازان تیرگی

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

یک پاسخ قرار دهید