عملکرد یک مدیر نیمه پزشک!

0
عملکرد آقای سعید نمکی به هیچ وجه با وزیر بهداشت پیشین قابل مقایسه نیست چرا که برخلاف جناب آقای قاضی‌زاده هاشمی، ایشان اوضاع کشور را پذیرفتند و با داشته‌های موجود به مدیریت اوضاع پرداختند. بنابراین به سادگی می‌توان درک نمود که عملکرد یک داروساز به مراتب بهتر از یکی از جراحان برجسته چشم‌پزشکی بوده است.
در ایالات متحده، مدیریت بسیاری از بخش‌های بهداشت و درمان برعهده افراد مدیر قرار می‌گیرد نه لزوما پزشک. آقای روحانی با انتخاب آقای نمکی، اولین وزیر بهداشت غیرپزشک را رونمایی نمودند که این موضوع خودش یک تغییر قابل توجه بود در حالی که آقای نمکی نیز به هر دلیلی یک کارنامه بهینه را از خود باقی نگذاشت.
مهمترین دلایل عدم مدیریت بهینه آقای نمکی در وزارت بهداشت عبارتند از:
  • تولید انواع و اقسام داروها و واکسن‌های ضد کرونا!
  • عدم ساماندهی بخش‌های مختلف بهداشت و درمان.
  • همسا‌ن‌سازی تاریخی حقوق پرستاران و پزشکان در دوران کرونا!

تولید انواع و اقسام داروها و واکسن‌های ضد کرونا!

در دوران آقای نمکی به هر دلیلی رونمایی از دستاوردهای تمام نشدنی حوزه بهداشت و درمان به یک امر عادی تبدیل شد به گونه‌ای که کلیه رکوردهای پیشینیان پشت سر گذاشته شد! به عنوان مثال در بحث ساخت واکسن کرونا، کشورهای مختلف یکی پس از دیگری عجز و ناتوانی خود را اعلام نمودند اما ایران تولید انواع واکسن کاملا بومی خود را حتی فراتر  از کشورهای پیشرفته جهان همچون آمریکا پیگیری نمود!
با توجه به آمارهای منتشر شده پیرامون واکسن‌های مختلف کرونا، شاید تنها واکسن‌های آمریکایی کارایی نه لزوما مطلق را به اثبات رسانده باشند. در چنین فضایی تازه می‌توان درک نمود که یک ویروس سرماخوردگی دستکاری شده چگونه می‌تواند پس از نزدیک به 100 جهش، علم پزشکی را به سخره بگیرد!
انتشار خبر کناره‌گیری انستیتو پاستور فرانسه یکی از هشدارهایی بود که عدم ادامه خلق حماسه‌ها را گوشزد می‌نمود اما به واسطه یک دنیا تدبیر هیچ چیز عوض نشد! داستان به اندازه‌ای جالب شد که تولید مشترک دو واکسن کوبایی و روسی نیز رسانه‌ای شد!
یکی از نکات جالب دوره اخیر، رونمایی از داروهای گیاهی ضد کرونا بود. وزارت بهداشت بدون مطالعات و کارآزمایی بالینی چند دارو گیاهی را موثر ارزیابی نمود!

عدم ساماندهی بخش‌های مختلف بهداشت و درمان

شاه‌کلید ساماندهی بخش‌های مختلف بهداشت و درمان، الکترونیکی نمودن بحث‌های متعدد می‌باشد. بدیهی است که ساختارهای بسیار ضعیف و منسوخ بیمارستان‌ها و سایر مراکز مشابه نیازمند بازنگری جدی می‌باشند. به عنوان نمونه با اصلاح یکسری ساختارهای بسیار بدیهی و ساده در بزرگترین بیمارستان خاورمیانه دیگر نیازی نخواهد بود که برای ساده‌ترین مسائل همچون تزریق یک آمپول، موضوعات تمسخرآمیزی همچون هدایت از بخش مادر به بخش اورژانس بابت پرداخت هزینه‌ها و دریافت چند مهر بسیار احمقانه و مزخرف، دریافت 2 عدد کپی با قیمت 3000 تومان از دفترچه تامین اجتماعی توسط متصدی خوش اخلاق و با مزه بخش بیرونی اورژانس و مصرف نزدیک به 10 ورق کاغذ A4 بابت کاغذبازی‌های فلاکت‌بار مشاهده شوند!

همسان‌سازی تاریخی حقوق پرستاران و پزشکان در دوران کرونا!

یکی از حیرت‌آورترین موضوعات ایران امروز، اختلاف درآمد وحشتناک پزشکان با بسیاری از اقشار جامعه است. در دوران کرونا، آقای نمکی می‌توانستند به بهانه شیوع یک بیماری فراگیر به صورت کاملا آرام به کاهش دریافتی پزشکان و افزایش دریافتی پرستاران بپردازند!

سیاست لزوما همان چیزی نیست که همگان می‌دانند!

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

یک پاسخ قرار دهید