طمع‌های توخالی!

0
طمع یک رذیلت قابل قبول می‌باشد. همچنین تلاش بدون پشتوانه عقلانی به نظر نمی‌رسد! روزگار خودش آگاه است در حالی که بشر همه چیز را تدبیر می‌نماید!
هر نگاره‌ای خالقی دارد در حالی که حکایت افسانه‌ها خودش یک مکتب است! در حقیقت همواره همه چیز خوب است چرا که روایت‌ها گرانمایه‌اند و اهورایی! بنابراین عید نوروز می‌آید و می‌رود تا هر نگاره‌ای خالقی داشته باشد!
بزرگترین اشتباهات تاریخ بشر لزوما مجموعه‌ای از خطاهای بزرگ نبوده‌اند. گاهی اوقات برخی اشتباهات کوچک همه چیز را تغییر می‌دهند. در بحث ویروس کرونا، عملکرد چینی‌ها بیش از اندازه غیرعادی بوده است. به همین دلیل ممکن است تدبیر اجرا شده، همه چیز را تغییر دهد.
در حال حاضر اقتصاد ایالات متحده به آرامی عبور از کرونا را خط‌خطی می‌نماید در حالی که بازگشت به دوران پیش از کرونا نمی‌تواند به سادگی محقق گردد. بدیهی است که با ادامه روند فعلی نمی‌توان عظمت و شکوه اژدهای زرد را نادیده گرفت.
در دوران شیوع ویروس کرونا، اقتصاد کشورهای مختلف به جز جمهوری خلق چین یک افول تاریخی را تجربه نمودند. پیش‌بینی روند آتی امر دشواری است اما با توجه به نوع عملکرد آمریکایی‌ها شاید بتوان پیش‌بینی نمود که تحریم تاریخی چین در دستور کار قرار خواهد گرفت و در عین حال منشا ویروس کرونا مورد تاکید قرار خواهد گرفت. عملکرد چین در بحث کرونا بیش از اندازه غیرعادی بوده است و شاید همین اشتباه، تمام معادلات را تغییر دهد.
تمام ساختارهای آمریکایی‌ها نمی‌توانند قابل تحسین و بهینه ارزیابی شوند اما ساختار اقتصاد ایالات متحده یک شاهکار است. بدیهی است که انعطاف‌پذیری اقتصاد این کشور وابستگی بالایی به ساختار سیاسی آن دارد. آقای بایدن سیاست‌های آقای ترامپ را دنبال می‌نماید و برخی تغییرات اندک نیز بدون پشتوانه نمی‌باشند چرا که به عنوان نمونه پیمان آب و هوایی پاریس لزوما یک تهدید برای ایالات متحده نمی‌باشد و تنها می‌توانست توسط یک دیوانه نقض گردد تا الگویی باشد برای سایر طغیانگران!
پیش‌بینی بنده بر این پایه استوار است که اقتصاد آمریکا برخلاف اقتصاد اروپا جایگاه فعلی خود را از دست نخواهد داد و در عین حال اقتصاد حیرت‌آور چین نیز روزهای خوشی را تجربه نخواهد کرد چرا که طمع می‌تواند همه چیز را نابود نماید!

طمع را نباید نکوهش نمود ز رخسارش ***** چرا که خورشید هم می‌درخشد ز رخسارش

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

یک پاسخ قرار دهید