استراتژی کازینو سنتر

0
در معاملات قمارمحور نمی‌توان به امید باز شدن بخت پیوسته به چپ و راست دوید. به همین دلیل بهتر است متناسب با شرایط استراتژی معاملاتی را تغییر داد. در استراتژی کازینو سنتر (Casino Center) می‌توان یک حجم مشخص از سرمایه را در نظر گرفت و به صورت دوره‌ای موجودی حساب را به روز نمود.
بازارهای مالی مکان‌هایی به منظور تحقق رویاهای بزرگ می‌باشند اما زمانی که همین بازارها به صورت دستوری آتش‌بازی را یک رویکرد تدبیرمحور ارزیابی می‌نمایند دیگر نمی‌توان در کنار خردورزی به حکاکی افسانه‌ها اندیشید. در حقیقت داستان همانند کازینو می‌شود؛ در بیشتر اوقات بسیاری از معامله‌گران به صورت میانگین ضرر کردن را مشاهده می‌نمایند و بخش اندکی از معامله‌گران سود کردن را تجربه می‌کنند.
استراتژی کازینو سنتر (Casino Center) عبارت است از تمرکز بر یک حجم معین سرمایه که سودهای آن به صورت دوره‌ای از چرخه خارج می‌شوند و ضررهای آن جبران تا هدف سرمایه‌ای تعیین شده حفظ گردد. این استراتژی بیان می‌نماید که با دست خالی رویاپردازی مردود می‌باشد چرا که هر چیزی قاعده نمی‌خواهد! کازینو مکانی است به منظور جمع‌آوری سرمایه‌های کوچکترها و احیانا برخی بزرگان. بنابراین بهتر است چند قاعده کلی پیرامون چنین فضایی تعریف نمود که عبارتند از:
  • سرمایه اولیه به عنوان مبنا و پایه معاملات در نظر گرفته می‌شود و در عین حال نابود شدن این حجم از سرمایه با ارزش تلقی نمی‌گردد. سودهای مازاد خارج می‌شوند و ضررهای بالا و پایین جبران می‌شوند تا حفظ سرمایه اولیه مورد تاکید قرار گیرد.
  • در صورت تکرار سودهای حاصل شده به میزان چند برابر سرمایه اولیه می‌توان به افزایش سرمایه اندیشید. بنابراین می‌توان حجم معین از سرمایه ثانویه را مورد تاکید قرار داد.
  • ضروری است که همواره سایه سنگین و ویرانگر بزرگترها در نظر گرفته شود تا احتمال زیان کاهش یابد.
  • همواره %70 موجودی حساب مورد معامله قرار گیرد و باقی مانده موجودی به عنوان ذخیره احتیاطی حفظ گردد.
  • از آنجایی که در کازینو نمی‌توان براساس حقایق گام برداشت، تشکیل کارتل‌های معاملاتی یک امر قابل دفاع می‌باشد.
  • در روندهای معاملاتی، همواره شناسایی تورهای پنهان در اولویت است چرا که در کازینو نمی‌توان همه چیز را دارای پشتوانه ارزیابی نمود.
از نظر بنده، ضعیف‌ترین و خوارترین رویکرد دوره آقای روحانی، نحوه مدیریت بازارهای مالی بود چرا که عموما به دنبال نقدینگی‌سوزی افراد ریسک‌پذیر و احیانا کارآفرین (Entrepreneur) بود. چنین رویکردهایی به طور کامل زیر سوال می‌باشند چرا که شاید در کوتاه‌مدت ثمربخش باشند اما در بلندمدت بسیار ویرانگر و فلاکت‌بار خواهند بود. به عبارت دیگر ویژگی‌هایی همچون تن‌پروری، رذالت، ریسک‌گریزی و رانت‌گرایی در راستای فرهنگ ربوی می‌باشند. عکس این مکتب مبارک، ویژگی‌هایی همچون همت بلند، بزرگواری و ریسک‌پذیری می‌باشند که در راستای نگرش کارآفرینی مورد تاکید قرار می‌گیرند و در نهایت باعث حرکت چرخ‌های توسعه می‌شوند.

ز گودال نترس که بهر دیگری است ***** ز روزگار بترس که بهر تو است

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

امیر بهلولی

امیر بهلولی که نام کامل ایشان «امیر بهلولی دیزگاه» می‌باشد؛ یک شهروند ایرانی است که مهم‌ترین هدفش ایجاد اعتبار می‌باشد تا به وسیله آن دغدغه‌های مختلف خودش، کشورش و احیانا سایر کشورها را حل نماید. امیر بهلولی مولف 3 کتاب «طلا»، «تورم یا حباب تورمی؟» و «گفته‌ها و ناگفته‌های بورس ایران ...» می‌باشد که هر کدام رویه متفاوتی را طی نموده‌اند. کتاب نوشتن به زبان فارسی به هیچ وجه خوشایند نیست و بدیهی است که امیر بهلولی نیز این موضوع را درک کرده است. در حال حاضر شرایط کشور به شکلی است که نویسندگان کتب مختلف شاید تنها برای سرگرمی و احیانا کسب اعتبار به نوشتن می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که روند چاپ کتاب در ایران در حال حرکت به سمتی است که ناشران نه تنها پولی بابت چاپ کتاب به نویسندگان پرداخت نکنند بلکه هزینه‌های چاپ کتاب را نیز از آن‌ها دریافت کنند! بها و ارزشی که مردم به کتاب می‌دهند نیز بسیار عجیب شده است به گونه‌ای که کتاب نوشتن را با موتورهای جستجو مرتبط می‌دانند و در نهایت کلید چاپ کتاب‌های گوناگون را فضای مجازی می‌دانند! با توجه به مطالب گفته شده، امیر بهلولی اولویت اصلی خود در موضوع چاپ کتاب را بر پایه تالیف کتاب به زبان انگلیسی و چاپ آن در خارج از ایران قرار داده است. نویسنده مذکور اعتقاد دارد که به اندازه کافی درباره اقتصاد ایران سخن گفته است و این موضوع در نوشته‌های وی واضح و مبرهن می‌باشد. بنابراین ایشان قصد دارند که از تکرار مطالب مختلف در حوزه اقتصاد ایران پرهیز نمایند و تنها در صورت ضرورت مطلبی را ذکر نمایند.

یک پاسخ قرار دهید