مورچه و معامله‌گری استاد

0
شاگرد: اکنون چند سال است که در حال معامله می‌باشم اما هر چه تلاش می‌کنم، تغییر خاصی ایجاد نمی‌گردد. به عبارت دیگر سود می‌کنم اما ضررهایم نیز خیلی زیاد است و به یکباره تمام سودهایم با یک معامله نادرست محو می‌شوند.
استاد: اجازه بده داستانی برای تو تعریف کنم:
«قطره‌ای عسل بر زمین افتاد، مورچه کوچکی آمد و از آن چشید و خواست که برود اما طعم عسل برایش اعجاب‌انگیز بود. بنابراین برگشت و جرعه‌ای دیگر نوشید. باز عزم رفتن کرد اما احساس کرد که خوردن از یک قطره عسل کفایت نمی‌کند و طعم واقعی را نمی‌دهد! بنابراین بر آن شد تا خود را در ظرف عسل بیاندازد تا هر چه بیشتر و بیشتر لذت ببرد! مورچه در عسل غوطه‌ور شد و لذت می‌برد اما (افسوس) که نتوانست از آن خارج شود، پاهایش خشک و بی‌جان شده بود و توانایی حرکت نداشت. در این حال ماند تا آن که در نهایت جان داد.»
معامله‌گری هم همانند همین داستان مورچه و عسل است؛ اگر به نوشیدن کمی از آن اکتفا نشود و به صورت مداوم معاملات سنگین و سنگینتر مورد تاکید قرار گیرند، بدون مدیریت سرمایه به امید چشیدن شیرینی‌های بیشتر و بیشتر در نهایت همانند آن مورچه هلاک خواهی شد.
یک معامله‌گر باهوش قطعا ضرر دارد اما اجازه نمی‌دهد طوری زخمی شود که دیگر نتواند بلند شود.
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

Avatar

محمد محمودآبادی متولد سال 1344 هجری شمسی می‌باشد که در شهر مشهد چشم به جهان گشود. ایشان پس از سپری نمودن دوران سربازی خود در بازارهای مختلفی همچون پوشاک، لوازم یدکی، کیف و کمربند و میوه و تره بار فعالیت داشته‌اند. آقای محمودآبادی در چند سال اخیر به بازار خاص و پرریسک قراردادهای آتی بورس کالا روی آورده‌اند. تمرکز بر نوسانگیری و نحوه معاملات ایشان گوی سبقت را از بسیاری از جوانترها ربوده است. به همین دلیل با افتخار مطالب ارسالی توسط ایشان را منتشر می‌نماییم.

یک پاسخ قرار دهید